Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:36:36 GMT

رای شورا به استقلال سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۰۲۲۴

رای شورا به استقلال سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز

اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به استقلال سازمان‌های تابع شهرداری رای دادند .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، باتوجه به چارت جدید شهرداری‌ها و انحلال سازمان ورزش شهرداری، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورا اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     استقلال اداری و مالی این سازمان از موارد مورد تاکید شهرداری بوده و حیات آن چهار ساله است که تداوم آن بستگی به نظر شهردار تبریز دارد .     شهردار تبریز در خصوص این موضوع گفت: فلسفه‌ی تاسیس سازمان‌های شهرداری، رفع بخشی از مشکلات شهرداری خارج از محدودیت اداری و سبک سازی شهرداری است، با حذف استقلال سازمان‌ها به عنوان یک مزیت، بود و نبود سازمان‌ها فرقی به حال شهرداری نمی‌کند .     ایرج شهین باهر با بیان اینکه نبود نظارت حلقه‌ی مفقوده فعالیت سازمان‌هاست، خاطرنشان کرد: باتوجه به نبود نظارت حتی اسناد مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه هم شامل مالیات می‌شد که این مشکل رفع شده و با تقویت سیستم نظارتی، تمامی تصمیمات هیات مدیره سازمان‌ها توسط بازرسی شهرداری بررسی شده و سپس تصویب و یا رد می‌شود .     وی با بیان اینکه سازمان‌های شهرداری را به سمت افزایش بهره‌وری هدایت می‌کنیم، افزود: هفته‌ی دولت امسال شرکت خانه سازی شهرداری احداث حدود ۸۰۰ واحد در بافت حاشیه نشین را استارت می‌زند .     شهین باهر در رابطه با نحوه‌ی استخدام نیرو در سازمان‌ها، گفت: هر گونه استخدام در سازمان‌ها به تصویب هیأت مدیره سازمان مربوطه می‌رسد و سپس این مصوبه توسط بازرسی شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد .     شهرام دبیری - عضو شورا با تاکید بر اینکه ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها ارتباطی به سازمان‌ها ندارد، تصریح کرد: چارت جدید، تعداد و نام سازمان‌ها را مشخص کرده و بحث و گفت‌وگو راجع بود و نبود سازمان‌ها بی فایده بوده و تنها در خصوص تعیین اساسنامه بر اساس ماده ۸۴ قانون باید تصمیم‌گیری شود .     شکور اکبرنژاد - رییس شورا، سازمان‌های تابع شهرداری را یکی از عوامل فساد در مدیریت شهری دانست و گفت: وجود برخی از سازمان‌ها همچون شرکت خانه‌سازی چندان مهم نبوده و در صورت نبود آن، بخش خصوصی کار را بهتر پیش می‌برد .     وی ادامه داد: فعالیت این سازمان‌ها به معنای واگذاری امورات به افرادی بوده که به هیچ کس پاسخگو نیستند و همچنین سازمان‌ها یکی از مجراهای استخدام آسان در شهرداری است .     سونیا اندیش - نائب رییس شورا در خصوص اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: فلسفه‌ی وجودی سازمان‌های تابع شهرداری برای انجام معاملات بر اساس قانون تجارت است، سازمان‌ها علاوه بر نداشتن بار مالی به شهرداری، باید درآمدزایی هم داشته باشند، در غیر اینصورت ورشکسته هستند .     در ادامه بعد از اظهار نظر چند عضو دیگر، مشاور حقوقی شورا نیز نظراتش را در این خصوص ارائه داد . 
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی استقلال شهرداری قانون قانون تجارت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد