Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه عصر امروز عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسائل مطرح در جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه مندرج در تبصره 14 قانون بودجه سال جاری مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان منابع و مصارفی که برای سال 97 پیش‌بینی کرده‌ بودیم حدود 98 هزار و 800 میلیارد تومان است که حدود 45 هزار میلیارد تومان آن برای یارانه‌ها که یارانه‌های نقدی، یارانه خرید گندم، یارانه نان و همچنین یارانه دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: همچنین حدود 23 هزار و 600 میلیارد تومان این منابع بابت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز و به نوعی سهم شرکت‌های نفت و سایر شرکت‌های تابعه آن می‌شود و حدود 29 هزار میلیارد تومان آن هم سهم شرکت‌های تابعه وزارت نیرو می‌شود.

حسینی بیان کرد: بنابراین عملکردی که دولت در این چهار ماه ارائه کرده است میزان منابع وصولی حدود 22 هزار و 800 میلیارد تومان بود در حالی که باید حدود 32 هزار میلیارد تومان منابع وصولی داشته باشیم و این مسئله حاکی از آن است که حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم.

وی ادامه داد: دولت 73 درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها را صرفا برای یارانه نقدی و یارانه گندم پرداخت کرده است و بر اساس بررسی‌های ما حدود  77 میلیون نفر در تیرماه یارانه دریافت کرده‌اند که نسبت به ماه گذشته 200 هزار نفر افزایش یافته است که یا بابت یارانه جدید بوده یا آنکه افراد جدیدی متولد شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه دولت سهم کمی از این منابع را به وزارت نفت و نیرو اعطا کرده است، تصریح کرد: بر این اساس احتمال آنکه میزان منابع وصولی از بابت فروش فرآورده‌های نفتی به حساب خزانه واریز نشده باشد، وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همچنین میزان عدالت در پرداخت منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفته است، گفت: دولت همه منابع را در حوزه هدفمندی برده است، در حالی که یکی از مباحثی که در حکم تبصره هم آمده است، حذف سه دهک یارانه‌بگیران بود که تا امروز هیچگونه اقدام عملیاتی در این باره انجام نشده است و دولت در این باره انحراف صریح از قانون دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوار‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت
  • در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم
  • به هیچ عنوان در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم
  • صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ به حساب این افراد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
  • بررسی| آیا واقعا بدترین وضعیت طلا در دولت رئیسی بوده است؟
  • جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد