Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی و نرم دشمن علیه ایران اسلامی گفت: تهاجم نرم و فرهنگی دشمنان علیه کشور شدت گرفته که باید برنامه‌های مذهبی پرمحتواتر، موثرتر و عمیق‌تر برگزار شود تا بتوان بخشی از تهاجم دشمن خنثی کرد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز صبح امروز در نشست ستاد شئونات فرهنگی استان بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به تاریخچه برگزاری مراسمات مذهبی در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آیین سوگ و جشن اهل بیت(ع) سال‌ها است که در ایران برگزار می‌‌شود به همین سبب دین مردم حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تهاجم نرم دشمنان علیه کشور در این چهل سال تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهاجم نرم و فرهنگی دشمنان علیه کشور شدت بسیار زیادی گرفت به همین سبب باید مراسمات و برنامه‌های مذهبی پرمحتواتر، موثرتر و عمیق‌تر برگزار شود تا بتواند بخشی از تهاجم فرهنگی وارده به انقلاب را خنثی کند.

صفایی بوشهری هدف دشمن در این تهاجمات را از بین بردن هویت دینی و مذهبی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که مردم هویت دینی خود را از دست دهند به همین سبب این برنامه‌ها باید خط مقاومتی ایجاد کند که همه جامعه را پوشش دهد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر این نکته که تمامی دستگاه‌ها باید برای تحت پوشش قرار دادن جامعه تلاش کنند گفت: با توجه به اینکه برگزاری مراسم‌ها تنها از عهده مساجد و هیئات بر نمی‌آید باید تمامی دستگاه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن برنامه‌های دینی و مذهبی جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر از اطعام 5 هزار نفر در روز عید غدیر در مصلی جمعه بوشهر خبر داد و افزود: یکی از کارهای خوبی که از سال قبل در بوشهر شروع شده موضوع اطعام در روز عید غدیر بود که امسال نیز این موضوع برگزار می‌شود که این برنامه باید به صورت عمومی و مطلوب برگزار شود.

صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری دعای روز عرفه در 9 ذی‌الحجه در بوشهر تصریح کرد: دعای عرفه در همه تکایا، مساجد و مکان‌های اصلی شهر که جمعیت بیشتری حضور پیدا می‌کنند برگزار و شرایط مناسبی فراهم شود.

انتهای پیام/ح

R41363/P1357/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟

امسال نیز برنامه‌های متنوعی همزمان با روز و هفته سنه در سنندج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سه‌رکه‌وت نجفی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته سنه در سال های گذشته در سنندج اظهار داشت: امسال نیز برنامه‌های متنوعی همزمان با روز و هفته سنه در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته ششم اردیبهشت با مراسم افتتاحیه در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز می‌شود، افزود: در نخستین روز این هفته، نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان به مدت یک هفته در بوستان کتاب شهر سنندج دایر خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره ورزش پهلوانی همزمان با دومین روز از هفته سنه با همکاری هیئت پهلوانی در روز هفتم اردیبهشت از ساعت 15 تا 19 در پارک روجیار و اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته از روز دوم هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج شروع خواهد شد.

وی از اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به عنوان دیگر برنامه‌های دومین روز هفته فرهنگی سنندج خبر داد و عنوان کرد: این نمایش‌ها با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان به مدت یک هفته هر روز از ساعت 18 تا 19 در محل پارک شانو سنندج اجرا می‌شود.

نجفی از برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان در سومین روز از هفته سنه در بوستان سپیدار سنندج خبر داد و اعلام کرد: نمایشگاه صنایع ‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر از هشتم اردیبهشت در محل عمارت خسروآباد سنندج برپا خواهد شد.

به گفته وی، نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج نیز به مناسبت روز سنه از هشتم اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری سوره حوزه هنری شهر سنندج برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج از روز نهم اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 بعدازظهر در محل فرهنگسرای شهرداری جنب پارک شهدا برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های پنجمین روز از هفته سنه اشاره کرد و افزود: کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در روز دهم اردیبهشت در آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری و همایش مستوره اردلان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 16 تا 20 روز دهم اردیبهشت همزمان با پنجمین روز از هفته سنه در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اظهار کرد: مراسم مولودی‌خوانی سنتی سنندج و تجلیل از خاندان قرآنی نیز در ششمین روز از این هفته ساعت 17 الی 20 یازده اردیبهشت ماه در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج همچنین از برگزاری دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) با همکاری انجمن عکاسان استان کردستان به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در این ایام نام برد و ادامه داد: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود. 35 نفر از عکاسان که بهترین رزومه را داشته باشند، انتخاب و برای شرکت در جشنواره مهمان سنندج خواهند بود و در طول یک هفته اقدام به عکاسی خواهند کرد و بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ قدمت سنندج به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، این شهر بر اثر تحولات سیاسی مانند جنگ‌های متعدد و حوادث طبیعی نظیر زلزله چندین بار آسیب دیده و در سال 1046 قمری باز تأسیس شده است.برابر اسناد موجود، شهر سنندج در تاریخ 30 ذیقعده 1046 قمری مصادف با ششم اردیبهشت 1016 شمسی به فرمان سلیمان خان اردلان احداث شد.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند
  • تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان ضروری است
  • تهاجم هنری از گونه‌های جنگ نرم دشمن