Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پرحاشیه شورا تنها دو ساعت ماند به انتخابات کناره گیری کرد که علت استعفای خود را وجود برخی جریان‌های غیرمسئول و قدرتمند که نیازی به نام بردن از آن‌ها ندانست عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ فتح الله معین صبح امروز در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن فضای مناسب و تغییراتی که  تغییراتی که در زمان این امام بزرگوار در حکومت اتفاق افتاد، امام محمد باقر (ع) در راستای تدوین و نشر فرهنگ اسلامی تلاش وافری انجام داده و آثار زیادی را از خود به جا گذاشتند که امیدواریم بتوانیم از آنها بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با یادآوری سالگرد کودتای ننگین آمریکا در 28 مرداد در کشور، افزود: این کودتا باعث شد که آمریکا حکومت مردمی دکتر محمد مصدق را برکنار کند هرچند که این کودتا در سال 32 تا 25 سال بعد از آن توانست حکومت را در ید شاه قرار دهد، اما این موضوع پس از با وقوع انقلاب اسلامی منتفی و مردم ایران دخالت دولت آمریکا را جبران کردند.

حکومت های بدون پشتوانه مردمی محکوم به فنا هستند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حکومت‌هایی که  پشتوانه و حمایت مردمی نداشته باشند، محکوم به فنا بوده و در هیچ کجای دنیا امکان ادامه حیات ندارند، تصریح کرد: به طور مثال در زمان صدام هزاران نفر از مردم ایران و عراق کشته شدند اما در نهایت همان کشورهای حامی او، حکومت وی را نابود کردند و از صحنه روزگار محو شد چون هیچ پشتوانه مردمی نداشت.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مسجد، اضافه کرد: این روز همواره در اصفهان مورد توجه قرار گرفته زیرا مساجد تجلی حرکت‌های مردمی برای مشارکت و همکاری برای امور خیر است و از انجایی که مردم در هر محله به این مکان ها احساس مالکیت دارند ما تلاش می‌کنیم در این سنت حسنه ورود نداشته باشیم البته شهرداری نیز طی سال‌های گذشته و به ویژه در دوره پنجم شورا همه تلاش خود را برای توسعه مساجد در محلاتی که مسجد در آن نبوده در دستور کار قرار داده است.

معین در ادامه از کمک میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به مساجد خبرداد و گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش داشته تا مردمی بودن مساجد را پررنگ کند و در جاهایی که نیاز به حضور شهرداری بوده تلاش شده تا مساجد مورد استقبال مردم باشد البته اعضای شورای شهر علاقه داشتند کمک بیشتری از سوی شهرداری به مساجد شود اما امکان اختصاص بودجه بیشتر میسر نشد.

وی به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت نیز اشاره کرد و ادامه داد: همه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسات مختلف این مطلب را عنوان کردند که در جهت اجرای سیاست‌های کلان دولت همکاری خواهند داشت و در این زمینه کوتاهی نمی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با ضمن اعلام آمادگی برای حل مشکلات شهری و هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه های اجرایی برای این مسائل تاکید کرد: با توجه به جو حاکم برادری و هماهنگی بین مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های اجرایی حاکم امیدواریم در فضایی پر نشاط و با آرامش مشکلات برطرف شود.

چهل و پنجمین جلسه علنی پارلمان شهری با بررسی لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه پیدا کرد که در این خصوص سعید کورنگ بهشتی، مدیرعامل این سازمان با اعلام بودجه 963 میلیارد تومانی در سال 96، گفت: مخارج این بودجه شامل هزینه‌های پرسنلی، اداری، سرمایه‌ای، انتقالی و عملیاتی-عمرانی بوده و درآمدهای عملیاتی آن 98 درصد و درآمدهای غیر عملیاتی آن 45 درصد محقق شده است.

هزینه هایی که از در آمدهای سازمان عمران پیشی گرفته است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در ادامه از هزینه 30 میلیارد تومانی سازمان عمران شهرداری اصفهان برای پرداخت دستمزد کارکنان خود در سال های گذشته خبر داد و افزود: این هزنیه ها در سال گذشته به 105 میلیارد تومان رسیده درحالی که منابع درآمدی سازمان تنها 92 میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از سال 96 تاکنون هیچ بدهی به پرسنل خود نداریم، یادآور شد: عیدی، پاداش‌ها، بن‌ها و سنوات و دیگرهزینه‌های بالای ادارای در سال 96، معادل 17 ماه حقوق به آنان پرداخت شده است.

کورنگ بهشتی ادامه داد: این در حالی است که عدم پرداخت به موقع کارکنان این سازمان در ماه های گذشته باعث شده بود تا حواشی و چالش های متعددی برای آن ایجاد شود.

وی به تشریح دیگر هزینه های انجام شده در این سازمان پرداخت و گفت: مأموریت به سفر داخل و خارج از کشور، هزینه ماهیانه اجاره ساختمان 5 میلیارد تومان، به دلیل محدودیت کامیون‌ها بخشی از پروژه‌ها با استفاده از ماشین‌آلات خارج از سازمان بوده و 11 میلیارد تومان هزینه کرایه ماشین‌آلات برای انجام پروژه‌های این سازمان از جمله هزینه هایی است که ناچار به هزینه کرد بوده ایم.

کورنگ بهشتی به پروژه های انجام شده توسط این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: تکمیل پروژه تقاطع استقلال، تکمیل پروژه تقاطع اشکاوند، ادامه پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان و اتمام فاز نخست پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال 96 بوده که در سال گذشته به سرانجام رسیده  است.

وی در پایان با بیان اینکه تنها 30 درصد از هزینه‌های سازمان عمران به پرداخت حقوق پرسنل باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: طلب نقدی سازمان عمران شهرداری اصفهان بیش از 7 میلیارد تومان و طلب غیر نقدی این سازمان به 10 میلیارد تومان رسیده است.

در ادامه این جلسه لایحه پیشنهادی «شناسایی املاک و مستغلات شهرداری اصفهان به عنوان دارایی ثابت و اعمال حساب در سیستم حسابداری براساس ارزیابی شهردرای اصفهان» مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن نیز لایحه پیشنهاد واگذاری یک قطعه زمین با حفظ مالکیت شهرداری به مساحت ۸۰۰ مترمربع در خیابان علامه امینی شرقی، انتهای خیابان فردوس به کانون بازنشستگان برای احداث «خانه فرهنگ ویژه بازنشستگان اصفهان» به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که تمامی این لوایح با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

البته شیرین طغیانی در خصوص این لایحه عنوان کرد: ارائه نقشه‌های معماری این واگذاری باید با رعایت استانداردهای متناسب با معماری اصفهان و سایت مورد نظر صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اخذ مجوزهای این واگذاری نیز باید در حد 60 درصد سطح اشغال و در حد دو طبقه پیش‌بینی شده و علاوه بر آن فضاهای باز و مشاعات پیش‌بینی و جداسازی محل مورد نظر از محوطه پارک موجود با رعایت استانداردهای لازم و با مانع‌های نرم در نظر گرفته شود.

چرا سخنگوی شورا کناره گیری کرد؟

این جلسه با سخنرانی تنها ناطق آن، مهدی مقدری در حالی ادامه یافت که در آستانه یکسالگی و رأی گیری مجدد برای هیئت رییسه، این عضو شورا برخی جریان‌های غیرمسئول و قدرتمند که نیازی به نام بردن از آن‌ها  ندانست را عاملی برای ناامید کردن مردم قلمداد کرد و گفت: این افراد، بر خلاف ادعاهای دروغین خود به عنوان دفاع از شرع و ارزش‌ها، از هیچ وسیله نامشروع و غیراخلاقی برای رسیدن به این هدف خودداری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش‌هایی از دولت نیز که باید تابع خواست و نظر اکثریت مردم باشد، خود آب به آسیاب مرتجعان و متحجران می‌ریزند و بلکه از پشت پرده به آنان خط می‌دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: در صحنه برخورد با شورای اسلامی شهر اصفهان چندی است که با شکسته شدن همه مرزهای قانونی، شرعی، اخلاقی و عرفی کار از نقد و ارزیابی (ولو غیرمنصفانه) گذشته و هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خاصی مباح شمرده شده و حتی افرادی نادان و هتاک به خود اجازه دادند با سوءاستفاده از تریبون های محترم در ماه مبارک رمضان، جمعی از بچه مسلمانان خالصی را که در سنگر شورا به خدمتگزاری مشغولند، از جرگه مسلمانی خارج بدانند.

وی با بیان اینکه فوری‌ترین اثر این اقدامات دلزدگی و ناامیدی مردم شریف است، گفت: کسانی که در برابر کوچکترین حرکتی که منافع شخصی و گروهیشان را به خطر می افکند، فریاد وااسلاما سر می‌دادند در برابر این منکر بزرگ سکوت پیشه کردند و بدین سان می‌رود که کار به کلی از روال منطقی و مشروع خارج شود و در نتیجه فضایی ناسالم و آشفته پدید آید.

مقدری تصریح کرد: در این شرایط من در موقعیتی قرار گرفتم که به ناچار از خدمت در هیئت رییسه شورا اعلام کناره گیری کنم اما به احترام توصیه‌های بسیاری از بزرگان اصلاحات و از جمله رییس شورای شهر، اعلام رسمی این موضوع را تا امروز که در آستانه دومین سال فعالیت شورای پنجم و انتخابات هیات رئیسه، قرار داریم به تاخیر انداختم.

تاب آوری شهر پایین است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه در تذکر خود ضمن تشکر از فعالیت های مدیریت شهری به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن، گفت: تاب‌آوری شهر اصفهان پایین است.

فریده روشن افزود: برای افزایش تاب‌آوری باید از ظرفیت سمن‌ها و نهادهای مردمی استفاده کنیم البته جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم باید زمینه‌ساز رشد و توسعه استعدادهای اصفهانی در صنعت فیلم و هنر شود.

همچنان در انتظار پاسخگویی مسئولان هستیم

دیگر عضو شورا هم اذعان کرد: با وجودی که چندین بار تذکر داده‌ام، هنوز حقوق کارگران شهرداری اصفهان با تأخیر پرداخت می‌شود و باید این مشکل برطرف شود؛ همچنین برای بازگشایی معابر در بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر اصفهان اقدام عملیاتی انجام نشده و مشکلات زیادی در محلات ایجاد شده است.

اصغر برشان بیان کرد: با توجه به تمامی نطق‌ها و تذکرات مطرح شده در شورای اسلامی شهر اصفهان، خواستار توضیح و پاسخ مسؤولان مربوطه هستیم.

رقیب برای نمایشگاه های بین المللی اصفهان ایجاد نکنید

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای مبنی بر ایجاد نمایشگاه دیگری به گوش می‌رسد که این امر باعث به میان آمدن رقیبی برای نمایشگاه بین‌المللی اصفهان شده و چندین میلیارد سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان دچار خسارت می‌شود.

کوروش خسروی افزود: این در حالی است که وجود نمایشگاه‌ها در بهبود فضای اقتصادی شهرها تأثیر به‌سزایی داشته و باعث رونق فضای کسب و کار می‌شود.

خبرنگاران زبان گویای مشکلات شهری باشند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر هم شهردار اصفهان را خطاب قرار داد و عنوان کرد: به شهردار اصفهان تذکر می‌دهم موضوع مطالبات کارکنان شهرداری را پیگیری کند تا این قصه هرچه زودتر حل شود البته از اصحاب رسانه حاضر در جلسات علنی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درخواست دارم تا فقط منتظر بیان نطق‌ها و تذکرات شورای شهر نباشند بلکه پیگیر حقوق شهروندان اصفهانی باشند.

کوروش محمدی افزود: بخش عمده‌ای از کارگران شهرداری مطالباتی دارند و رسالت خبرنگاران این است که صدای آنان را به مسؤولان شهرداری برسانند و مطالبات آنان را منعکس کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران موظف به رساندن صدای کارگران شهرداری اصفهان به گوش مسؤولان هستند و باید زبان حال کارگران باشند.

این عضو شورا تاکید کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر از انتقادات به شورا و شهرداری استقبال می‌کنم و انتظار دارم اصحاب رسانه نقایص را به ما گوشزد کنند نه این که فقط اخباری را منتشر کنند که باعث خرسندی بنده یا دیگر اعضای شورای شهر شود.

سخنگوی قبلی شورا مواضعی متفاوت داشت

در نهایت انتخابات هیئت رییسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان در سال دوم در حالی برگزار شد که برای سمت های رییس شورا، نائب رییس، منشی اول، منشی دوم و سخنگو تنها یک فرد کاندیدا شده بود که با رأی اکثریت آرا فتح الله معین به عنوان رییس، علیرضا نصر اصفهانی به عنوان نایب رییس، فریده روشن به عنوان منشی اول و مهدی مزروعی به عنوان منشی دوم و سخنگو انتخاب شدند.

در پایان رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به رأی قاطع اعضای شورا به هیئت رییسه خاطرنشان کرد: این امر نشان از اتحاد و همدلی در بین اعضا علی رغم سلایق متفاوت است البته از آنجایی که آقای مقدری دبیرکل یک حزب سیاسی هستند و ممکن است مواضع او با شورا همخوانی نداشته باشد، از این سمت به خواست خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص دور دوم انتخابات، افزود: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

به گفته محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

اسلامی همچنین تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • برنامه کاری مدیران قم از اذان صبح تا ساعت ۲۴ است
  • بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع اصفهان احیا شود
  • امسال مشکلات مردم با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد
  • برنامه کاری مدیران از اذان صبح تا ساعت ۲۴ 
  • خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در ۱۴۰۳