Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که باید در هر شرایطی از مقام رهبری و ولایت پیروی شود، گفت: اینکه برخی از نخبه‌ها نظرشان با مقام معظم رهبری همسو باشد و دم از اطاعت بزنند صحیح نیست، بلکه ولایت پذیری زمانی صورت می‌گیرد که انسان نظر خودش که متفاوت با نظر رهبری است را کنار بگذارد و از رهبری اطاعت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی تأکید کرد: یکی از شگردهای شیطانی که امروز توسط جریان‌های سیاسی ناصالح کشور استفاده می‌شود این است که مقام رهبری و ولایت را به عرصه رقابت سیاسی بیاورند و بگویند رهبر یک نظر و اندیشه دارد و فلان سیاستمدار و فلان گروه سیاسی نیز یک نظر و اندیشه دارد و در نتیجه این دو را در کنار هم قرار دهند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: همان نقشه‌ای که هشام قصد داشت آن را در مورد امام باقر(ع) انجام دهد اما موفق نبود و امام توانست خواسته و هدف خوش یعنی اتصال وارتباط دین با سیاست را تثبیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید در هر شرایطی از مقام رهبری و ولایت پیروی شود، گفت: اینکه برخی از نخبه‌ها نظرشان با مقام معظم رهبری همسو باشد و دم از اطاعت بزنند صحیح نیست بلکه ولایت پذیری زمانی صورت می‌گیرد که انسان نظر خودش که متفاوت با نظر رهبری است را کنار بگذارد و از رهبری اطاعت کند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در موقعیت انقلابی حضور داریم، عنوان کرد: مشکل ما در جریان انقلاب با دو گروه و جریان داخلی است که یکی از این جریان‌ها سیاسی و دیگری دینی است. مشکل ما با خارج از کشور نیست، چرا که دشمن آشکارا در حال حمله است و ما نیز در حال مبارزه و جنگیم و مردم نیز با ایثارگری و فداکاری پای نظام ایستاده‌اند و دشمن را به زمین می‌زنند. 

آیت الله علم الهدی به معرفی این دو گروه داخلی پرداخت و اظهار کرد: در داخل کشور بخشی از جریان‌های سیاسی هستند که دین را از سیاست جدا می‌دانند و بخشی از جریان‌های دینی نیز وجود دارند که سیاست در دینشان وجود ندارد و آن را به عنوان تکلیف دینی با دین‌شان مرتبط نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که هر دوی این جریان‌ها ضد انقلاب‌ هستند، تصریح کرد: جریان سیاسی که دین در سیاستش راه ندارد و جریان دینی که در آن سیاست وجود ندارد، هر دو مخالف پیامبر(ص)، ولایت و اهل بیت(ع) و ضد مسیر و سیره سیاسی امام باقر(ع) هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این نکته مهمی است که تکلیف دینی ما در سیاست مشخص شود و از سویی دین به عنوان رهبر و راهنمای اندیشه سیاسی ما انتخاب گردد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر امام باقر(ع) به سیاست کاری نداشت و تنها به بیان احکام و حرام و حلال و تربیت شاگرد می‌پرداخت، دشمن ایشان را به شهادت نمی‌رساند؛ به عبارتی دلیلی نداشت دشمن یک عنصر محبوب نزد مردم و الگو در زهد، تقوا، علم و ایمان را به شهادت برساند، در حالی که این عنصر هیچ خطری برای قدرت و حکومت محسوب نمی‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام باقر(ع) به حکومت وقت آن‌هم حکومت و سیاستی که در آن دین وجود نداشت توجه داشتند و در مسیر براندازی این حکومت منهای دینی حرکت می‌کرد و از آن‌جایی که ایشان در مقام اصلاح فکری و اندیشه سیاسی مردم در قالب قیامی فرهنگی و فکری و نه قیام مسلحانه برآمده بود، دشمن برای سرکوب و شهادت ایشان ‌به توطئه و مسموم کردن این امام بزرگوار روی آورد.

حوزه

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب