Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر خرم آباد در لرستان ‌گفت: کمبود پزشک متخصص در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان به علت عدم رغبت پزشکان برای خدمت در مناطق محروم از مشکلات حوزه درمان لرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، غلامرضا نصیری در هشتمین جلسه شورای اسلامی استان که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان لرستان و رئیس شورای شهر خرم آباد برگزار شد با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: کمبود پزشک متخصص در برخی از مناطق و شهرستان‌ها به علت عدم رغبت پزشکان برای خدمت در مناطق محروم و عدم ویزیت روزانه بیش از ۱۵ نفر برخی از پزشکان متخصص در درمانگاهای تخصصی بیمارستانهای دولتی از مشکلات حوزه درمان لرستان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:‌ کمبود نیروی خدماتی در بیمارستان‌ها ، قدیمی بودن تجهییزات خانه‌های بهداشت روستایی، عدم احتساب سابقه تحصیلی بهورزان در سنوات کاری و بازنشستگی آنان و عدم نظارت  بر کار  داروخانه‌ها از دیگر مشکلاتی است که در حوزه درمان لرستان به چشم می خورد.

غلامرضا نصیری با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری‌های استان بابت عوارض ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان در شهرستان ها اظهار کرد: شهرداری ها جهت مساعدت با دانشگاه در این خصوص آمادگی دارند.

وی افزود: دریافت اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها بابت طلب خود از جمله راهکارهاست و امیدوارم استانداری نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

غلامرضا نصیری نماینده شورای شهرستان پلدختر با تقدیر از توسعه اورژانس پلدختر که ۹۰ درصد پیشرفت کاری داشته است گفت: امیدواریم ۱۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل و با تجهیز کامل آن در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

وی بیان کرد: کمبود پزشک سونوگرافی و رادیولوژی و متخصص ارتوپدی در شهرستان پلدختر و تجهیز بخش‌های ( آی سی یو ) و (ان آی سی یو )پلدختر که در حال راه‌اندازی است از جمله مشکلات در حوزه بهداشت و درمان پلدختر است.

پیشنهاد ما این است که بین سه دستگاه دانشگاه علوم پزشکی ،شهرداری پلدختر و تامین اجتماعی در خصوص پرداخت بدهی‌ها و دریافت طلب‌ها تهاتر صورت گیرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تامین اجتماعی درمان شورای اسلامی شهرداری علوم پزشکی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد