Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:50:01 GMT

آغاز انتقال حجاج اهل سنت به منا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۹۴۸

آغاز انتقال حجاج اهل سنت به منا

از صبح روز یکشنبه روند انتقال حجاج اهل سنت ایرانی به منا آغاز شده است. حجاج شیعه نیز عصر امروز به عرفات منتقل می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: از صبح روز یکشنبه روند انتقال حجاج اهل سنت ایرانی به منا آغاز شده است. حجاج شیعه نیز عصر امروز به عرفات منتقل می‌شوند.

 تا این لحظه حدود ۸ هزار زائر اهل سنت کشورمان به منا منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ساعت ۶ صبح امروز (هشتم ذی‌الحجه براساس تقویم عربستان) عملیات انتقال حجاج اهل سنت که قائل به انجام ترویه هستند، آغاز شده است و بیش از ۱۰ هزار زائر اهل سنت در منا مستقر می‌شوند. شب نهم ذی‌الحجه حجاج اهل سنت در منا مستقر هستند.

هشتم ذی‌الحجه روز ترویه است، ترویه به معنای ذخیره کردن آب است و، چون در قدیم، این روز حجاج باید برای توقف در عرفات و بیتوته در مشعرالحرام به فکر ذخیره آب بودند به آن «یوم الترویه» گفته می‌شود. در گذشته در صحرای عرفات آب نبوده و در این روز برای آب دادن به حجاج از مکه آب می‌بردند، برای همین این روز عنوان «آب رسانی» گرفته است.

از ساعت ۱۶ هم انتقال زائران شیعه به عرفات آغاز می‌شود. صبح روز نهم ذی‌الحجه حجاج اهل سنت از منا به عرفات منتقل می‌شوند و در ظهر این روز همه حجاج کشورمان در عرفات مستقر می‌شوند.

مراسم اعلام برائت از مشرکین و قرائت دعای عرفات در روز عرفه انجام می‌شود. بعد از نماز مغرب، حجاج با ۵۹۴ دستگاه اتوبوس از عرفات به منا و مزدلفه منتقل می‌شوند.

ترتیب انجام اعمال و مناسک حجاج در ایام تشریق به تقویم عربستان به این شکل انجام می‌شوند: یکشنبه (۲۸ مرداد ـ. هشتم ذی‌الحجه) حرکت به سمت عرفات، دوشنبه (۲۹ مرداد ـ. نهم ذی‌الحجه) برگزاری مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه به همراه وقوف در عرفات از ظهر تا غروب، سه‌شنبه (۳۰ مرداد ـ. ۱۰ ذی‌الحجه) وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب و حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر-بیتوته در منا، چهارشنبه (۳۱ مرداد – ۱۱ ذی‌الحجه) بیتوته در منا و رمی جمرات، پنجشنبه (۱ شهریور ـ. ۱۲ ذی‌الحجه) بیتوته در منا، رمی جمرا و حرکت به طرف مکه.

منبع: فردا

کلیدواژه: عرفات منا حجاج اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند