Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:05:00 GMT

دولت 5 میلیون تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۱۸۴۴

دولت 5 میلیون تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک می کند

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: دولت به خانواده های زلزله زده کرمانشاه که یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند، تا قبل از عید غدیر (هشتم شهریورماه) معادل پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمود محمدی نسب در نشست خبری که امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: دولت سه میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت به 620 خانواده زلزله زده کرمانشاه که یکی از افراد خانواده خود را از دست داده اند، اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه هلال احمر 65 میلیارد تومان به صورت نقد از طریق کمک های مردمی دریافت و در اختیار زلزله زدگان قرار داده است، افزود: این کمک ها شامل خانوارهایی می شود که دچار تخریب کامل مسکن شده اند یا امنیت مسکن آنها پایین آمده است؛ برای شناسایی این خانواده ها از بنیاد مسکن پیگیری کردیم که در نهایت حدود 29 هزار خانوار معرفی شدند.
وی اظهار داشت: به دلیل شماره حساب برخی از خانواده ها را نداشتیم نتوانستیم به حدود 2 هزار نفر از این خانوارها مبلغ مربوطه را پرداخت کنیم.
محمدی نسب درباره یکی از طرح های مهم هلال احمر توضیح داد: هلال احمر در حوزه آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی شده اند، ورود پیدا کرده است؛ «طرح نذر آب» یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در این راستا است که طرحی ملی است و در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و به مناطق دیگر از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی تسری می یابد.
وی با اعلام اینکه برای اجرای این طرح مناطق شناسایی شده استان سیستان و بلوچستان را به 19 بخش تقسیم کردیم، افزود: هر بخش به یکی از استان‌های کشور سپرده شده است تا بتواند به کاهش پیامدهای خشکسالی در این مناطق کمک کنند.
این مسئول جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در واقع دو سوم از جمعیت‌های استان‌های کشور در طرح مشارکت دارند و خواهان کمک در این زمینه هستند.
محمدی نسب درباره طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: اکنون 521 روستا شناسایی شده است که یا شبکه آبرسانی در این روستاها وجود نداشت یا به رغم داشتن شبکه آبرسانی دچار خشکسالی شده بودند.
وی با اعلام اینکه هلال احمر روی راه اندازی شبکه آب تمرکز کرده است، افزود: این شبکه متناسب با جمعیت هر روستا طراحی و مخازنی تهیه شده است که به صورت متناوب آبرسانی می‌شوند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: برای آبرسانی 70 تانکر در مدت پنج ماه از سال باید در این زمینه فعال باشند و برای تامین منابع مالی آن نیازمند کمک مردم هستیم. در صورتی که مردم بیشتر کمک کنند، می‌توانیم این کار را به سایر استان‌ها گسترش می دهیم.
محمدی نسب در مورد نحوه مشارکت مردم در طرح نذر آب نیز گفت: چند روش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود دارد که یکی از آنها شماره حساب جمعیت به شماره 66666 است. همچنین ارسال عدد 4 به سامانه 2099999 است. همچنین کد USSD برای این کار در نظر گرفته شده است که در آینده در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری خواهد شد.
محمدی نسب با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر علاوه بر انجام این فعالیت‌ها باید مطالبه گری را هم لحاظ کند، گفت: این مطالبه گری یکی از وظایف ذاتی هلال احمر است و طبق اسناد بالادستی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر یکی از وظایف ما این است که کنار محرومان قرار بگیریم و صدای آنها باشیم و در این کمپین بر نقش مطالبه گری خود تاکید زیادی داریم.
وی در مورد هزینه‌هایی طرح نذر آب که برای حضور در مناطق سیستان و بلوچستان لحاظ شده است، نیز اظهار داشت: هلال احمر در مجموع برای طرح نذر آب و خدمات دیگری که در کنار آن ارائه شد، مجموعا نزدیک به 29 میلیارد تومان هزینه کرده است.
محمدی نسب گفت: هلال احمر در مورد ریزگردها در استان های جنوبی ورود مستقیم ندارد و زمانی که اوضاع بحرانی می‌شود کارهای مختصری از جمله توزیع ماسک میان مردم انجام می‌شود.
وی همچنین در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر در حج امسال نیز گفت: تا 48 ساعت گذشته هشت هزار ویزیت تخصصی در مکه انجام و در مجموع در این مدت 25 هزار و 600 نوع خدمات پزشکی به زائران ارائه شده است. 9 نفر نیز به بیمارستان‌های سعودی ارجاع داده شده اند. همچنین یک نفر از زائران نیز فوت کرده است.
اجتمام*3377*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر زلزله كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت: محور انارک به زواره که در دو روز گذشته بر اثر سیلاب مسدود شده بود امروز پس تلاش‌های چندین ساعته بازگشایی شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پیرو اطلاع مرکز Eoc جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت و اعلام مسدودی پل سنگی در محور انارک نائین به زواره اردستان، بلافاصله ۳ تیم به استعداد یک دستگاه کامیون لجن‌کش و ۲ دستگاه خودرو و ۸ نفر نیروی عملیاتی جهت تخلیه سیلابی که مسیر را مسدود کرده بود اعزام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان نائین جهت بازگشایی محور انارک به زواره که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید تلاش کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین افزود: خوشبختانه محور زواره به انارک ساعت ۱۳ امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری نیروهای راهداری، هلال احمر و پلیس راه شهرستان نائین بازگشایی شد.

کد خبر 750889

دیگر خبرها

  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه