Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:56:02 GMT

شهرداری ها معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۳۸۰۰

شهرداری ها معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی کنند

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری های استان باید معابر شهرهای خود را برای استفاده معلولان و همچنین سالمندان و جانبازان مناسب سازی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست مناسب سازی معابر شهری برای معلولان افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت را افراد معلول ، جانباز و سالمند تشکیل می دهد، توجه به مناسب سازی محیط شهری از ملزومات مدیریت شهری به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اضافه کرد: حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که هیچ حادثه ای برایمان رخ ندهد و ما جزو معلولین جامعه قرار نگیریم بدون شک در آینده ای نزدیک دوره سالمندی برای ما و خانواده هایمان فرا می رسد بنابراین اگر حداقل تنها به خودمان نیز بیاندیشیم مناسب سازی فضاهای شهری از امور بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: طی بازدید از ادارات مختلف خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم ولی این فعالیت ها مکفی نبوده و باید به سطح ایده ال دست پیدا کنیم تا کیفیت زندگی شهری برای قشر کم توان حرکتی جامعه افزایش یابد.
فرخزاد حوزه های قابل مناسب سازی را ابنیه های خصوصی ، دولتی و معابر و فضاهای شهری برشمرد و خاطر نشان کرد: موضوعات مناسب سازی در فضاهای نام برده باید مورد توجه کمیسیون ماده صد، بخشداری ها و دهیاری ها قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مسئولان و دستگاه های مرتبط در قسمت صدور پروانه ساخت برای ساختمانها حتما نقشه ساختمان ها را با بامعیارهای استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهند و در ساختمانهای قدیمی نیز تا حد ممکن اصلاحات صورت گیرد.
وی اظهار داشت: این تصور که مردم مجاز هستند در ساختمان های شخصی اعمال سلیقه کرده و این استانداردها را رعایت نکنند تصور اشتباهی است، چه بسا این ساختمان ها در آینده تغییر کاربری داده و یا تحت تملک شخصی دیگر درآیند، لذا مسئولین ذیربط باید تا جای ممکن سازندگان را ملزم به رعایت استانداردهای مناسب سازی نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین استفاده از تجارب سایر استان ها در این خصوص را مهم برشمرد و گفت: مسئولین با بازدید از سایر استان ها و استفاده از تجربیات آنها و نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها و همچنین با بررسی خواسته ها و نظرات جامعه معلولین و افراد کم توان حرکتی می توانند اقدامات مثمرثمری در راستای بهبود و مناسب سازی فضاهای شهری انجام دهند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معلولان مناسب سازي معابر معاون عمراني استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن

گرشاسب ریگی اظهار داشت: عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر آغاز شده در حال انجام است؛ در این طرح به هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری خیابان‌های شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رفع خرابی ناشی از حفاری‌های انجام شده از سوی ادارات مختلف و خرابی ناشی از تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها از معابر شهری، با توجه به نبود کمربندی از اهداف این عملیات است.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن آسفالت در شهرکرد

ریگی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به کار گرفته خواهد شد، اضافه کرد: ترمیم و روکش آسفالت بر اساس اولویت‌بندی انجام خواهد شد و اولویت اصلی شهرداری ترمیم ترانشه‌های فیبر نوری است، همچنین پیش از آغاز بارندگی‌های سال گذشته، لکه‌گیری آسفالت معابر به‌طور گسترده به‌ویژه در محلاتی که کمتر کار شده بود، انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر