Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، «خوزه موخیکا» رئیس جمهور سابق اروگوئه که به عنوان فقیر ترین رئیس جمهور در جهان مشهور است نمی خواهد حقوق بازنشستگی دریافت کند.

«موخیکا» که از سال ۲۰۱۵ عضو مجلس سنای این کشور است، پس از اتمام مدت زمان ریاست جمهوری خود در این مقام به کار مشغول شد. روز سه شنبه وی از مقام سناتوری استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سابق می توانست در مقام سناتوری تا سال ۲۰۲۰ باقی بماند اما در نامه ای درخواست استعفای خود را مطرح کرد.

«موخیکا» در نامه اش نوشت: « به رغم اینکه فعلا مغز من کار می کند، من نمی توانم از همبستگی و مبارزه ایدئولوژیک امتناع نمایم.»

«خوزه البرتو موخیکا کوردانو» عضو سابق جنبش ملی آزادسازی« توپاماروس» است که در سال ۲۰۰۹ در انتخابات ریاست جمهوری کشور اروگوئه به پیروزی دست یافت.«موخیکا» در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به عنوان یک شبه نظامی در انقلاب مسلحانه علیه دولت راست گرای وقت شرکت کرد. او که پانزده سال از عمر خود را در زندان به سر برده ‌است در سال ۱۹۸۵ مورد عفو قرار گرفت. وی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ عضو سازمان چریکی «توپاماروس» بود. این سازمان یک گروه چپ‌گرای مسلح، و ملهم از انقلاب کوبا بود. او شش بار تیر خورد.

سبک زندگی همراه با صرفه‌جویی آقای «موخیکا»، و اینکه او حدود ۹۰ درصد حقوق ماهیانه‌اش (معادل ۱۲ هزار دلار) را صرف امور خیریه می‌کند، باعث شده لقب فقیرترین رئیس جمهوری جهان به او داده شود.

«موخیکا» اکنون ۸۳ ساله است. او به واسطه زندگی ساده خود مشهور است. طی دوران ریاست جمهوری خود و پس از آن به همراه همسرش در مزرعه کشاورزی خود در نزدیکی پایتخت کشور زندگی می کند.

انتهای پیام/

178 / 165 اروگوئه ساده زیستی فقیرترین رئیس جمهور جهان اروگوئه دلار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اروگوئه ساده زیستی فقیرترین رئیس جمهور جهان اروگوئه دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان

حجت الاسلام احمد صالحی گفت : این سامانه همزمان با سفر رییس جمهوری به استان سمنان راه اندازی شد و شهروندان می توانند با شماره تماس ۱۱۱ مشکلات، معضلات، مطالبات، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را به شکل مستقیم ارائه کنند.

 در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان سمنان بیش از ۳۶ هزار نامه مردمی در سامانه سامد ثبت و رسیدگی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»