Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری مهر، دکتر محمدحسین ورهرام گفت: پوست شامل دو لایه است؛ لایه خارجی که روپوست(اپیدرمیس) خوانده می‌شود و لایه داخلی که به آن پوست(درمیس) گفته می شود؛ در افراد سالم، قلاب‌های پروتئینی که از جنس کلاژن بین دو لایه وجود دارند که مانع حرکت مستقل(اصطکاکی) این دو لایه می‌شوند.

او اضافه کرد: در افراد مبتلا به‌ بیماری ایپیدرمولیز بولوسا(ای بی)، این دو لایه پوستی فاقد این پروتئین بوده و کوچکترین عملی که باعث ایجاد اصطکاک بین دو لایه می‌شود(مانند مالیدن یا فشار)، ایجاد تاول و زخم‌های دردناک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) افزود: به بیماران ای بی، بیماران «پروانه ای» نیز گفته می شود، زیرا پوست این بیماران مانند بال های لطیف و نازک پروانه به شدت شکننده است و با اندکی تماس، دچار تاول شده و با پیشروی زخم به تدریج بافت پوست از بین می رود.

دکتر ورهرام علت بیماری ای بی را انتقال ارثی ژن های معیوب از یکی از والدین یا هر دوی آنها عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است و درمان ها بیشتر در حد تسکینی و جلوگیری از پیشروی زخم ها بوده و هدف از خدمات رسانی، تخفیف درد و کاهش نشانه های بیماری با آموزش و توانمندسازی خانواده ها است.

 او در رابطه با عمده مشکلات بیماران پروانه ای، بیان کرد: کوچکترین عملی مانند مالش یا فشار که باعث برخورد بین دو لایه پوست شود موجب تاول یا زخم های خطرناک می شود؛ تاول و زخم هایی که در سرتاسر بدن آنها به وجود می آید قابل مقایسه با زخم سوختگی درجه دو یا سه است و نیاز به پانسمان دایمی دارد؛ چسبیدن انگشتان دست و پا به علت زخم های مکرر از مشکلات دیگر مبتلایان است که نیاز به عمل جراحی دوره ای و مکرر برای جدا کردن انگشتان دارد؛ همچنین این بیماران به دلیل چسبندگی(تنکی) مری و زخم ها و تاول های مکرر، فقط قادر به خوردن غذاهای میکس شده و رقیق هستند و باید در رژیم غذایی آنها فیبر و مایعات برای پیشگیری از یبوست در نظر گرفته شود.

مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: بیماران ای بی، به دلیل گستردگی عوارض و آسیب هاب ناشی از این بیماری نیاز مبرم به طیف متنوعی از دیگر خدمات درمانی دارند که در درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدماتی شامل کار درمانی، توانبخشی، جراحی های ترمیمی، خدمات ویژه گوارش، خدمات ویژه دندانپزشکی، خدمات ویژه روانپزشکی و آموزش خانواده بیماران، به آنان ارائه می شود.

کد خبر 4379026

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران پروانه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است