Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در امور همكاري با حوزه‌هاي علميه با بیان اینکه آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی، حزب و جناح بازی نیست، تاکید کرد: باید با کمک حوزه های علمیه به سمت تعلیم و تربیت اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی ملکی امروز (28 مرداد) در دومین نشست کمیته همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج هزار شهید روحانی، پنج هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم، اظهار داشت: بیش از 215 هزار شهید در کشور برای حراست از دستاوردهای نظام اسلامی تقدیم شدند لذا تنها راه حفظ میراث شهدا از آموزش و پرورش می‌گذرد چراکه امروز مسیر اصلی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه داعش حقیقت خوارج را به ما نشان داد، گفت: امروز هر جا جریان منحرف و گمراه داعش حضور پیدا می‌کنند برای آنها شیعه، سنی، مسیحی و سایر ادیان و مذاهب هیچ تفاوتی ندارد و هر فردی که غیر از اندیشه و تفکرات منحرف خودشان را داشته باشد به قتل می رسانند.

 

 

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در امور همكاري با حوزه‌هاي علميه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با داعش به موقع و خیلی خوب عمل کرد و توانست خطر بسیار بزرگی را که امنیت کل جهان را تهدید می‌کرد، جلوی آن را با رشادت ها و فداکاری های جوانان این مرز و بوم بگیرد و اجازه تکثیر سلول های سرطانی داعش را ندهد، گفت: اساس تفکرات داعش و امثال اینها به دوران کودکی و نوجوانی این افراد بر می گردد که بد شکل گرفته است.

 

 

ملکی با تاکید بر شروع تربیت از کودکی در فرزندان، افزود: اهل بیت علیه السلام هم بر تربیت از کودکی تاکید داشتند، لذا برای تربیت کودکان باید سراغ متولی اصلی بچه ها یعنی آموزش و پرورش برویم.

 

 

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون فرهنگی و بیش از ۲۶ میلیون خانواده با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش سرکار دارند، لذا برنامه ریزی برای حوزه پرورشی اموزش و پرورش تحول بزرگی را می تواند در جامعه ایجاد کند.

 

 

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در امور همكاري با حوزه‌هاي علميه با اشاره به اینکه یکی از آفت‌های بزرگ و اساسی کشور شعارزدگی است، افزود: همه مسئولان همواره می گویند اولویت اول در کشور آموزش و پرورش است اما بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، هنوز آموزش و پرورش در حوزه های مختلف مشکلات گوناگون دارد؛ چراکه شعارها در عمل محقق نشده است.

 

سند تحول بنیادین بدنبال اهداف حیات طیبه دانش اموزان است 

ملکی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود آموزش و پرورش را هدف قرار داده است، افزود: امروز آموزش و پرورش دست خود را به سمت حوزه های علمیه برای مشارکت در حوزه پرورشی دراز کرده، اما این مشارکت به معنی واگذاری نیست.

 

 

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به دنبال اهداف طیبه دانش آموزان است، تصریح کرد: باید زمینه را برای رسیدن به حیات طیبه برای دانش آموزان فراهم کنیم و این مهم به کمک حوزه های علمیه ممکن است.

 

 

مشاور عالي وزير آموزش و پرورش در امور همكاري با حوزه‌هاي علميه با بیان اینکه آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی، حزب و جناح بازی نیست، تاکید کرد: باید با کمک حوزه های علمیه به سمت تعلیم و تربیت اسلامی حرکت کنیم.

 

 

ملکی رویکرد آموزش و پرورش در طی دوران های مختلف را دانشجو محوری عنوان کرد و گفت: باید از دانشجو محوری به پرورش محوری برسیم، برای رسیدن به این هدف، یک ساعت فعالیت پرورشی در هفته کم است لذا هر کس بر اساس ظرفیت و توان خود به آموزش و پرورش کمک کند.

 

 

وی اظهارداشت: بسیاری از مشکلاتی که دلسوزان انقلاب را نگران کرده است ناشی از کوتاهی خود ما است.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزت الله انتظامی خشکسالی بازار مسکن استان همدان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه هنری تیم استقلال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش هزار نفری تجلیل و تقدیر از معلمان شهر تهران در سالن همایش‌های نورالرضا (ع) اظهار کرد: معلم، با آموختن به یک انسان کلید بهره برداری از گنجینه‌ای تمام نشدنی را به او می‌دهد و شما فرهنگیان می‌توانید بازوی تقویتی ما در فراهم سازی زمینه تحول و اجرایی شدن بهتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت باشید.

وی گفت: شهید مطهری با تکیه بر قدرت علمی خود هر گونه شبهه و سوال در حوزه دین را پاسخ می‌داد و با شمشیر بیان، قلم، منطق و استقلال با انحرافات شجاعانه مبارزه می‌کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: همه آثار شهید مطهری و خدمت‌هایی که در این میدان عرضه کرد به طور کامل اقداماتی انسان سازانه بود که در این راستا این موضوع باعث شده تا ما شهید مطهری را که معلم ما است بزرگ و با منزلت بشناسیم چرا که هم بزرگ است و هم سزاوار بزرگی است.

وی در ادامه افزود: امروز آموزش و پرورش در مسیر درست و صحیح در حال حرکت است گواه ادعای من فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با مدیران ارشد وزارت مطبوع و تعدادی از همکاران از سراسر کشور، ایشان مهر تاییدی زد بر اقدامات آموزش و پرورش و مشخص شد آموزش و پرورش در مسیر صحیح و درست حرکت کرده است و این اتفاق بزرگ و مهم با همدلی و همراهی یک تیم بزرگ محقق گردیده است امروز ما در شهر تهران در یک مسیر درست همراه با موفقیت‌های چشمگیر در حال گام برداشتن هستیم این نظر دستگاه‌های بیرونی و دستگاه‌های نظارتی است که آموزش و پرورش شهر تهران در سال‌های اخیر بسیارخوب در خشید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: ما مدیون تمام معلمان سخت کوش دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که زندگی بشر را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کردند چرا که معلم کسی است که با آموختن اخلاقیات در وجود خود فضایل اخلاقی را در عمل متجلی می‌سازد و با آموختن آنها به دانش آموزان به آنها کمک می‌کند تا شعله‌های آتش که ناشی از رذائل اخلاقی است هم در وجود خود و هم در وجود دیگران خاموش کنند به این ترتیب این معلمان هستند که زمینه رشد انسان‌هایی با اخلاق در جامعه را فراهم می‌سازند و باعث می‌شوند تا در نهایت یک جامعه اخلاقی نیز به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: تربیت و اصلاح انسان‌ها و تربیت دانشمندان و متخصصان وظیفه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت چه در امر آموزش و چه در امر پرورش می‌باشد که در این راستا داشتن صلاحیت و شایستگی‌های علمی و ایجاد اشتیاق به علم و دانش در دانش آموزان و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت آینده دانش آموزان چه در بعد فرهنگی و چه در بعد علمی از ویژگی‌های مهم و اصلی معلمین، دبیران، مدیران در آموزش و پرورش است.

کریمیان اذعان کرد: عزت مندی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در گرو ارج نهادن به مقام بالای معلم است که این شغل را عشق و علاقه می‌دانند و با سایر شغل‌ها مقایسه نمی‌کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند وجود معلمان را استوار نگه دارد عشق و علاقه‌ای است که به تعلیم و مقام مقدس معلمی دارد و لذا در این راستا معلمان باید در کنار علم آموزی به تربیت و تزکیه اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانش آموزی با شعور و آگاه تربیت کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهترین دستاورد‌ها توسط همین دانش آموزان آگاه در عرصه‌های مختلف در سطح کشور باشیم.

کریمیان با بیان اینکه معلمان بناست کسانی را تربیت و آماده کنند که تمدن نوینی را رقم بزنند افزود: امروز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، معلمان را پایه ریز تمدن نوین اسلامی خوانده و از آنها به عنوان افسر سپاه پیشرفت تعلیم و تربیت یاد کرده است و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، اما من ایمان دارم با وجود افرادی، چون شما همکاران معزز، قله‌های موفقیت را در تعلیم و تربیت بیش از پیش فتح خواهیم کرد.

وی گفت: امروز حال تهران در حوزه آموزش و پرورش خوب است و این اتفاق مهم با عنایت پروردگار عالم و تلاش همکاران در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران می‌باشد که مسئولیت ما راسنگین و خطیر می‌نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر ترغیب و تشویق دانش آموزان به فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اینها افراد موفقی هستند و آغاز فعالیت‌های اجتماعی از کلاس درس و مدرسه شکل می‌گیرد وقتی دانش آموز ما در گروه‌های متعدد و مختلف در فعالیت‌هایی که در مدرسه فراوان انجام می‌دهیم حضور فعال داشته باشد در مسیر موفقیت قرار گرفته است و همه این فعالیت‌ها کمک می‌کند تا این دانش آموز ما یک فرد کنشگر اجتماعی در آینده کشور باشد و اون نقش موثر و مثبت خودش رو بهتر از گذشته ایفا کند.

کریمیان بر بحث مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: در مدارس زمینه‌های لازم را فراهم نماییم که دانش آموزان ما در کنار تحصیل موفق مهارت کسب کنند و براحتی جذب بازار کار شوند تلاش نماییم که در عرصه آموزش و پرورش پیشه و اندیشه ما برای جامعه برای نظام تعلیم و تربیت، مثل همیشه منشا خیر و خدمت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه و پیشرفت اسلامی را توسعه‌ای انسان محور خواند که در آن نقش معلم محور است و خطاب به معلمان افزود: شما سربازان و سرداران اصلی نبرد با تمام توطئه‌های شیطانی هستید شما با تمام قدرت ایستاده‌اید تا دشمنان موفق نشوند و اگر بحث اتصال نسلی بخواهد تحقق پیدا کند، این تحقق توسط معلم است، زیرا او با انتقال ارزش‌ها و انسان سازی با شکاف یا انقطاع نسل‌ها مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم