Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ساوه با بیان اینکه حمایت از برنامه‌های ترویجی فرهنگ قرآنی در شهرستان ساوه افزایش می‌یابد گفت: ترویج فرهنگ قرآنی باید در جامعه نهادینه شود. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمد بهاروند ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) با اشاره به برگزاری جشنواره قرانی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان ساوه در بحث برنامه‌های قرآنی در سطح استان مرکزی جایگاه مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره با هدف نشر و توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه به‌ویژه قشر کودک و نوجوان با شرکت در رقابتی سالم و ارزشمند، ترغیب نوجوانان به منظور روی آوردن به تعلیم و تربیت قرآن، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای نوجوانان به سمت و سوی انس با قرآن، تعمق باورهای دینی و تحکیم سلامت فرهنگی جامعه و همچنین ایجاد فضای قرآنی در جامعه برگزار شده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: راه‌های مختلفی برای شناخت این کتاب بزرگ و راه‌یابی به فهم معارف آن وجود دارد که نزدیک‌ترین و بهترین راه، بهره‌گیری از بیانات نورانی خود قرآن است، زیرا با ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی ایمن باشیم و  کتاب قرآن دارای آثار و برکات فراوان است که به این فریضه مهم باید توجه شود.

بهاروند بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌های آشنایی و انس بیشتر با قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن را در جامعه فراهم کند.

جشنواره قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در ساوه برگزار شد

دبیر پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) هم در این مراسم گفت: جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) به‌عنوان بزرگترین حرکت برنامه قرآنی استان مرکزی در شهرستان ساوه از اردیبهشت‌ماه در این شهرستان در رشته‌های حفظ، ترتیل، مفاهیم و رشته‌های هنری، نقاشی و خطاطی با مفهوم قرآنی کلید خورد.

هادی هنرمند افزود: این جشنواره در مقطع سنی 6 تا 18 سال با حضور 740 نفر شرکت‌کننده برگزار شد و از نفرات اول تا سوم هر رشته تجلیل و نفرات برتر برای شرکت در جشنواره گل‌های محمدی که شهریورماه در دلیجان برگزارمی‌شود حضور می‌یابند که از نفرات برتر در سوم و پنجم شهریورماه تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره توسعه فرهنگ قرآنی است، قرآن در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما با الهام گرفتن از این مصحف شریف قصد داریم کودکان و نوجوانان را از آسیب اجتماعی دور نگه داریم.

دبیر جشنواره قرانی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآنی یادشده است و در این جشنواره سعی شده تا استعدادهای قرآنی کشف و پرورش داده شود تنها هدف ما از برگزاری مسابقات صرف مسابقات نیست قصد داریم دانش‌آموزان در قالب مسابقه با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شده و در زندگی به‌کار بندند.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها