Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد هدایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: از زمانی که زائران وارد استان همدان می‌شوند تا وقتی که به کشور برمی‌گردند خدمات اورژانسی ۱۱۵ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مجید فامیلی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی دست اندرکاران حوزه نظام سلامت با موضوع سلامت زائران در ایام اربعین، اظهار داشت: از زمانی که زائران وارد استان می‌شوند و از بدو ورود به شهرستان‌های استان، باید خدمات فوریت‌های پزشکی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و تا زمانی که به کشور باز می‌گردند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شرح وظایف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان، تصریح کرد: آمادگی حداکثری ناوگان 115 برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و آمادگی و تجهیز اتوبوس آمبولانس و تعیین محل مناسب آن از وظایف این مرکز است.

مسئول ستاد هدایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان، افزود: آمادگی مضاعف اورژانس هوایی و موتوری، استقرار کدهای عملیاتی در اماکن پر ازدحام و طراحی فرآیند دسترسی سریع با توجه به ترافیک و مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری اربعین از مهم‌ترین وظایف مرکز اورژانس 115 همدان است.

فامیلی تصریح کرد: آمادگی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و حضور سوپروایزرهای باتجربه در روزهای تعطیل و هماهنگی با معاونت بهداشتی برای نظارت بر امور مرتبط با بهداشت آب و غذا، از دیگر وظایف این مرکز در ایام اربعین است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استانداران شرح وظایف کمیته درمان را ابلاغ کردند، تصریح کرد: ایجاد ایستگاه بهداشت و درمانی در کل مسیر عبور زائران، هماهنگی برای فعالیت شبانه روزی مراکز بهداشت در مسیر عبور زائران به ویژه در شهر مریانج و استقرار آمبولانس از وظایف ابلاغی کمیته درمان دانشگاه علوم پزشکی است.

مسئول ستاد هدایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در خصوص مشخصات آمبولانس‌های اعزامی ابراز کرد: آمبولانس‌ها تیپ یک و دو و با تجهیزات کامل هستند و مجهز به داروهای مورد نیاز و اورژانسی بیماران خواهند بود.

فامیلی از تجهیز آمبولانس‌های اعزامی به دستگاه‌های AED یا الکتروشوک خبر داد و گفت: توجه به اعتبار بیمه آمبولانس‌های اعزامی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از اقدامات پزشکی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در ایام اربعین یاد کرد و افزود: انتقال سریع پس از انجام اقدامات پزشکی لازم در صورت وقوع حوادث، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوانزا، بیماری‌های گوارشی و عفونی و انتقال بیماران به وسیله آمبولانس هوایی به مرکز بیمارستانی و دارای پد فرود بالگرد 115 از اقداماتی است که توسط این مرکز انجام می‌شود.

مسئول ستاد هدایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: EOC در این ایام نقش مهمی را ایفا می‌کند و واحدی است که مدیریت بحران را بر عهده می‌گیرد.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: این حادثه در ساعت ۰۳:۲۵ بامداد امروز (جمعه) رخ داد و بلافاصله پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور، آمبولانس پایگاه ۱ شهری به صحنه حادثه اعزام شد.   سید حمید حسینی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه دو نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم به علت شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.   وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.   مدیر مرکز حوادث دانشگاه بر ضرورت رعایت اصول ایمنی و بررسی استاندارد‌های لازم در خصوص وسایل گازسوز و پرهیز از انجام اقدامات غیر اصولی و غیر استاندارد تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم