Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:49:12 GMT

درآمد میلیونی از نقاشی‌های یک هنرمند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۲۳۱۶

درآمد میلیونی از نقاشی‌های یک هنرمند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ به گفته «بنکسی» یک گالری در مسکو آثار این هنرمند را بدون اجازه او به نمایش عموم گذاشته است و بازدیدکنندگان برای دیدن آثار این هنرمند باید مبلغی برابر با ۹ دلار و ۷ سنت، پرداخت کنند؛ این در حالی است که بنکسی همواره آثارش را به صورت رایگان به نمایش عموم می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزارکنندگان متخلف نمایشگاه آثار «بنکسی» برای جذب مشتری بیشتر، از این رویداد به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری سال یاد کرده‌اند و همچنین ادعا دارند آثار «بنکسی» برای اولین بار در مسکو توسط گالری آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، جمعیتی نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر با هزینه ورودی بالاتر از ۶۵۰ روبل (۹ دلار و ۷ سنت) تا الآن از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند؛ این در حالی است که آخر هفته‌ها بلیط‌های ویژه، امکان دور زدن صف‌های تهیه بلیط را با مبلغ ۱۴۰۰ روبل به بازدیدکنندگان می‌دهد و می‌توان گفت این نمایشگاه تاکنون درآمدی بالغ بر دو و نیم میلییون دلار کسب کرده است.

این نمایشگاه با شعار «نابغه یا خرابکار؛ شما تصمیم‌گیرنده هستید» برگزار می‌شود و برگزارکنندگان آن مدعی شده‌اند که ۱۰۰ اثر نمایشی شامل آثار اصلی، چاپ‌های نادر، اشیای سه‌بعدی و عکس‌های این هنرمند را به نمایش گذاشته‌اند.

«بنکسی» که برای نمایش آثارش هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، بیان کرده که هیچ گونه ارتباطی با این نمایشگاه ندارد.

سخنگوی این نمایشگاه مدعی است که او از صحبت‌های «بنکسی» برداشت منفی ندارد و این هنرمند نحوه عملکرد این نمایشگاه را نقد نمی‌کند؛ هر چند از صحبت‌های «بنکسی» در فضای مجازی چنین برداشتی نمی‌شود.

او همچنین گفت که پست‌های فضای مجازی بیانگر یک قرارداد نادر بین این هنرمند و گالری است که آثار او را به نمایش می‌گذارد.

او همچنین گفت: از دید ما این هنرمند با واکنش‌های خود به این موضوع به‌ طور غیرمستقیم موافقت خود را برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و این امر نشان‌دهنده مهم بودن این رویداد برای خود او نیز هست.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ درآمد فرهنگ و هنر مسکو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • درآمد عجیب ۵۰ میلیونی در تهران!
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • از بیرون پا با کارواخال تا درآمد میلیونی؛ قهرمانان اینجا هستند!