Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از روسای پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل در گفتگو با روزنامه جروزالم پست طرحی را برای نابود کردن جنبش حزب‌الله لبنان ارائه کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی آر ت. فرانسه، یکی از روسای پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) طرحی را برای نابود کردن حزب الله لبنان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تامیر پاردو، از روسای پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست ادعا کرد تنها راه از بین بردن حزب الله، اعمال تحریم‌های شدید بر ضد لبنان است، درست همان کاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران انجام داده است.

پاردو در مصاحبه خود با جروزالم پست که هفدهم اوت صورت گرفت، گفت: «پیروزی نظامی اسرائیل بر جنبش حزب الله لبنان دور از تصور است و تنها با اعمال تحریم بر ضد لبنان یعنی همان کاری که آمریکا درباره ایران انجام داده است، می‌توان از بن‌بست کنونی خارج شد».

این مسئول بلند پایه پیشین موساد که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فعالیت داشته است، مدعی است اگر دونالد ترامپ لبنان را تحریم کند، آثار آن ده برابر بیشتر از آثار تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران که متحد تاریخی حزب الله محسوب می‌شود، خواهد بود. این مقام صهیونیست همچنین اذعان کرد لبنان تنها کشور جهان است که نهادی دارد که قدرتش بیشتر از ارتش ملی آن است.

وی افزود: «جنبش حزب الله در واقع همان لبنان است. این گروه هم در دولت و هم در پارلمان کرسی دارد. این گروه در تمام پرونده‌ها و موضوعات سیاسی قدرت تصمیم گیری دارد.»

تامیر پاردو همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفت: «برای این که بتوانیم جنبش حزب الله لبنان را که موشک‌های دوربرد در اختیار دارد، قطعا شکست دهیم باید لبنان را از جنوب تا شمال اشغال کنیم.»

فرد شماره یک پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل در عین حال افزود ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعزام نیروی نظامی تا منتهی الیه شمالی لبنان، تلفات جنگ را چه در میان غیرنظامیان لبنانی و چه در میان نظامیان ارتش اسرائیل به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. علاوه بر این ممکن است جنبش حزب الله با استفاده از تمام قدرت آتش‌باری خود و ۱۳۰ هزار موشکی که در اختیار دارد، مواضع اسرائیل را هدف قرار دهد.

وی در ادامه مدعی شد: «اگر ترامپ لبنان را نیز همانند ایران تحریم کند، اقتصاد لبنان بیشتر از سه یا چهار ماه دوام نخواهد آورد. لبنان ایران نیست؛ بلکه کشور کوچکی است که حیات آن به غرب وابسته است. حتی اگر دونالد ترامپ بخشی از تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران را به لبنان تحمیل کند، این روش برای غلبه بر حزب الله لبنان بسیار موثرتر از جنگ خواهد بود. اما برای این که فشار‌ها بر جنبش حزب الله به حداکثر برسد، کشور‌های غربی باید به صراحت اعلام کنند که تحریم‌های اعمال شده بر ضد لبنان تنها تحت دو شرط برداشته خواهند شد: اول این که جنبش حزب الله سلاح‌های خود را رها کند یا این که کاملا در ارتش لبنان ادغام گردد و دوم این که ایران به حضور خود در لبنان به طور کامل پایان دهد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سابق موساد نابودی حزب الله تحریم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد

توپخانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه وادی اللبونه در مجاورت شهرک ناقوره را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حملات بامدادی صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان خبر داد.

شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه سنگین منطقه اللبونه در اطراف شهرک ناقوره واقع در جنوب لبنان را بمباران کرد.

پیشتر نیز مقاومت اسلامی لبنان بعد از ظهر دیروز (شنبه) مرکز نظامی صهیونیست‌ها در الراهب و سایت جاسوسی و نظامی المطله را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات