Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج – ایرنا- رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مدارس استعدادهای درخشان البرز به عنوان پایلوت سمپاد مهارتی در کشور انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: این برنامه برای اولین بار است که در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به اجرا در می آید واستان البرز در سال تحصیلی 98-97 مجری پایلوت سمپاد مهارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سمپاد مهارتی در 2 رشته ی گرافیک برای دختران و شبکه و نرم افزار برای پسران در 2 مدرسه فرزانگان و سلطانی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج راه اندازی می شود، یاد آورشد: آموزش و پرورش البرز درزمینه های پژوهشی، پرورشی، ورزشی، آموزشی و قرآنی کارنامه درخشانی دارد.
وی خاطرنشان شد: دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان البرز در جشنواره ها ومسابقات حضوری چون ابن سینا ، دریا مسیر پیشرفت، خوارزمی و المپیادهای علمی در سطح جهانی و کشوری مدال های رنگارنگی را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید فعالیت کنگره قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان کلید می خورد تا دانش آموزان از برکات آموزه های قر آنی در امتداد طرح فراگیر قر آن بهره مند شوند.
مهاجرانی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی و کار تیمی در مدارس سمپاد کشور در حال تقویت و حمایت است که در این زمینه می توان به کارسوق ها اشاره کرد.
وی افزود: سالانه کار سو ق های مختلفی همانند کار سو ق های علوم اعصاب شناختی ، مهندسی ژنتیک در مدارس استعدادهای درخشان از جمله در البرز برگزار می شود که تا کنون نتایج ارزشمندی را به دنیال داشته است.
وی در ادامه ایجاد دلبستگی مذهبی و ملی در بین دانش آموزان را ضروری دانست و یادآور شد: در فرآیند تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم تا مفهوم وطن و حب وطن و احساس دلبستگی به میهن برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود تا دانش آموزان به وطن دوستی افتخار کنند.
وی گفت: باید به گردش نخبگان نیز توجه کنیم و آن را یک فرصت بدانیم که در این زمینه می توان به ایمان افتخاری ، یاسمن فرزان ، علی رجا نی ، الهام یاوری و...اشاره کرد که همگی از فارغ التحصیلان سمپادی می باشند اما بعد از تحصیلات تکمیلی خود در کشور های ارو پایی یا امریکا به ایران عزیز باز گشته اند تا ایران اسلامی از دانش و تجربیات علمی و پژوهشی این عزیزان بهره مند شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 5 هزار نفر آن در 17 مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدارس سمپاد كشوري البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان

 رئیس مدارس استعداد‌های درخشان استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی یک آزمون برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هنگام ثبت نام اولویت‌های خود را برای هریک از این مدارس مشخص کنند گفت: آزمون امسال با همکاری سازمان استعداد‌های درخشان و مرکز آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ساده دل با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع هفتم را داشتن تمام نمرات خیلی خوب در ترم پایان کلاس پنجم و ترم اول کلاس ششم و شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع دهم را داشتن معدل ۱۹ در ترم پایانی کلاس هشتم و ترم اول کلاس نهم عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سمپادی هم که معدل آنها از ۱۸ پایین‌تر بوده برای ادامه تحصیل در مدارس سمپاد باید در آزمون شرکت کنند.

او تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس استعداد‌های درخشان امسال ۴۶۶ نفر در پایه‌ی هفتم و ۷۷۳ نفر در پایه‌ی دهم است و طبق آیین نامه مدارس سمپاد هر دانش آموزی که پذیرفته شود به دلیل مسائل مالی از تحصیل در این مدارس محروم نخواهد شد.

استان همدان در شش منطقه آموزشی دارای مدارس استعداد‌های درخشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • ️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی تا ۳۱ فروردین
  • ثبت‌نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان تا ۳۱ فروردین تمدید شد
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور