Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی سرپرست جدید دانشگاه و فرهاد رهبر سرپرست قبلی دانشگاه عصر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم ولایتی با تشکر از زحمات یک سال گذشته فرهاد رهبر، برای محمد مهدی طهرانچی به عنوان منتخب هیئت امنا آرزوی توفیق کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در مسیر تحولات مثبت قرار دارد، افزود: باید روحیه امید و تحول خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد و در جهت اجرای سیاست‌هایی که از ابتدا به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها اعلام شده است، اعم از ارتقاء کیفی برنامه‌ها و آموزش ها، شفافیت، استفاده از ظرفیت ها، جذب نخبگان، توجه به مناطق محروم، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ... گام برداشت.

ولایتی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این دانشگاه قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگنا‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب و کارآمد، گام‌های اساسی را بردارد.
دکتر ولایتی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه‌های کشور قلمداد کرد که با مدیریت کارآمد و انقلابی می‌توانند زمینه ساز تمدن سازی اسلامی شوند.
در این جلسه دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر ولایتی و اعضای هیئت امنا گفت: امیدواریم بتوانیم با سرمایه حمایت اعضای هیئت امنای دانشگاه و همراهی کلیه مدیران، کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی را سرعت ببخشیم.
وی همچنین از زحمات دکتر فرهاد رهبر طی یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: مدیریت اصولگرا خدمت محور است نه شخص محور و سال گذشته کلیه اعضای هیئت امنا و بنده به دکتر رهبر رای دادیم، امسال نیز کلیه اعضای هیئت امنا و دکتر رهبر به این حقیر اعتماد کردند.
وی با تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای مدیریت دانشگاه در دوره جدید با اشاره به تاکیدات، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند و جدی ریاست هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با تحول بخشی به فعالیت‌های دانشگاه افزود: توجه به ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌ها و استفاده از توان و ظرفیت بی نظیر دانشگاه در مسیر پیش رو، با جدیت دنبال خواهد شد.
دکتر طهرانچی با تاکید بر توجه به تحصیلات تکمیلی به عنوان موتور محرک دانشگاه مسئله محور و برنامه محور، افزود: گذار از مفهوم دانشگاه به دانش شهر در خلق تمدن نوین اسلامی با هسته نرم تحول علوم انسانی در مرکز و علوم و فناوری‌های نوین در پیرامون باید در دستور کار قرار بگیرد، ضمن ان که توجه به دوره کارشناسی به عنوان پایه ای‌ترین بخش آموزش عالی در ایجاد اشتغال دانش بنیان نیز یکی از رئوس اصلی برنامه هاست.
وی همچنین با بیان اینکه باید به سمت چابک کردن تصمیمات در حوزه مدیریت استانی پیش رفت گفت: توجه به رسالت‌های اجتماعی دانشگاه از برنامه‌های اساسی در دوره جدید خواهد بود.
در پایان این جلسه، حکم سرپرستی توسط دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر طهرانچی اعطاء شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز معلم را به استادان و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

«با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند  

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت بزرگمرد عرصه تعلیم و تربیت و اندیشه‌ورزی، شهید گرانقدر استاد مرتضی مطهری گرامی باد. 

بی‌تردید معلم و استادان در جامعه نماد عظمت و عزت انسان‌های فداکار و پاک‌‌سرشتی است که وجودشان مملو از عشق است و تجلی آن در تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین رؤیت می‌شود. بدین وسیله از زحمات ارزنده همه استادان ارجمند و معلمان دلسوز در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در مسیر رشد و تعالی فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. 

روز معلم فرصت مغتنم و شایسته‌ای است که حقیقت و اهمیت نقش و جایگاه آموزگاران و استادان در عرصه تعلیم و تربیت جامعه یادآور شود که زیربنای تعالی و رشد جامعه از این مسیر تحقق می‌یابد. به واقع آموزش و پرورش و آموزش عالی، رسالتی مهم در سرنوشت یک ملت دارند و  پل ارتباطی نسل‌های مختلف با اجتماع هستند که متناسب با اقتضائات و شرایط باید تأمین‌کننده نیازهای مادی و معنوی جامعه باشند. از این جهت نقش محوری معلّمان و استادان در آگاهی‌بخشی، تعلیم و تربیت نسل جوان بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه‌ورزی و تربیت نیروی کارآمد و توسعه همه‌جانبه کشور برعهده آنان است؛ این همان موضوعی است که شهید مطهری  تلاش کرد در جامعه علمی کشور درمورد آن آگاهی‌بخشی کند.

عرصه تعلیم و تربیت نظامی گسسته نیست، بلکه باید مجموعه‌ای بهم‌پیوسته، پویا و کارآمد باشد تا انسان‌هایی مفید برای جامعه شکل دهد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک نهاد آموزشی و اجتماعی، مسئولیت و رسالت خود را در همین راستا تنظیم کرده است؛ به طوری که دانشگاه به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند. 

واقعیت این است که درک گذشته، تابع درک آینده و آینده نیز به گذشته پیوسته است و بدین شیوه می‌توان افقی ترسیم کرد که مبتنی بر واقعیات جامعه باشد. مسلماً توجه به مسائل اخلاقی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و مهارتی مناسب، می‏‌تواند به تدوین یک مدل کارآمد آموزشی در مدارس و دانشگاه بیانجامد که در تعمیق مباحث تعلیم و تربیت مؤثر باشد. مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بی‌شک متناسب با این شرایط بازطراحی شده‌اند.
اینجانب با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم، این روز را به همه معلمان و استادان گرانقدر و زحمت‏کش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‏‌گویم و برای تمامی عزیزان توفیق و شادکامی در پناه توجهات خداوند منان مسئلت دارم. 

محمدمهدی طهرانچی 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد