Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: خودرو سازها برای ادامه تولید موظف به رعایت استانداردهای 85 گانه خودرو هستند.

به گزارش ایرنا، سودابه یحیی زاده روز یکشنبه در گردهمایی منطقه ‌ای تدوین و ترویج استاندارد در شهر سرعین افزود: هم اکنون با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اکثر شرکت های خودرو ساز موفق به رعایت استاندارد های 85 گانه خودرو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از همکاری خوب خودروسازان با سازمان ملی استاندارد خبر داد و اظهار داشت: اگر خودرو سازی نتواند در زمان مقرر نسبت به رعایت استانداردهای 85 گانه خودرو عمل کند با کاهش تولید و به مرور زمان خودروی فاقد استانداردهای 85 گانه را از چرخه تولید حذف خواهد کرد.
او با اشاره به اینکه آخرین مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای 85 گانه خودروی تولیدی دی ماه 97 است، بیان کرد: سازمان ملی استاندارد مصمم به اجرای تمامی استانداردهای 85 گانه در جدول زمانی اعلام شده است چرا که سلامت و ایمنی مردم قابل معامله نیست.
یحیی زاده گفت: فعالیت سازمان ملی استاندارد بر چهار محور تدوین و ترویج استاندارد، نظارت بر اجرای استانداردها، ارزیابی کیفیت و حوزه اندازه‌ شناسی استوار است.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در سال های اخیر برای ترویج استاندارد در جامعه اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: اضافه شدن درسی در کتب دانش آموزان، ارائه 2 واحد درس اختیاری به دانشجوایان در دانشگاهها، آموزش حین خدمت به مدیران و معلمان و آموزش بانوان روستایی در حوزه های مختلف از جمله آنهاست.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل هم در این گردهمایی گفت: در حال حاضر 350 واحد تولیدی در این استان دارای استاندارد اجباری هستند و نظارتهای دقیقی برای فعالیت این واحدهای تولیدی انجام می‌شود.
هاشم علایی افزود: پارسال 15 مورد تدوین استاندارد در استان اردبیل صورت گرفت که در مقایسه با سال 95 این رقم رشد 107 درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: پارسال نسب به سال 95 در حوزه بازنگری و تدوین استانداردها هم استان 60 درصد رشد داشته و برای اولین بار در کشور استاندارد آب‌های معدنی سرد و گرم در اردبیل انجام شد.
گردهمایی منطقه ای تدوین وترویج استاندارد شمالغرب کشور روز یکشنبه 28 مردادماه به مدت یک روز با شرکت مدیران و کارشناسان استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و اردبیل در شهر توریستی سرعین برگزار شد.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خودرو استاندارد اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد