Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا آقایا مدیر بازار اجتماعی «باسلام» امروز در نشست خبری «باسلام» شهرشما اصفهان اظهار داشت: بازار اجتماعی «با سلام» شرکت دانش‌بنیانی است که آغاز کارش از مراکز رشد بود و پس از کارهای مطالعاتی از اواخر سال 95 کار خود را به صورت عملیاتی شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با سلام در حال حاضر متشکل از یک هزار کسب و کار کوچک است و چشم‌انداز بازار اجتماعی «با سلام» ‌تبدیل شدن به یک محیطی برای عرضه کالای ایرانی است و این امید را دارد که این کسب و کارها در آینده به یک نشان تجاری تبدیل شود.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام» با بیان این که 160 غرفه در این بازار از اصفهان هستند، توضیح داد: نحوه کار به این شکل است که تمامی کسب و کارها در «با سلام» غرفه دار می‌شوند، قیمت‌گذاری و مدیریت این غرفه با خود صاحبان غرفه است، مانند آنچه در یک پاساژ اتفاق می‌افتد.

 آقایا  تصریح کرد: در ابتدای کار باورپذیر نبود و افرادی که کسب و کار داشتند فکر نمی‌کردند این ایده موفق شود اما کار را آغاز کردیم و امروز با رشد  خود20  هزار نوع محصول را از سراسر کشور عرضه می‌کند، غرفه‌ها بدون هزینه‌های هنگفتی که در بودجه‌ها برای اشتغال در نظر گرفته می‌شود می‌توانند کارشان را آغاز کنند.

وی بخش قابل توجهی از کسب و کارهای موجود در «با سلام» را روستایی اعلام کرد و ادامه داد: روستاها در حال خالی شدن است در حالی که آن جاست که فرهنگ‌های اصیل کسب و کار وجود دارد، با شکل‌گیری این کسب و کارها جمعیت به روستاها بر می‌گردد.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام»  با بیان این‌که امروز مزیت رقابتی از صنایع سنگین و نفت به این کسب و کارها منتقل شده که به سادگی از آن‌ها می‌گذریم،‌ اضافه کرد: کشورهای مانند ژاپن و آلمان و حتی ترکیه از کسب و کارهای خرد آغاز کردند و امروز از آن‌ها به عنوان کشورهای توسعه یافته نام می‌بریم.

 آقایا  یادآور شد: تاکنون چهارچوب نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌ایم اما توان محدودی داریم و از رسانه‌ها تقاضا داریم تا در این شرایط سخت اقتصادی این فضا را به کسانی که هنری دارند و می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند اطلاع‌رسانی کنند.

آقایا تأکید کرد: کارآفرینی نیاز به هنرمندی و روحیه جنگجویی دارد تا موفق شود، در شروع کار شکست‌هایی برای ما وجود داشت اما از آن‌ها ناامید نشدیم،‌ برای غرفه‌دارها هم شرایط به همین شکل است،‌ از جوان 17 ساله تا خانم‌های سالمند در «با سلام» غرفه دارند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد: قانون معافیت مالیات قانونی خوبی است که در کشور ما وجود دارد و به کمک ما آمده اما با این حال یکی از چالش‌های فعلی ما دریافت مجوز و تعامل با اداره دارایی است.

آقایا در رابطه با تنوع محصولاتی که ارائه می‌شود اظهار کرد: عمده تنوع «با سلام» صنایع‌دستی است اما محصولات غذایی هم موضوع بسیاری از غرفه‌های «با سلام» است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اصالت محصولات ارائه شده در این بازار اینترنتی گفت: پایش مستمر غرفه‌ها از طریق نظارت مردمی انجام شده و رتبه‌بندی محصولات بر اساس نظارت تغییر می‌کند.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام» با بیان این‌که این بازار اجتماعی  معاملاتی که داخل سایت و نرم‌افزار صورت می‌گیرد را تضمین می‌کند، گفت: پولی که مشتری پرداخت می‌کند وارد حساب واسطی می‌شود تا زمانی که محصول به دست مشتری نرسد پول به حساب غرفه‌دار واریز نمی‌شود.

انتهای پیام/م

فعالیت یک هزار غرفه در بازار اجتماعی «باسلام»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی استان بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد.

وی گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

مدرسی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره ایرانی پس از ۹ سال
  • پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی