Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت ۹ ماه از وقوع زلزله کرمانشاه انجمن حمایت از حقوق کودکان با همکاری یکی از شرکت‌های خودروسازی، اقدام به راه‌اندازی نخستین مهدکودک سیار در روستا‌های سرپل ذهاب نمود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انجمن حمایت از حقوق کودکان از اولین روز‌های پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشت و پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسید که حمایت از کودکان زلزله‌زده کرمانشاه به دلایلی مختلفی همچون پراکندگی بالای جمعیت، کوهستانی بودن منطقه و میزان فاصله روستا‌های با یکدیگرنمی‌تواند مانند تجربه‌های قبلی همچون زلزله بم و ورزقان صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با توجه به دلایل ذکر شده هیات مدیره انجمن و شورای هماهنگی حمایت از کودکان ساکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه طی جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که شاید بتوان به جای راه اندازی چندین مهد کودک در روستا‌های مختلف که سامان‌دهی آن‌ها کار چندان آسانی نیست، با یک طرح خلاقانه شرایط را برای آموزش کودکان آسان‌تر کرد و ایده مهدکودک سیار از دل این جلسات خارج شد.

در این میان شرکت رنو پارس نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود و دغدغه فراوانش برای حمایت از کودکان زلزله کرمانشاه تصمیم به انجام یک پروژه در مناطق زلزله زده گرفته بود که به یاری دو تن از همراهان انجمن حمایت از حقوق کودکان و شرکت رنو پارس آشنایی بین دو نهاد ارتباط برقرار شد و طرح مهد کودک سیار کلید خورد.

پس از انجام مذاکرات اولیه شرکت خودروسازی اقدام به خرید مینی‌بوس و انجام اموراجرایی و قانونی تغییر کاربری و تجهیز مهدکودک سیار به بروزترین سیستم‌های آموزشی و کنترل و مدیریت از راه دور نمود و همزمان انجمن حمایت از حقوق کودکان مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص چگونگی انجام طرح در منطقه را آغاز کرد.

بالاخره پس از گذر از پستی‌وبلندی‌های متعدد و گذشت ۹ ماه از وقوع زلزله، مهدکودک سیار در ۲۰ مرداد ماه با حضور فرماندار و بخش‌دار سرپل‌ذهاب فعالیت خود را به صورت رسمی در روستا‌های منطقه سرپل ذهاب آغاز کرد.

هدف و چشم‌انداز بلندمدت انجمن حمایت از حقوق کودکان از طرح مهدکودک سیار گسترش آن در تمامی مناطق محروم و ایجاد تحولی در نظام آموزشی پیش دبستانی کشور است، چراکه یکی از مشکلات آموزشی در ایران پراکندگی جمعیت در روستا‌ها و تعداد کم کودکان در سن آموزش در این مناطق است، این طرح می‌تواند هم‌زمان عدالت آموزشی و صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزشی را در کشور رقم بزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلزله کودک روستا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد