Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:16:39 GMT

شانس کسب چهار مدال طلا و برنز کشتی آزاد در روز نخست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۲۳۲۴

شانس کسب چهار مدال طلا و برنز کشتی آزاد در روز نخست

جاکارتا- ایرنا- «مصطفی حسین خانی» آزادکار وزن 74 کیلوگرم در بازی های آسیایی در مرحله شانس مجدد با حاضر نشدن حریف یمنی به دیدار رده بندی راه یافت. پیش از این حسن یزدانی و علیرضا کریمی به دیدار فینال 86 و 97 کیلوگرم و رضا اطری به رده بندی 57 کیلوگرم راه یافته بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مسابقات وزن های 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی های آسیایی امروز (یکشنبه) از ساعت 10:30 به وقت ایران در سالن مرکزی جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در وزن 86 کیلوگرم «حسن یزدانی» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم «فاه ریان سیان» از اندونزی را طی 43 ثانیه 10 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز طی دو دقیقه و 5 ثانیه «کومار پاوان» از هند را نیز 11 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.
یزدانی قهرمان جهان و المپیک در این مرحله نیز «اویتومن اورگودول» دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را 12 بر 2 شکست داد و به فینال راه یافت. یزدانی در دیدار فینال «ابو نادر دومنیک» از لبنان را پیش رو خواهد داشت.
در وزن 97 کیلوگرم «علیرضا کریمی» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم «تاکشی یاماگوچی» از ژاپن را 11 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
کریمی در مرحله نیمه نهایی این وزن مقابل «ماگومد ابراگیم اف» دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان در حالی که دو بر صفر عقب بود، حریف خود را با ضربه فنی شکست داد و یکی از اتفاقات مهم این دوره از مسابقات را رقم زد. کریمی در دیدار فینال با «ماگومد موسی یف» دارنده مدال طلای آسیا از قرقیزستان مبارزه خواهد کرد.
در وزن 57 کیلوگرم که 18 نفر حضور دارند، «رضا اطری» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم «بهاگاواتی» از کشور نپال را 10 بر صفر شکست داد و در دور سوم و در مرحله یک هشتم نهایی «ساندیپ تومار» دارنده مدال طلای آسیا از هند را 15 بر 9 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
اطری در نیمه نهایی مقابل «بک بایار اردنبات« دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند و بعد از ظهر امروز (یکشنبه) برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریف خود برود.
در وزن 74 کیلوگرم «مصطفی حسین خانی» دارنده مدال برنز پیکارهای قهرمانی جهان در دور نخست در مبارزه ای راحت «محمد علی» از بنگلادش را با امتیاز عالی 10 بر صفر شکست داد و در دور بعد نیز «دولت میرات اورازگیلیوف» از ترکمنستان را 12 بر 2 شکست داد.
حسین خانی در مرحله یک چهارم نهایی برابر «بکزاد عبدالرحمن اف» دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان در حالی که مبارزه با نتیجه 2 بر 2 دنبال می شد در 25 ثانیه به پایان کشتی مبارزه را 4 بر 2 به حریف ازبکی واگذار کرد.
با توجه به پیروزی عبدالرحمن اف ازبکی مقابل حریف ژاپنی، حسین خانی به جدول بازنده ها رفت که در این مرحله «محمد حسن» از یمن مقابل وی حاضر نشد تا آزادکار کشورمان بدون دردسر به رده بندی راه یافت. حسین خانی در دیدار رده بندی این وزن باید به مصاف فوجی نامی از ژاپن برود.

«مهران نصیری» آزادکار جوان وزن 65 کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود برابر «یرلان بک کاتای» دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین، در حالی که پنج بر صفر از حریف خود پیش بود، در ادامه با ارائه کشتی ضعیف و بحث برانگیز نتیجه را 8 بر 7 به حریف خود واگذار کرد.
«بک کاتای» چینی در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد حریف قرقیزستانی خود را شکست دهد، اما در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل حریف قزاقستانی، موجب حذف نصیری از دور رقابت ها شد.
پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم نیز فردا(دوشنبه) به مصاف رقبای خود می رود.
ورزشی**1067**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جاكارتا 2018 كشتي آزاد بازي هاي آسيايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران

 تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو 2024 از صبح امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت) با حضور بیش از 300 ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و نمایندگان ایران بموفق به کسب  6 طلا، یک نقره و 3 برنز شدند. 

در رقابت‌های امروز؛ مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن 65- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن 75- کیلوگرم، معین تقوی در وزن 90 کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند. شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی و هلیا اسدیان به ترتیب در فرم‌های چانگ‌چوان و نان‌چوان دو مدال برنز در تالو به دست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن 60- کیلوگرم یک برد و یک باخت از دور مسابقات کنار رفت.محمدرضا ریگی در وزن 85- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن 75- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو، حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و‌ مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه 6 اردیبهشت‌) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر 6 نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهربانو منصوریان طلایی شد روز طلایی ووشوی ایران در قهرمانی آسیا

دیگر خبرها

  • حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد