Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در قالب سه طرح "امید، آرامش و رفاه" از دوازدهم تیر ماه سال جاری آغاز و مهلت یک هفته‌ای برای آن در نظر گرفته شد و نهایتا 21 تیر ماه به اتمام رسید.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت این مدت زمان تمدید شود اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم‌نامه امسال صندوق اعتباری هنر با «بیمه سرمد» منعقد شده و این سؤال برای بسیاری از خبرنگاران تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق هنر وجود دارد که این صندوق چه اصراری بر انعقاد قرارداد با یک شرکت بیمه‌ای گمنام و ناآشنا نزد فعالان بیمه‌ای داشته است و در عین حال متقاضیان بیمه تکمیلی صندوق هنر با افزایش قیمت در هر سه طرح در نظر گرفته شده (بابت بیمه عمر اجباری برای بیمه‌شده اصلی) به نسبت سال گذشته مواجه شدند به گونه‌ای که طرح امید به مبلغ 1,288,000 ریال، طرح آرامش به مبلغ 4,188,000 ریال و طرح رفاه به مبلغ 6,788,000 ریال با افزایش مواجه بوده است.

اما در حالیکه انتظار می‌رفت بیمه سرمد که طرف قرارداد با صندوق اعتباری هنر است از زمان پرداخت حق بیمه‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به صندوق هنر مانند سایر بیمه‌ها جوابگوی مراجعات بیمه‌شدگان خود به مراکز درمانی باشد اما متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در حالیکه بیش از یک ماه (40 روز) از زمان پرداخت حق بیمه خبرنگاران و سایر بیمه‌شدگان صندوق هنر می‌گذرد اما متاسفانه در حال حاضر بیمه‌شدگان این صندوق در صورت مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد "بیمه سرمد"، با این پاسخ مواجه می‌شوند که"نام شما در لیست بیمه‌شدگان سرمد وجود ندارد!"

بنابر اعلام مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سرمد، لیست اسامی گروه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به مراکز طرف قرارداد با این بیمه ارائه نشده یا به عبارتی هنوز در سامانه آنلاین این بیمه برای استعلام‌، بارگذاری نشده است.

اهالی رسانه تاکنون طی تماس‌هایی با خبرگزاری تسنیم خواهان پیگیری این موضوع و دلیل تأخیر و کوتاهی صندوق هنر در ارسال اسامی خبرنگارانی شدند که حق بیمه خود را به صندوق هنر پرداخت کرده‌اند.

از آنجایی که سید حسین سیدزاده؛ مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه درمان هنرمندان با بیمه سرمد عنوان کرده بود که «این صندوق خدمت‌رسان قشری است که شریف‌ترین و کم توقع‌ترین افراد را شامل می‌شوند؛ بر همین اساس باید در سرویس‌دهی به این قشر منظم، شفاف و پاسخگو عمل کنیم»، سعی کردیم دلیل این تعلل و تاخیر صندوق هنر را از مسئولان آن پیگیری کنیم که تاکنون با وجود تماس‌های مکرر، پاسخی از سمت آنها دریافت نکرده‌ایم.

در تماس تعدادی از خبرنگاران با بخش پشتیبانی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هم به آنان گفته شده که "در صورت نیاز مبرم یا بالا بودن هزینه درمان، حضوراً به دفتر این صندوق مراجعه کرده و معرفی‌نامه‌ای را به نام مرکز درمانی دریافت کنند" اما متاسفانه علی‌رغم این قول مساعد، این صندوق حتی از ارائه معرفی‌نامه به خبرنگاران تحت پوشش نیز دریغ کرده است.

با وجود اینکه طی تماس‌های مکرر با مسئولان این صندوق، پاسخی شفاف و قطعی درباره این مشکلات دریافت نکردیم و خبرنگاران واریزکننده وجه بیمه تکمیلی به حساب صندوق هنر این سؤال را دارند که چرا برخلاف واریز قطعی حق بیمه‌ تکمیلی تا این لحظه، لیست اسامی خبرنگاران برای بیمه سرمد ارسال نشده است و عملا آنها از دریافت خدمات بیمه‌ای محروم مانده‌اند؟ آیا قرار نیست برای یک بار هم که شده خدمات اعلامی صندوق هنر بدون مشکل و در تاریخ مقرر پس از واریز وجه بیمه، ارائه شود؟!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پوشش افزایش قیمت مراکز درمانی رسانه درمان مشکلات افزایش قیمت پوشش درمان مراکز درمانی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی گفت: ۱۵۶ هزار و ۶۴۳ نفر جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزی هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد هاشمی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای ماده 21 قانون حمایت از جوانی جمعیت اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 21 قانون حمایت از جوانی جمعیت، زنان ساکن روستا دارای سه فرزند که فرزند آخر آنها از تاریخ یکم فروردین ماه سال 96 به بعد متولد شده باشد می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزی, روستائیان و عشایر به صورت رایگان بهره‌مند شوند.  

وی با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی کشاورزی, روستائیان و عشایر افزود: بیمه بازنشستگی، بیمه ازکارافتادگی، نقل و انتقالات سوابق بیمه و مستمری بازماندگان ازجمله مزایای صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی تصریح کرد: خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا به ازای هر فرزند نیز 2 سال به سابقه بیمه آنها اضافه می‌شود. 31 کارگزاری در سطح استان مرکزی وجود دارد که افراد برای استفاده از مزایای آن می‌توانند به کارگزاری‌ها و آدرس الکترونیکی www.roostaa.ir مراجعه کنند.

هاشمی‌فر بیان کرد: طرح بیمه رایگان زنان روستایی بین 18 تا 50 سال سن از 22 اسفندماه سال گذشته تصویب شد، تاکنون حدود 650 نفر از زنان و مادران روستایی در سامانه ثبت نام کردند، بودجه این طرح برای 500 هزار نفر در کل کشور دیده شده است و سهم هر استان آزاد است، محدودیتی برای بیمه زنان روستایی وجود ندارد. این طرح شامل تمام روستاهای سطح استان و شهرهایی با جمعیت زیر20 هزار نفر را شامل می‌شود که مهلت ثبت نام در طرح رایگان بیمه زنان روستایی تا تاریخ 31 فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بیمه کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: 156 هزار و 643 نفر جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزی هستند که از این تعداد تاکنون 78 هزار و 606 نفر تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند که 45 هزار بیمه شده فعال هستند و 11 هزار و 577 نفر مستمری‌بگیر بازنشسته فوتی و ازکارافتادگی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی عنوان کرد: تاکنون 2 هزار و 500 نقل و انتقال سوابق در استان وجود داشته است و سال گذشته 3هزار و 770 نفر نیرو جذب شدند. 31 دفتر کارگزاری در روستاهای سطح استان فعال هستند و اکثر خدمات به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان