Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 180 گروه دامپزشکی بر امور عرضه و کشتار دام روز عید سعید قربان در مناطق مختلف این استان نظارت دارند.

دکتر احمد شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب 110 گروه دامپزشکی به صورت سیار و 70 گروه به صورت ثابت بر عرضه و کشتار بهداشتی دام نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در روز عید قربان 300 نفر متشکل از 100 دامپزشک، 160 کارشناس و کاردان دامپزشکی و 40 ناظر ذبح شرعی برای نظارت بر دامهای قربانی در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: ذبح دام در منازل و معابر عمومی انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام، تبعات زیست محیطی و روحی و روانی به دنبال دارد بنابراین دام فقط باید در کشتارگاه ذبح شود.
وی گفت: 800 بیماری مشترک بین انسان و دام نظیر هاری، سل، تب مالت، سالک، شاربن و تب کریمه کنگو وجود دارد و 50 درصد بیماریهای عفونی انسانی از طریق دام منتقل می شوند لذا اهمیت پیشگیری از این بیماریها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شریعتی افزود: هدف از نظارتهای ویژه دامپزشکی در روز عید قربان جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین دام و انسان و در صدر آنها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که خوشبختانه هر ساله در عید قربان شاهد رشد خوبی از کشتار دامها در کشتارگاهها هستیم.
وی ادامه داد: عید قربان پارسال حدود سه هزار و 500 دام قربانی در کشتارگاه مشهد ذبح شد که طبق برآوردها 70 درصد دامهای قربانی در این روز را شامل می شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تمام شبکه های دامپزشکی و کشتارگاههای دام سطح خراسان رضوی در روز عید سعید قربان فعال و آماده ارائه خدمات بطور رایگان هستند.
طرح نظارت بر عرضه و کشتار دامها در عید قربان از سال 1386 در استان خراسان رضوی آغاز شده است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي دام قرباني مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان رفع تصرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، وحید داعی در جمع خبرنگاران از خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت 13 هزار و 580 مترمربع بالغ بر 34 میلیارد و 960 میلیون تومان در شهرستان طرقبه و شاندیز خبر داد و گفت: اشخاصی غیرقانونی در اراضی ملی واقع در طرقدر، جاغرق و ابرده علیا شهرستان طرقبه و شاندیز به خاک‌برداری، تخریب، دیوارچینی و نهال‌کاری اقدام کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق آرای صادره از مراجع قضایی خلع ید 13 هزار و 580 مترمربع از این اراضی صورت گرفت و این اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی بازگردانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره 05137650179 و سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم