Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عمليات نيرو‌هاي ارتش سوريه در صحراي سويداء، جنوب اين کشور براي پاکسازي اين مناطق از وجود تروريست‌ها ادامه دارد.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از العالم؛ ارتش سوريه که فقط با گذشت دو هفته از آغاز عمليات در صحراي سويداء بيش از دو هزار کيلومتر مربع از مناطق تحت اشغال گروه تکفيري صهيونيستي داعش را در اين استان آزاد کرده، هم اکنون از محور جنوب غرب تپه‌هاي الصفا به آخرين کانون تروريست‌هاي داعشي در صحراي «سويداء» حمله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخي منابع فاش کردند؛ صحبت‌هاي درز يافته از افراد مسلح به محاصره درآمده در تپه‌هاي الصفا حاکي است، آنان درخواست کرده‌اند به صحراي «ديرالزور» انتقال داده شوند در مقابل آنها نيز غيرنظامياني را که در حمله به روستاهاي «سويداء» ربوده‌اند، آزاد کنند.
«دارين فضل»، خبرنگار العالم در گزارشي از صحراي «سويداء» گفت، ارتش سوريه به آخرين کانون داعش در صحراي «سويداء» يورش برد. پرچم‌هاي سياه داعشي‌ها از اين مناطق پهناور واقع در بين استان‌هاي «سويداء» و «دمشق» برچيده شده است.
يگان‌هاي شرکت کننده ارتش سوريه در عمليات؛ پيش از اين با خودروهاي سنگين زرهي و نظامي وارد بخش‌هاي پهناوري از صحراي «سويداء» شده و به سوي تپه‌هاي الصفا به عنوان آخرين پايگاه تروريست‌ها در صحراي «سويداء» پيشروي کرده بودند.
«هيثم حسّون»، سرهنگ بازنشسته ارتش سوريه گفت: «زماني که نيروهاي مسلح بتوانند اين کانون تروريست‌ها را نابود کنند به طور تقريبا کامل بر صحراي «سويداء» و صحراي «شام» مسلط خواهند شد و جلوي هرگونه امکان نفوذ گروه‌هاي تروريستي به سمت حومه شرقي «سويداء» و حتي امکان ارتباط تروريست‌ها با منطقه «التنف» را که در اشغال نيروهاي آمريکايي است، خواهند گرفت.»
تروريست‌ها در سوريه
عمليات نظامي هم اکنون به محورهاي «رحبه»، «تل غانم» و «قبر شيخ حسين» به سمت تپه‌هاي «الصفا» متمرکز است تا عرصه بر باقيمانده تروريست‌هاي داعش تنگ و جلوي تحرک آنان گرفته شود.
«محمد عباس»، سرتيپ بازنشسته ارتش سوريه گفت: «معتقدم تروريست‌هايي که به نيابت از نيروهاي آمريکايي در تپه‌هاي الصفا مي‌جنگند دچار يأس و سرخوردگي شده‌اند، زيرا مناطقي را که در آنها سنگر گرفته بودند از دست داده‌اند، علاوه بر اينکه نيروهاي ارتش سوريه از قدرت رزمي و آتشباري بالايي برخوردارند.»
تپه‌هاي «الصفا» به منزله مرکز خودنمايي داعش در صحراي سويداست که داراي مقرهاي فرماندهي و اتاق‌هاي عمليات و مقرهايي براي جذب تروريست‌ها و تقسيم حقوق ماهانه در ميان آنان است و اين پول‌ها نيز از خارج از سوريه مي‌آيد و آخرين گروه از تروريست‌هاي که از مقابل ارتش سوريه در همه محورها عقب نشيني کردند در اين منطقه جمع شده‌اند.
خبرنگار افزود، ارتش سوريه پس از گذشت دو هفته از نبردهاي سويداء بيش از 2000 کيلومتر مربع از مناطقي را آزاد کرده که به لحاظ جغرافيايي شرايط دشواري دارند و تروريست‌ها را بين استان‌هاي سويداء و ريف دمشق به محاصره درآورده است. 139/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای چابهار در محاصره سیل

دیگر خبرها

  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»