Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:03:48 GMT

32 هزارو 500 قلم کالای تولیدی در کشور استاندارد است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۲۳۳۸

32 هزارو 500 قلم کالای تولیدی در کشور استاندارد است

اردبیل- ایرنا- معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: تاکنون 32 هزارو 500 قلم کالای تولیدی در کشور با ارتقای کیفیت موفق به کسب علامت استاندارد شده است.

به گزارش ایرنا، سودابه یحیی زاده روز یکشنبه در گردهمایی منطقه ‌ای تدوین و ترویج استاندارد در شهر سرعین افزود: از این تعداد 10 هزار کالای تولیدی در پنج سال اخیر موفق به کسب گواهی استاندارد شده و بیشتر این کالاها در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، مکانیک و اندازه گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فعالیت 34 کمیته تخصصی در سازمان ملی استاندارد خبر داد و اظهار داشت: این کمیته ها بر کیفیت کالاهای تولیدی نظارت کرده و متناسب با شرایط روز برای ارتقای کیفیت و استاندارد سازی آنها تجدید نظر، بازنگری و تصمیم گیری می کنند.
او با بیان اینکه هم اکنون سازمان ملی استاندارد ایران در سطح بین‌المللی در بین 163 کشور عضو ایزو رتبه 22 را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: پارسال برای اولین بار نماینده کشورمان در سازمان بین المللی استاندارد به عنوان عضو هیات مدیره این نهاد بین المللی انتخاب شد.
یحیی زاده با اشاره به فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران در سطح بین المللی بیان کرد: تاکنون 28 استاندارد بین‌المللی با محوریت ایران در سازمان‌ بین‌المللی استاندارد تدوین شده است.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد شناسایی مشکلات و ظرفیت ها و ارائه راه حل به آنها، تمرکز بر اجرای قوانین جدید سازمان ملی استاندارد با رویکرد نوین استانداردسازی و ایجاد هماهنگی لازم برای رسیدن به وحدت عمل در استانها را از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.
گردهمایی منطقه ای تدوین وترویج استاندارد شمالغرب کشور روز یکشنبه 28 مردادماه به مدت یک روز با شرکت مدیران و کارشناسان استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و اردبیل در شهر توریستی سرعین برگزار شد.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندارد اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: در ۴ ماه گذشته، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلاء به تب دنگی جان باخته اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت برزیل، در این مدت سه میلیون و ۳۵۰ هزار مورد مشکوک به تب دنگی در سراسر این کشور گزارش شده است.

هم اکنون نرخ ابتلاء به بیماری تب دنگی در برزیل هزار و ۷۴۱ مورد به ازای هر صد هزار نفر است.

میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری هم ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. دولت برزیل از مردم درخواست کرده به برنامه ملی واکسیناسیون این بیماری بپیوندند.

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از نیش پشه به انسان منتقل می‌شود. از جمله علائم ابتلاء به این ویروس می‌توان به تب، سردرد شدید، خستگی، حالت تهوع و استفراغ و دردهای عضلانی اشاره کرد. کشورهای آمریکای لاتین از جمله پرو با شیوع این بیماری درگیر هستند.

کد خبر 6084631

دیگر خبرها

  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس