Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پاسخ داد.

متن استفتاء خبرگزاری حوزه به شرح زیر است:

با سلام.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه گفتگو محور «مجله روز» رادیو معارف که با موضوع «حضور زنان در ورزشگاه‌ها؛ آری یا خیر؟» پخش شد، به بیان نکاتی پرداخته است که متن آن تقدیم حضور می‌گردد: دکتر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از موافقان اجرای این طرح در پاسخ به این اشکال که برخی مراجع تقلید اجرای این طرح را ضروری نمی‌دانند و ورود به آن را خط قرمز می‌دانند، گفت: قطعا به مراجع اطلاعات غلط داده‌اند وگرنه مراجع عظام تقلید به هیچ وجه مخالف اجرای این طرح با رعایت حدود شرعی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. لطفا نظر خود را درباره حضور بانوان در ورزشگاه به صورت شفاف و روشن بیان فرمایید.

۲. آیا واقعا درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اطلاعات غلط به مراجع معظم تقلید رسیده است که تقریبا همگان مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند؟

* پاسخ حضرت آیت الله مکارم شیرازی

با اهداء سلام و تحیت.

جوّ حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آن‌ها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند؛ به خصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آن‌ها ضرورتی ندارد.

همیشه موفق باشید

دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی / استفتائات

منبع: فردا

کلیدواژه: مکارم شیرازی بانوان ورزشگاه ها استفتاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکزاد عصر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص صدور مجوز حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: پس از بازید آقای استاندار از وضعیت ورزشگاه یادگار امام و بررسی امکانات آن برای تسهیل ورود بانوان عزیز به این ورزشگاه با حضور نهادهای ذیربط جلسه‌ای به همین منظور تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور نمایندگان هیأت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، باشگاه تراکتور و سایر نهادهای ذیربط مقرر شد تمامی نواقصات ورزشگاه یادگار امام (ره) تا ۲۴ فروردین ماه روز بازی دیدار تراکتور و ذوب آهن اصفهان لیگ برتر برطرف شود تا بانوان عزیز تراکتوری در ورزشگاه حضور پیدا کرده و از تیم‌شان حمایت کنند.

خاکزاد در پایان خاطرنشان کرد: هیأت فوتبال از اصلی‌ترین ارگان‌های موافق حضور بانوان در ورزشگاه بوده و این اتفاق مثبت را به فال نیک می‌گیریم.

کد خبر 6064429

دیگر خبرها

  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه تبریز قطعی شد
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه قطعی شد
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود