Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@17:31:54 GMT

کلاهبرداری یک زن با ربات همدم‌یاب

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۳۳۹۴

کلاهبرداری یک زن با ربات همدم‌یاب

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری زنی که در پوشش فروش ربات تلگرامی «همدم‌یاب» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

ایران آنلاین /سرهنگ تورج کاظمی گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که مبالغی از حساب بانکی‌اش به شکل غیرمجاز و مخفیانه برداشت شده است که در همین راستا بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که مالباخته عضو یکی از کانال های شبکه های اجتماعی شده است و با خرید نرم افزار ربات "همدم‌یاب" مبلغ 500 هزار ریال از حساب بانکی‌اش افزار کسر شده است، اظهارکرد: با به دست آوردن سرنخ هایی از اقدامات مالباخته در فضای مجازی، ماموران وارد مرحله دیگری از تحقیقات پلیسی شده و متوجه شدند مالباخته نرم‌افزار را از درگاه جعلی فیشینگ خریداری و با ثبت اطلاعات بانکی خود در صفحه جعلی طراحی شده اطلاعات بانکی وی در دسترس افراد کلاهبردار قرار گرفته و آنان در چندین نوبت اقدام به برداشت از حساب وی کرده‌اند.

کاظمی ادامه داد:‌ در تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد مجرم پس از طراحی سایت جعلی در فضای مجازی و اخذ مبلغ 500 هزار ریال از افراد متقاضی و عضویت در کانالی نه تنها هزینه واریزی را برگشت نداده است، بلکه با وارد کردن اطلاعات بانکی در این درگاه جعلی که به یکی از درگاه‌های بانکی شبیه سازی شده بود اقدام به خالی کردن حساب افراد کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه این زن کلاهبردار، با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری او وارد عمل شده و در عملیاتی اقدام به دستگیری وی کردند.

کاظمی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اقرار کرد، گفت:‌برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی به شهروندان هشدار داد: هنگام درج اطلاعات حساب و کارت های بانکی خود به آدرس اینترنتی یا url دقت کنید. بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش مشرق، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک