Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش التهاب بازار با افزایش نرخ سود بانکی،صف داغ استیضاح، تکذیب تشکیل حزب از سوی لاریجانی،تبدیل رفاقت ایران و روسیه به رقابت، وجود مدیران دوتابعیتی در وزارت راه، هلال احمر، بهزیستی و بنیاد مسکن از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۸ مرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاهش التهاب بازار با افزایش نرخ سود بانکی، صف داغ استیضاح، تکذیب تشکیل حزب از سوی لاریجانی، تبدیل رفاقت ایران و روسیه به رقابت، وجود مدیران دوتابعیتی در وزارت راه، هلال احمر، بهزیستی و بنیاد مسکن از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۸ مرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی اثر کردن تحریم ها را در بخش دفاعی هنر خود می دانیم/ رونمایی از ۶۰ پروژه جدید تا سال آینده

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تحریم ها ممکن است هزینه هایی ایجاد کند و بخواهد به ملت ایران ضربه بزند اما می دانیم با این مسئله چگونه برخورد کنیم، گفت: بی اثر کردن تحریم ها را در بخش دفاعی هنر خود می دانیم.

 

 

آمریکایی ها با چه رویی از امنیت منطقه حرف می زنند

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت آمریکا گفت: وقتی شما با صداهای خود تروریست ها را به جان ملت های منطقه انداخته اید چگونه از امنیت منطقه و جهان حرف می زنید؟

 

ضوابط تائید اعتبارنامه نمایندگان مشخص شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با 179 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن علنی با ماده 31 طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

 

دیوان عدالت به شکایت علیه بانک مهراقتصاد رسیدگی نمی‌کند

هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که رسیدگی به شکایت علیه بانک مهراقتصاد یا کمیسیون انضباط کار بانک در صلاحیت شعب دیوان عدالت اداری نیست. در گردش‌ کار این پرونده آمده است که فردی به‌موجب لایحه‌ای اعلام کرده است که در خصوص یک موضوع از شعب ۱۳ و ۱۹ دیوان عدالت اداری آراء متفاوت و متناقضی صادر شده است که به استناد بند ۲ ماده ۱۲ و ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ جهت صدور رأی وحدت رویه و طرح در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام می‌گردد.

 

 

وجود مدیران دوتابعیتی در وزارت راه، هلال احمر، بهزیستی و بنیاد مسکن

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش نهایی کمیسیون متبوعش درباره تحقیق و تفحص از وضعیت بررسی افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع را قرائت کرد. براساس این گزارش در وزارت راه و شهرسازی 4 نفر دو تابعیتی؛ جمعیت هلال احمر 3 نفر دو تابعیتی؛ سازمان بهزیستی 2 نفر دو تابعیتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 4 نفر دو تابعیتی مشغول فعالیت هستند و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های دولتی عنوان کرده اند که دو تابعیتی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت نبوده و یا اینکه اطلاعاتی در این زمینه نداشته اند.

 

رقابت تجاری ایران و روسیه در بازسازی سوریه

حسن شمشادی، تحلیگر مسایل سوریه به بحث حضور ایران در بازسازی سوریه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مقدمه این قصه برای حضور ایران در عرصه بازسازی روابط اقتصادی ایران و سوریه پیش از بحران و همچنین کمک های ایران به دولت این کشور برای مقابله با تروریست ها در بحران داخلی بوده و این منطقی است که ایران اگر بخواهد تا برقراری آرامش کامل در سوریه برای ورود به عرصه بازسازی صبر کند قطعا رقیبان او به این عرصه ورود خواهند کرد و ورود تهران به این مسئله کاملا منطقی به نظر می رسد.

 

این تحلیلگر مسایل سوریه همچنان به نگاه متفاوت روسیه در بازسازی سوریه با ایران نیز اشاره کرد و افزود: قطعا روسیه در عرصه بازسازی سوریه یک رقیب تجاری برای ایران محسوب می شود و جدا از مسایل استراتژیک بر اساس منافع مشترک دو کشور در سوریه عمل می شد حالا بحث و مسئله اقتصادی و منافع تجاری دو کشور است و طبیعتا هر کشور در این مسئله منافع خود را در نظر می گیرد و این طبیعی است که روسیه به ایران به عنوان یک رقیب تجاری بنگرد.

 

استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول شد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی را با 33 امضا اعلام وصول کرد.

 

یوسف نژاد در این زمینه گفت: وزیر براساس ماده 225 آیین نامه داخلی مجلس ظرف مدت 10 روز موظف به حضور در جلسه علنی و ارائه توضیحات درخصوص مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان است.

 

محمدی نوری: تشکیل حزب از سوی لاریجانی را تکذیب می کنم

دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به حضور نماینده ای از سوی آقای لاریجانی در کنگره حزب رفاه ملت ایران گفت: این حضور این شائبه را ایجاد کرد که آقای لاریجانی دست به تشکیل حزب زده است که این موضوع را تکذیب می کنم.

 

افزایش نرخ سود بانکی التهاب بازار را کاهش می دهد

مهدی تقوی، تحلیل‌گر اقتصادی در مورد افزایش نرخ سود بانکی با اشاره به اینکه این موضوع می تواند مردم را از سمت بازارهای ارز، سکه و مسکن به سمت سرمایه گذاری در بانک ها هدایت کند به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان گفت: افزایش سود بانکی موجب می شود تا التهاب اقتصاد کشور تا حد زیادی کاسته شود و بانک ها نیز با ارایه گواهی سپرده نقدینگی سرگردان بازار را جذب کنند.

 

تقوی خاطرنشان کرد: مردم وقتی دارای نقدینگی باشند به خرید و فروش ارز یا سکه، خودرو و مسکن روی می آورند در حالی که افزایش سود بانکی می تواند یک راه مطمئن برای به دست آوردن سود مشخص باشد. خرید و فروش ارز ریسک بالایی را در پی دارد و با نوسانات این بازار پیش بینی دقیق سودآوری آن مشکل است.

 

استیضاح وزیر کشور فردا بررسی می شود

محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: فردا استیضاح وزیر کشور را با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور و همچنین نمایندگان استیضاح کننده مورد بررسی قرار می دهیم.

 

وی با بیان اینکه این استیضاح دارای 10 محور است، اظهار داشت: ممکن است در جلسه فردا تمامی محورهای استیضاح مورد بررسی قرار نگیرد و لازم است در این راستا جلسه ای دیگر با حضور نمایندگان استیضاح کننده و وزیر برگزار شود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزت الله انتظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس نان تالار وحدت خشکسالی بحران آب بازار مسکن روزنامه های ورزشی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در ادامه حضور تیم دانش آموزی ریاضی خراسان شمالی در کشور ترکمنستان با هدف رقابت در مسابقات بین المللی آرکاداغ، از صبح امروز هشتم فروردین، اعضای ۱۳ تیم شرکت کننده با حضور در محل رسمی برپایی این پیکار علمی و مهارتی، رقابت خود را آغاز کردند.
همچنین با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، گروه اعزامی از خراسان شمالی به این کشور، عصر دیروز (۷ فروردین) در حمایت از ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهر عشق‌آباد حضور یافتند و تیم ملی ایران را در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حمایت و تشویق کردند. این دیدار با تک گل مهدی قائدی به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران