Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: امروز ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد که اگر این مبلغ به درستی و در مزیت نسبی کشور (نفت و گاز) هدایت و مدیریت شود می‌توان چندین پالایشگاه دیگر مانند ستاره خلیج فارس ساخت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز یکشنبه ۲۸ مرداد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید و در جمع کارکنان آن سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جلیلی در جریان این بازدید گفت: بیش از ۱۰۰ سال است که از نعمت نفت برخورداریم، اما به جای اینکه این نعمت الهی ابزار پیشرفت ما باشد دشمنان به دنبال محروم کردن ما از این کالای ارزشمند هستند.

وی افزود: امروز سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد یکی از مصادیق این تلاش دشمن است، زیرا آن‌ها نمی‌پذیرند یک ملت آن طور که می‌خواهد از سرمایه‌های خود بهره ببرد.

جلیلی گفت: چه آن زمان که نفت را از ما گرفته بودند و چه آن زمان که ملت برای ملی شدن نفت قیام کرد، مدعیان حقوق بشر و دموکراسی با کودتا مزدوری مثل پهلوی را روی کار آوردند تا ملت ایران پیشرفت نکند و رفاه نداشته باشد.

جلیلی ادامه داد: همزاد اکتشاف نفت در ایران، تلاش‌های دشمن برای محروم کردن ملت از سرمایه‌های خود بوده است. ۲۸ مرداد نشان داد آنچه در مقابل سیاست‌های دشمن راهگشاست اتکا به توانمندی‌های خود ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تاریخ نشان داد در سال ۱۳۳۲ کسانی که می‌خواستند با اتکا به آمریکا روبروی انگلیس بایستند چه خیال خامی داشتند، زیرا آمریکا بدتر از انگلیس عمل کرد و آن‌ها مشترکاً کودتای ۲۸ مرداد را انجام دادند.

جلیلی افزود: منطق استکبار امروز هم ادامه دارد و نمی‌توان با اتکا به انگلیس و اروپا مقابل آمریکا ایستاد! کودتای ۲۸ مرداد نشان داد نمی‌توان با اتکا به یک قدرت استکباری در برابر قدرت دیگر ایستاد.

وی تأکید کرد: امروز به تعبیر خودشان با تحریم‌های فلج کننده می‌خواهند مقابل پیشرفت ملت ایران بایستند، چرا دشمنان به صراحت می‌گویند برای فشار به ایران از تحریم و فشار اقتصادی استفاده میکنند و گزینه نظامی را کنار گذاشتند؟ زیرا در عمل دیدند با ملتی روبرو هستند که می‌ایستد و مقاومت می‌کند. این تجربه‌ی ۸ سال دفاع مقدس بود که گزینه نظامی را از روی میز دشمن برداشت.

جلیلی تصریح کرد: همه دیدند که ایران در برجام همه تعهداتش را انجام داد، اما طرف مقابل از این توافق خارج شد و فشار‌ها را هم بیشتر کرد، لذا تجربه نشان داد صرفاً با گفتگو نمی‌توان فشار‌های دشمن را کم کرد و از طرف دیگر دور زدن تحریم هم در کوتاه مدت جواب می‌دهد، اما کافی نیست؛ لذا همانطور که در دفاع مقدس به گونه‌ای رفتار شد که دشمن برای همیشه از گزینه نظامی ناامید شد امروز نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم تا دشمن از فشار و تحریم اقتصادی ناامید شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با کاهش فروش نفت ایران بر ما فشار وارد کند، اما راه‌حل مقابله با آن همین پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. در این پالایشگاه روزانه ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی به فرآورده تبدیل می‌شود و اگر ۱۰ پترو پالایشگاه داشته باشیم به این معنی است که برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی باید نفت منطقه را هم بخریم نه آنکه نگران فروش نفت خام خودمان باشیم!

جلیلی در ادامه خطاب به کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های شما از جنس مجاهدت‌های ۸ سال دفاع مقدس است، زیرا باعث ناامیدی دشمن از تحریم و فشار اقتصادی می‌شوید، این پالایشگاه نوید فروپاشی رژیم تحریم‌های آمریکا را می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه متوسط سنی مهندسان و کارکنان این پالایشگاه تنها ۲۸ سال است گفت: با این نیروی انسانی جوان و منابع عظیم و متعدد در کشور می‌توان دشمن را از تحریم و فشار اقتصادی ناامید کرد.

جلیلی گفت: با ساخت پترو پالایشگاه‌ها و کسب جایگاه اول تولید کننده فرآورده‌های نفتی در منطقه می‌توانیم تبدیل به قطب اقتصادی منطقه شویم. دشمن باید بداند این بار قدرت اقتصادی و صنعت نفت ایران خواهد بود که با اتکا به توانمندی‌های داخلی اجازه نخواهد داد نفت خامی از منطقه خارج شود و اکنون زمان آن است که در کنار اقتدار دفاعی و منطقه‌ای کشور، به دشمن نشان داده شود جمهوری اسلامی ایران با قدرت و تدابیر اقتصادی نیز میتواند انتقال انرژی در تنگه هرمز را مدیریت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: می‌توانیم با هدایت نقدینگی و سهیم کردن آحاد ملت ایران در منافع عظیم نفت و گاز کشور و با اتکا به توانمندی‌های داخلی از ذخایرخدادادی نفت و گاز، تحریم‌ها را برای همیشه بی اثر و پیشرفت بزرگ کشور را رقم بزنیم.

وی افزود: امروز ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد که اگر این مبلغ به درستی و در مزیت نسبی کشور (نفت و گاز) هدایت و مدیریت شود می‌توان چندین پالایشگاه دیگر مانند این پالایشگاه ساخت نه اینکه این نقدینگی به بازار کاذب سکه و ارز وارد شود.

جلیلی گفت: فروپاشی واقعی، فروپاشی رژیم تحریم‌های آمریکا است و برای همین دشمن ترسیده است. اوباما در سال ۹۲ گفت: زمانی با ایران توافق کردیم که نظام تحریم‌های علیه ایران در حال فروپاشی بود؛ لذا تحریم‌های جدید امریکا نشان دهنده حماقت ترامپ است، چون به دست خود فروپاشی تحریم‌های آمریکا را کلید زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که این پالایشگاه باید تکثیر شود و نمونه و الهام بخش باشد گفت: امروز چالش ما با دشمن به جای حداقل‌ها بر سر قله‌ها است. اگر آن‌ها در گذشته از فروش سیم خاردار به ما نیز ممانعت می‌کردند چالش امروز آنان این است که چرا ایران از مرز‌های دانش به سمت قله‌ها حرکت می‌کند؟ امروز ملت نمی‌گذارد که مانند ۲۸ مرداد ۳۲ دشمن برای ما تصمیم گیری کند.

جلیلی گفت: این پالایشگاه نشان داد که شعار «ما می‌توانیم» به شعار «ما توانستیم» تبدیل شده است و نگرانی دشمن نیز به همین خاطر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خبر داد: ان شالله به زودی در جلسه‌ای جداگانه، ابعاد مختلف چگونگی اجرای این طرح تشریح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلیلی نقدینگی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزار‌ها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهاد‌های تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.

اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

دیگر خبرها

  • از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا