Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

گرانی بلیت هواپیما و همچنین مشکلاتی که پروازهای چارتری ایجاد کرده پای سازمان هواپیمایی را به مجلس باز کرد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر افزود: اخیراً ایرلاین‌ها عملکرد و وضعیت مناسبی نداشته و هرروز با افزایش نرخ بلیت‌ها دغدغه جدیدی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل خانه ملت، بدری بابیان اینکه درخصوص افزایش بی‌ضابطه نرخ بلیت هواپیما با سازمان هواپیمایی رایزنی و مذاکره صورت گرفته است، افزود: کمیسیون عمران مجلس هفته جاری میزبان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای پاسخگویی در رابطه با نرخ بلیت هواپیما و همچنین عملکرد شرکت‌های چارتر کننده پرواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از هزینه‌های ایرلاین‌ها ارزی است

بدری با تأکید براینکه 50 درصد هزینه‌های سازمان هواپیمایی مربوط به بلیت است که از این میزان 50 درصد به‌صورت ارزی و مابقی به‌صورت ریالی تأمین می‌شود، تصریح کرد: شاید برخی نرخ‌ها متأثر از شرایط ارزی افزایش‌یافته؛ اما ضعف مدیریتی نیز در گرانی‌های اخیر مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه نرخ بلیت در سفرهای داخلی باید موردبازنگری قرار گیرد، گفت: سازمان هواپیمایی باید گزارشی دراین‌باره به کمیسیون عمران مجلس ارائه کنند.

پروازهای چارتری همچنان نارضایتی‌های عدیده رقم می‌زنند

او با تأکید براینکه بیشترین موضوعی که مردم را نگران کرده سفرهای چارتری است، ادامه داد: در مسیرهای پرتردد شرکت‌های چارتر کننده قیمت‌ها را چند برابر کرده و گاهی با لغو یک‌باره پرواز مسافران را متضرر می‌کنند.

بدری بابیان اینکه پروازهای چارتری مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: باید ظرف یک تا دو ماه آینده این پروازها لغو شده و ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت‌ها در سامانه اقدام کنند.

او با تأکید براینکه مردم باید بتوانند به‌راحتی بلیت تهیه کنند، گفت: با توجه به اینکه ایرلاین‌ها عملکرد خوبی نداشته‌اند ازاین‌رو پروازهای چارتری فقط در برخی مسیرها باید ادامه داشته باشد.

در برخی مواقع شرکت‌های چارتر کننده در یک مسیر پرتقاضا با لغو یک پرواز باعث افزایش تقاضا برای بلیت هواپیما می‌شوند و به همین دلیل قیمت بلیت را تا چند برابر افزایش می‌دهند.

پیش‌ازاین قرار بود پروازهای چارتری مگر در مسیرهایی خاص کاملاً حذف شوند ولی به دلایلی همچنان فروش پروازهای چارتری به‌طور گسترده ادامه دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بلیت هواپیما پروازهای چارتری صدیف بدری کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند