Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايندگان اوزان 86 و 97 کيلوگرم کشتي آزاد کشورمان در بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا با پيروزي مقابل حريفانشان جواز حضور در فينال را کسب کردند.
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از اندونزي، رقابت‌هاي کشتي آزاد بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا از صبح امروز (يکشنبه) آغاز شد و نمايندگان کشورمان در 5 وزن اول به مصاف حريفان خود رفتند که حسن يزداني نماينده وزن 86 کيلوگرم کشورمان با برتري مقابل حريف مغولستاني در مرحله نيمه‌نهايي جواز حضور در فينال را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در وزن 86 کيلوگرم که 19 نفر حضور دارند، حسن يزداني پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ظرف 45 ثانيه حريفي از اندونزي را با نتيجه 10 بر صفر شکست داد. وي در دور سوم نيز پيش از پايان وقت اول مسابقه با نتيجه 11 بر صفر مقابل پاوان کومار از هند به پيروزي رسيد و گام به نيمه‌نهايي گذاشت. يزداني در اين مرحله با نتيجه 10 بر 2 از سد يوتمن اورگودول، دارنده مدال نقره آسيا از مغولستان گذشت و فيناليست شد.
در وزن 97 کيلوگرم نيز عليرضا کريمي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 11 بر صفر تاکشي ياماگوچي از ژاپن را شکست داد. وي در دور سوم نيز با ضربه فني از سد ماگومد ابراگيم‌اف، دارنده مدال برنز المپيک و قهرمان آسيا از کشور ازبکستان گذشت و گام به فينال گذاشت. در اين وزن 13 نفر حضور دارند.

پيش از اين در وزن 57 کيلوگرم که 18 نفر حضور دارند رضا اطري بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر نماينده نپال را شکست داد. وي در دور سوم نيز در جدالي ديدني با نتيجه 15 بر 9 سانديپ تومار، دارنده مدال طلاي آسيا از هند را شکست داد و گام به نيمه‌نهايي گذاشت.
اطري براي حضور در فينال به مصاف بخبايار اردنبات، دارنده 2 مدال برنز از مغولستان رفت که با نتيجه 8 بر 2 شکست خورد و شانس حضور در فينال و کسب مدال طلا را از دست داد. وي در ديدار رده‌بندي براي کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.
در وزن 74 کيلوگرم نيز که 21 نفر حضور دارند مصطفي حسين‌خاني در دور نخست با نتيجه 10 بر صفر کشتي‌گيري از بنگلادش را شکست داد. وي در دور بعد نيز با نتيجه 12 بر 2 از سد دولتمراد اوراز گولي‌يف از ترکمنستان گذشت و راهي يک‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله به مصاف بکزاد عبدالرحمن اف، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا از ازبکستان رفت که با شکست 4 بر 2 از حضور در نيمه نهايي بازماند. با صعود حريف حسين خاني به فينال، او راهي مرحله شانس مجدد شد که به دليل حاضر نشدن حريف يمني به ديدار رده بندي رفت و براي کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. 
حسين‌خاني که پيش از اين نيز بارها در ثانيه‌هاي پاياني در حالي‌که از حريفان پيش بوده، شکست خورده است، اين بار نيز ترک عادت نکرد و شاهد تکرار شکست‌هاي سريالي اين کشتي‌گير در لحظات پاياني بوديم.
در وزن 65 کيلوگرم مهران نصيري در دور نخست به مصاف يرلان بک کاتاي، دارنده مدال برنز بازي‌هاي آسيايي از چين رفت که در نهايت با نمايشي ضعيف و دور از انتظار با نتيجه 8 بر 7 شکست خورد که با توجه به شکست حريفش، نصيري از گردونه مسابقات کنار رفت.

نتايج قرعه کشي ساير نمايندگان کشورمان به شرح زير است:
در وزن 125 کيلوگرم که 13 نفر شرکت کرده‌اند، پرويز هادي در دور نخست با سوميت از هند کشتي مي‌گيرد و در صورت پيروزي بر اين کشتي‌گير، در دور دوم به مصاف برنده نوبويوشي آراکيدا از ژاپن و اولگ بولتين از قزاقستان مي‌رود. داويد مودزماناشويلي دارنده مدال نقره المپيک، برنز جهان و قهرمان آسيا از ازبکستان، و زولبو ناتساگسورن، دارنده مدال نقره آسيا از مغولستان در گروه هادي قرار دارند. رقابت‌هاي اين وزن فردا برگزار مي‌شود.
به گزارش فارس، مسابقات اوزان 57، 65، 74، 86 و 97 کيلوگرم کشتي آزاد روز 28 مرداد و رقابت‌هاي وزن 125 کيلوگرم روز 29 مردادماه برگزار مي‌شود. مراسم وزن کشي اين مسابقات ساعت 9 تا 10:30 صبح به وقت محلي در روز مسابقات انجام مي‌شود.
اين مسابقات از ساعت 13 تا 17 و 19 تا 21 به وقت محلي در سالن مرکزي جاکارتا بر روي 2 تشک برگزار خواهد شد. اختلاف ساعت تهران با جاکارتا 2 ساعت و 30 دقيقه است به طوري که ساعت 13 به وقت جاکارتا 10:30 به وقت تهران است.
امسال رقابت‌هاي کشتي بازي‌هاي آسيايي نسبت به دوره گذشته در هر رشته آزاد و فرنگي در يک وزن کمتر و در شش وزن المپيکي برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.   امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف رده‌سنی جوانان برگزار شد.   در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی به مصاف راتهیل از هند رفت و با ارائه مبارزه‌ای تماشایی در همان راند نخست، حریف قدرتمند هندی را ناک اوت کرد و فینالیست شد. وی در فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف شهزود پولوونوف از ازبکستان خواهد رفت.   در وزن ۵۴ کیلوگرم، امیررضا سلطانی با وجود تلاش فراوان نتوانست برابر آمانتور ژومایف به توفیقی دست یابد و نتیجه را واگذار کرد تا با کسب مدال برنز به کار خود پایان دهد.   در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی مقابل اسرویلوف از ازبکستان قرار گرفت و در نهایت نماینده ازبک پیروز شد تا ملک‌خطابی به مدال برنز برسد.   فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت)، مبارزات نیمه‌نهایی رده سنی امید برگزار می‌شود و در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ