Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی و مدیران روابط عمومی شهرداری‌های استان در حالی امروز برپا شد تا گامی در جهت ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در شهرهای استان باشد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همایش معاونان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری‌های مازندران امروز با حضور مدیران کل شهری و شوراها و بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در حالی برگزار شد تا نگاه شهرداران به نقش بانوان در کنار بنیان خانواده در تصمیم‌های مدیریتی دیده و لحاظ شود.

از سویی موضوع مناسب سازی شهری و رفع معضلات ترافیک، اجرای طرح‌های عمرانی با پیوست فرهنگی و فعالیت‌های نشاط آور و امیدآفرین در جامعه از جمله دغدغه‌های معاونان فرهنگی و مدیران روابط عمومی شهرداری‌های مازندران بوده که در نشست امروز استانداری مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فراهم سازی اشتغال زنان سرپرست خانوار با مشارکت شهرداری‌ها

سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این همایش با اشاره به اینکه:نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که در راستای برنامه‌های امور بانوان با طیفی از زنان که سرپرست خانوار هستند باید همه پیگیر امور این قشر باشیم، اظهار داشت:‌ از دیگر اقشار مهم جامعه بانوان فرهیخته و اثرگذار جامعه هستندکه سهمی از مدیریت اجتماع ندارند که باید مطالبه‌گری‌ها را به صورت هدفمند دنبال کنند.

قاسمی با بیان اینکه سهم مدیریت بانوان در استان از 30 درصد حدود دو درصد است گفت: مازندران جز استان تراز اول در کشور و انتخاب مدیران نیز توانمندی بالا بوده که در راستای مدیریت بانوان برخی مقاومت و اعمال سلیقه‌ها می‌شود که باید حقوق بانوان اعمال شود.

وی ادامه داد: هدف ما داشتن نگاه جنسیتی نیست بلکه با توجه به شرایط جامعه و توطئه دشمن که بنیان خانواده را نشانه گرفته باید نگاه ویژه‌ای به بانوان جامعه داشته باشیم و در این راستا دیگر نهادها نیز تعامل بیشتری داشته باشند. هیچ ردیف اعتبار مشخص نداریم که پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان مربوط به امور بانوان اختصاص یافت.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در چند سال گذشته مهم‌ترین و نخستین دلیل طلاق در استان، به دلیل عدم مهارت زندگی زوجین است که آموزش مهارت زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به بانوان در دستور کار قرار دارد.

قاسمی طوسی بیان کرد: ارتقا مهارت شغلی زنان با توجه به نیاز جامعه و آموزش کشت و کار در روستاها و مناطق عشایری از دیگر برنامه‌های امور بانوان است.

وی ادامه داد: ساخت پارک بانوان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ممکن است اجرایی نباشد اما حداقل پارک‌های موجود استان به درستی تجهیز شوند تا برای بانوان استفاده شود.

شهرداری‌ها خط مقدم ارائه خدمات اجتماعی در شهرها

محمد محبوب، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری نیز گفت: امروزه خدمات شهرداری تنها در حوزه خدماتی و عمرانی نیست و بدانیم با مرور زمان نیاز شهروندان تغییر کرده و شهرداری‌ها خط مقدم ارائه خدمات اجتماعی در شهرها هستند.

وی افزود: اگر شهرداری در ریل توسعه پایدار و همه جانبه قرار دارد به تعداد سینما، جشنواره و اماکن فرهنگی و هنری اجتماعی و ورزشی بستگی دارد که باید این سطح مطالبات را پاسخگو باشیم.

محبوب بیان کرد: در عرصه فرهنگی ساختار اعتبارات مناسب برای عرصه فرهنگی را باید لحاظ کنیم و وقتی ردیف بودجه نباشد نباید انتظار بیش از این داشت و همچنبن برناه جامع فرهنگی و رویکرد برنامه راهبردی با توجه به نوع بافت شهر و اقلیم باشد همچنین درآمدهای پایدار برای کارهای فرهنگی را ایجاد کنیم.

وی گفت: شهرداری ساری در بحث کاهش آسیب اجتماعی و افزایش مشارکت شهروندی با سازمان مردم نهاد و آموزش شهروندی در حمل ونقل ترافیک، فضای سبز، کشف استعداد ورزشی، مباحث فرهنگی و هنری، تورهای ساری‌گردی، اردوی تفریحی دربحث ساری شناسی اقدامات مناسبی انجام داد.

حفظ اصالت فرهنگی در ساخت و سازهای شهری

محمد محمدی تاکامی، مدیرکل امور شهری  و شوراهای استانداری مازندران  نیزگفت: امروزه تداوم برنامه‌ریزی‌های ما برای ماشین است و به انسان اصالت ندادیم و به ظاهر خدمات شهری به شهروندان می‌دهیم.

محمد محمدی تاکامی افزود: با تفاهم نامه میان امور شهری،امور بانوان و شهرداری‌ها تلاش داریم برنامه جامع با 9 محور در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، توسعه سلامت و نشاط اجتماعی، اقتصاد مقاومتی،کسب و کار و اشتغال پایدار، مدیریت بحران، حقوق شهروندی، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله و استفاده از ظرفیت‌های هرشهر منعقد شود.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی پیاده روها و رمپها جهت رفت و آمد معلولان روح احترام و فرهنگ به جامعه است که باید این امر و دیگر مسائل با رعایت بهداشت و محیط زیست و فضای سبز توجه شود.

محمدی تاکامی بیان کرد: بناهایی که توسط شهرداری‌ها ساخته می شود باید با روح فرهنگ انطباق داشته باشند و بدانیم جنگل،کوه و دریا نعمات خدادی ما هستند و اکنون خودمان باید جاذبه‌های خاص دیگر برای جذب گردشکر و توریسم مطابق فرهنگ ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند

همتی  در نشست نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان در آستانه سفر رییس جمهور، انسیه خزعلی معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده و هیات همراه به سمنان گفت: جوانی جمعیت، سلامت و نشاط بانوان و کسب و کار پایدار خانواده‌محور از جمله اولویت‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان است.

وی ادامه داد: حوزه های مختلف دغدغه‌مندی‌های خود در حوزه بانوان را برای قرارگیری در فهرست مصوبات سفر رییس جمهور و دولت سیزدهم هر چه سریعتر اعلام کنند تا برای جذب اعتبارات به منظور رفع مشکلات تلاش و پیگیری شود.

وی بیان کرد: دیدار با نخبگان و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین و فعال در حوزه دانش بنیان از جمله برنامه‌های پیشنهادی سفر معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده به استان سمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار