Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@05:44:31 GMT

سرگردانی خریداران خودرو‌های پیش خرید خارجی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۱۶۹۰

سرگردانی خریداران خودرو‌های پیش خرید خارجی

خریدار یک خودروی خارجی با اشاره به اینکه علیرغم انعقاد قرارداد با یک شرکت برای خرید خودرو این شرکت به تعهد خود عمل نکرده است، گفت: خودرو‌های جایگزین این شرکت بسیار گران‌تر از خودرو‌های مورد معامله است.

خبرگزاری فارس:در چند ماه اخیر بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد از یک طرف گرانی خودرو‌های داخلی و از طرف دیگر برآورده نشدن تعهدات شرکت‌های خودرویی به مشتریان به دلایل مختلف از جمله توقف واردات خودرو که منجر به بروز مشکلاتی برای این قشر از فعالان اقتصادی شد، اوضاع را برای خریدارانی که از قبل برای خرید خودرو اقدام کرده بودند، نیز سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشکلاتی که در تامین واردات قطعات خودرو وجود دارد مشکلاتی را برای خودروسازان داخلی بوجود آورده بطوری که حتی برخی خودروسازان داخلی هم تحویل سفارشات خود را به تعویق انداخته‌اند و یا خودرو‌های جایگزین به خریداران پیشنهاد کرده‌اند.

حمید شاملو خریدار یک خودروی خارجی از یکی از شرکت‌های داخلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در اسفندماه سال ۱۳۹۶ با پرداخت مبلغ ۴۵ میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت یک خودرو ماهیندرا kuv۱۰۰ از شرکت عظیم خودرو پیش خرید کردم.

وی با بیان اینکه براساس قرارداد باید این خودرو را در خرداد ماه ۱۳۹۷ و به قیمت روز تحویل می‌گرفتم، افزود: با توجه به شرایط بازار پیش‌بینی می‌شد که با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون تومان دیگر در زمان تحویل خودرو نوع دنده‌ای این خودرو را در نهایت با قیمت ۷۰ میلیون تومان از شرکت مذکور دریافت کنم.

شاملو اظهار داشت:، اما در زمان موعد تحویل خودرو، این شرکت با بیان اینکه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو قادر به برآورده کردن تعهد خود نیست به من پیشنهاد خرید یک خودروی دیگر را داد.

وی افزود: شرکت از من خواست تا به جای خودرو ماهیندار ۷۰ میلیون تومانی یک خودرو GAC ترامپچی مدل GA۳ که قیمت آن در آن مقطع زمانی ۱۴۵ میلیون تومان بود تحویل بگیرم.

شاملو با بیان اینکه امکان خرید خودرو با چنین قیمتی را نداشتم گفت: بنابراین شرکت پیشنهاد انصراف از خرید را به من داد ضمن اینکه اعلام کرد در صورت انصراف ۲ درصد از مبلغ پیش‌خرید کسر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مقرر شده تا مهرماه ۹۷ پول پیش خرید خودرو با کسر ۲ درصد به حسابم واریز شود و این در حالی است که نه تنها موفق به خرید خودروی دلخواه خود نشدم بلکه ۲ درصد از مبلغ پیش‌پرداخت را هم از دست خواهم داد.

شامل گفت: البته شرکت اعلام کرده است تا زمان واریز پول به حساب خریدار قرارداد پیش‌خرید خودرو کماکان دارای اعتبار است و خریدار قادر خواهد بود تا در صورت تمایل از انصراف، انصراف بدهد.

این گزارش می‌افزاید با توجه به شرایط خاص بازار خودرو امثال این اتفاقات این روز‌ها برای بسیاری از خریداران خودرو اتفاق افتاده است و حتی برخی از شرکت‌ها از باز پرداخت پول پرداختی مشتریان هم سرباز می‌زنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار خودرو خودروهای خارجی خودرو های داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: با مصوبه پارسال شورای شهر و حمایت شهرداری قرار بود ۱۴۳ خودروی فرسوده تاکسی در همدان تعویض شوند.

محمود حضرتی گفت: این تاکسی داران مهر پارسال ۷۵ میلیون تومان به حساب بانک مهر ایران واریز کردند و شهرداری هم قرار بود، حدود ۱۱ میلیارد تومان، یعنی مبلغی برابر با سپرده گذاری مردم در بانک پس انداز کند و با این سپرده‌ها هر متقاضی وام ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت کند.

او گفت: وام ۳۰۰ میلیون تومانی به حساب ایران خودرو برای دریافت تاکسی‌های جدید واریز می‌شد و متقاضیان با تکمیل وجه باید خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: تاکنون ۷۳ متقاضی تسهیلات را دریافت کرده اند و صاحب تاکسی‌های نو می‌شوند و مابقی افراد هم با تاخیر ایران خودرو و تاخیر در پرداخت تسهیلات خودی تاکسی‌های جدید را با افزایش قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تومان تحویل خواهند گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: شورای شهر پارسال ۴۰ میلیارد تومان را برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داد و شهرداری را مکلف کرد تا ۱۱ میلیارد تومان را به حساب بانک مهر ایران واریز کند.

مهدی حیدری گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های شورای شهر، شهرداری این مبلغ را هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و این امر موجب تاخیر در وام و تحویل تاکسی‌های نو شد.

او گفت: برای کاهش خسارت متقاضیان از ثبت نام در این طرح و با توجه به طولانی شدن مدت سپرده مردم در نزد بانک به دنبال افزایش وام، کمک بلاعوض شهرداری و افزایش تسهیلات تعویض خودرو‌های فرسوده هستیم تا بخشی از ضررر مردم برای تحویل نگرفتن به موقع خودرو‌ها جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • قیمت جدید ۴ مدل پژو پارس اعلام شد + سند
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • خبر مهم برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید ادامه می یابد