Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي واليبال ايران در گفت‌و‌گويي تفصيلي به توضيح اتفاقات اخير تيم ملي، وضعيت بازيکنان تيم و رويدادهاي پيش‌رو پرداخت.
به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ملي واليبال ايران بامداد روز دوشنبه 29 مرداد ماه تهران را به مقصد جاکارتا ترک مي‌کند تا در بازي‌هاي آسيايي حضور پيدا کند. ايگور کولاکوويچ سرمربي تيم ملي واليبال ايران پيش از سفر به اين رقابت‌ها در گفت‌وگويي تفصيلي به توضيح اتفاقات اخير تيم ملي و آينده بازيکنانش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* به معنوي نژاد زمان خواهيم داد تا به فرم ايده آل خود برسد
سرمربي تيم ملي واليبال ايران در ابتدا وضعيت بازيکنان و تيم خود را اين طور تشريح کرد:« چيزي که شايد بايد درباره آن صحبت کنيم اين است که جواد معنوي‌نژاد به آمادگي که مي‌خواهيم نرسيده، اما پيش‌بيني مي‌کنيم به شرايط مورد نظر برسد؛ البته فرهاد قائمي هم مصدوميتي داشت که او تنها سه جلسه از تمرين را از دست داد و اين موضوع به دليل مصدوميت در ناحيه زانو است و وضعيت نگران کننده‌اي ندارد. معنوي‌نژاد 3 ماه را از دست داد و بنابر اين در سطح حرفه‌اي اين سه ماه خيلي اهميت دارد تا او به سطح ملي برسد و اين يک مقداري به زمان نياز دارد و فکر مي‌کنم که ديگر مشکل خاصي درباره بازيکنان تيم ملي وجود ندارد. قائمي يکي از پايه‌هاي تيم ملي است و يک مصدوميت جزئي داشت و حادثه‌اي پيچيده رخ نداد که بازيکني مانند او را کنار بگذاريم. در مورد جواد معنوي‌نژاد با توجه به اينکه زمان انتخاب تيم ملي او در فرم ايده‌آل نبود، 3 ماه زمان داديم تا او خود را به شکل ايده‌آل برساند. ما مطمئن هستيم که شرايط بهتر خواهد شد و او خود را به موقعيتي که بايد، مي‌رساند. همه بازيکنان در شرايط ايده آل هستند و آينده خوبي را براي آنها پيش‌بيني مي‌کنم.»
* مي خواهيم آينده را رقم بزنيم
واليبال ايران يک بار ديگر مسابقات قهرماني جهان و بازي‌هاي آسيايي را به صورت پي‌درپي پيش‌رو دارد. شرايط تيم ملي کنوني واليبال ايران تفاوت‌هايي با دوره قبلي اين رقابت‌ها دارد که کولاکوويچ در اين خصوص مي‌گويد:« من نمي‌توانم هيچ مقايسه‌اي را انجام دهم. دوره گذشته ايران در ليگ جهاني چهارم و در قهرماني جهان ششم شد و در آسيا به قهرماني رسيد و اين يک نتيجه ايده‌آل و خيلي خوب بود، اما اساساً مقايسه دو تيم خيلي اشتباه است. آن تيم تمام بازيکنان را در بهترين سطح داشت و جوانگرايي انجام نشده بود. من به شرايط تيم ايران در آن زمان اشراف نداشتم، اما تيم ما اکنون تيم جواني است و ما مي‌خواهيم آينده را رقم بزنيم. ما به نتيجه هم قطعاً فکر مي‌کنيم و نتيجه براي ما مهم است، اما خيلي از بازيکنان تيم نوجوانان و جوانان را در تيم خود داريم و بنابراين بايد به اين بازيکنان اجازه رشد بدهيم و آينده اين بازيکنان و واليبال ايران براي ما بسيار مهم است.»
* بدون هواداران بسياري از اتفاقات را نمي‌توانستيم رقم بزنيم
سرمربي تيم ملي واليبال ايران در خصوص ويژگي‌هاي تيم کنوني و نکاتي که از اين تيم بايد بيشتر از هميشه دنبال شود هم گفت:« من اصلاً دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم، زيرا در آن تيم حضور نداشتم. واقعاً در تيم خود بازيکنان با انگيزه‌اي داريم که همگي کمک مي‌کنند و به صورت کامل در تمرينات حضور دارند. هر چند من فارسي متوجه نمي‌شوم، اما خواستن را در تيم مي‌بينم و همه اين مسائل در کنار هم احتمال خواستن نتيجه خوب را ممکن مي ‌ند. من به نظر جامعه واليبال و هواداران احترام مي‌گذارم زيرا بايد اين واقعيت را بپذيريم که بدون هوادار واليبال در ايران خيلي از اين اتفاقات را نمي‌توانستيم رقم بزنيم. اگر بخواهم به اين موضوع فکر کنم که بايد حتماً بهتر از نتايج قبلي را کسب کنم، بايد به خانه برگردم. موضوع مهم اين است که من و اعضاي تيم بهترين تلاش را انجام مي‌دهيم تا شرايطي که مي‌خواهيم را به دست آوريم. اينکه بخواهيم فقط به تکرار نتيجه فکر کنيم، چيز جالبي نيست.»
* تيم ملي جايي براي عده‌اي خاص
ايگور کولاکوويچ در خصوص آينده تيم ملي و دستاوردهايي که اميد مي‌رود به آن دست پيدا کنيم نيز اظهار داشت:« موضوع پر اهميت در مورد شرايط کنوني تيم ملي اين است که بازيکنان قديمي حضور بازيکنان جديد را پذيرفتند و از آنها حمايت کردند تا ارتباط نزديکي ميان آنها برقرار شود. اين موضوع در کمتر تيمي اتفاق مي‌افتد. اين حمايت نکته سورپرايز کننده تيم ما است. اين موضوع براي من تعجب‌آور و جالب بود که بازيکنان جوان مانند حضرت‌پور و توخته و چند چهره ديگر که حتي در ليگ نيز بازي‌هاي زيادي انجام ندادند، در ليگ ملت‌ها حاضر مي‌شوند و با کيفيت به ميدان مي‌روند. اين اتحاد ميان دو نسل براي من شگفت انگيز بود. همه واليبال ايران غفور، معروف، موسوي و غيره را مي‌شناسند، اما اين ارتباط با بازيکنان جوان يک اتفاق خاص و شگفت انگيز بود. ما با اين تيم ملي به همگان نشان داديم که درهاي تيم ملي به روي بازيکنان جوان و با انگيزه‌اي که خود را نشان دادند، باز است. تيم ملي جايي براي عده‌اي خاص نيست و من مطمئن هستم که اين موضوع باعث مي‌شود ما در سال آينده نيز از بازيکنان جوان استفاده کنيم.»
* اين صبر است که آينده واليبال ايران را رقم مي‌زند
در پايان کولاکوويچ صحبت‌هاي خود را اين طور به پايان رساند:« دوست دارم به مردم ايران بگويم که درست است که خيلي از اين بازيکنان در رده‌هاي سني پايين قهرماني جهان را تجربه کرده باشند، اما در رده بزرگسالان داستان کاملاً متفاوت است. اين صبر است که به تيم فرصت مي‌دهد تا آينده خوبي را براي واليبال ايران رقم بزند.»
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن

معروف است که هند کشوری است که به راحتی می توان به آن دل باخت و سخت می توان آن را فراموش کرد: رقص، غذاها و هر چیز کوچکی در هند فریبنده است. آن هایی که حتی یک بار این کشور را دیده اند، دل شان می خواهد که دوباره به آنجا بازگردند.

همه ی این ها به این خاطر است که رسوم و سنت ها و زندگی روزمره ی مردم هند برای گردشگران به قدری شگفت انگیز است که سخت می توان در برابر میل به بیشتر دانستن درباره ی این کشور مقاومت کرد.

به گزارش روزیاتو، با چند حقیقت خواندنی درباره ی کشور هند همراه باشید.

۱- چرا نوزادان خط چشم دارند؟

اگر در هند با یک نوزاد مواجه شوید، به احتمال زیاد نوعی خط چشم به نام سرمه دور چشمانش خواهد داشت. سرمه یک آرایش چشم باستانی است که از دوده درست می شود.

این خط چشم معمولاً روی پلک پایینی نوزاد کشیده می شود. به عقیده ی هندی ها این خط چشم از کودک در برابر شیطان محافظت می کند. برخی هم معتقدند سرمه برای بینایی نوزاد مفید است. با این حال، تاکنون هیچ پژوهش علمی آن را اثبات نکرده است.

۲- رقص یک سبک زندگی است

هندی ها شیفته ی رقص اند. جدا از رقص های معروف بالیوودی، ۸ نوع رقص کلاسیک هم در هند وجود دارد. حسی که رقص های هندی انتقال می دهند با هیچ رقص دیگری در دنیا قابل قیاس نیست و تنها با نگاه کردن به آن ها میل شدیدی به همراهی فوری با آن رقص در شما شکل می گیرد.

۳- حرکات دست ابزاری برای برقراری ارتباط هستند

هندی ها حرکات دست و حالت های چهره ی پرشوری هم دارند. این حرکات به هندی ها کمک می کنند احساسات خود را به شکل عمیق تر و برجسته تری بروز دهند. شاید علت تنوع این حرکات، رقص های کلاسیک و یوگای هندی باشند که در آن ها از حرکات دست استفاده می شود.

۴- یکی از بزرگ ترین صنعت های فیلمسازی دنیا را دارد

بالیوود یکی از بزرگ ترین مراکز فیلمسازی دنیا است. فیلم های تولیدی آن اغلب ترکیبی از ژانرهای تریلر، اکشن، عاشقانه و غیره هستند. شاید به همین دلیل باشد که هنگام تماشای آن ها احساسات مختلفی را تجربه می کنیم.

۵- تندترین چای دنیا را دارد

چای ماسالا که در زبان هندی به معنای «ادویه» است، در هند از محبوبیت زیادی برخوردار است. این چای تقریباً در هر گوشه و کناری از این کشور به فروش می رسد. این چای در دنیا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چای ماسالا همان چای سیاه است که به آن مقدار شیر و ادویه اضافه می شود. این چای را برای تقویت دستگاه ایمنی، کاهش التهاب و افزایش انرژی مفید می دانند.

۶- برزگ ترین بشقاب غذای دنیا را دارد

تالی (Thali) که در زبان هندی به معنای «بشقاب» است، یک بشقاب فلزی است که در آن ۶ طعم مختلف سرو می شود: شر، شیرین، تند، تلخ، ترش و گس. به عقیده ی هندی ها، غذای کامل، ترکیب متعادلی از این ۶ طعم است.

رستوران های هندی بسیاری از اوقات بیشتر از ۲۰ غذای مختلف در این بشقاب سرو می کنند. به علاوه، همه ی بخش های بشقاب تالی را می توان مجدداً پُر کرد و اگر کماکان احساس گرسنگی می کردید می توانید غذای بیشتری درخواست کنید.

۷- از ظروف چینی استفاده نمی کنند

به جای ظروف چینی و شیشه ای که در بیشتر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب خانواده های هندی از ظروف استیل استفاده می کنند. نظریات مختلفی در توضیح این پدیده مطرح شده است. برخی می گویند ظروف استیل کاربردی ترند چون مانند ظروف شیشه ای و چینی نمی شکنند، لب پر نمی شوند یا ترک بر نمی دارند و ظاهر آن ها برای مدت طولانی ای خوب باقی می ماند.

برخی هم می گویند که ظروف لعاب دار غیرپاکیزه دانسته می شوند چون در حقیقت از گل درست می شوند. دلیل آن هر چه که باشد، به ندرت می توان ظرفی از جنسی جز استیل در خانه های هندی پیدا کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)