Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شبکه خبری ای بی سی روز یکشنبه گزارش داد که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مداخله احتمالی چین، کره شمالی و ایران افزون بر روسیه در انتخابات آمریکا، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایرنا، بولتون در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی افزود: روسیه تنها یکی از چهار کشوری است که احتمال تلاش بالقوه آنها برای مداخله در انتخابات میان دوره ای 2018 ایالات متحده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مارتا راداتز خبرنگار ارشد امور جهانی ای بی سی و مجری این شبکه گفت: من می توانم قاطعانه بگویم که نگرانی کافی از جنبه امنیت ملی در باره مداخله چین، ایران و کره شمالی وجود دارد که ما اقداماتی به منظور جلوگیری از آن دست زده ایم، بنابراین احتمال مداخله همه این کشورها در انتخابات میان دوره ای آمریکا وجود دارد.
بولتون در پاسخ مجری ان بی سی که آیا در گذشته نشانه ای از این موضوع به ویژه د باره چین دیده است، اظهار داشت: قصد ندارم به چیزهایی که دیده یا ندیده ام، بپردازم. اما در باره انتخابات 2018 به شما می گویم که بیشترین نگرانی ما درباره این چهار کشور است.
ترامپ روز شنبه در توئیتی با پیشنهاد این موضوع که بازرسان، دامنه تحقیق در باره مداخله در انتخابات آمریکا را به حوزه ای فراتر از روسیه گسترش دهند، نوشت: همه نادان هایی که به شدت و تنها بر روسیه متمرکز هستند، باید توجه به سوی دیگر یعنی چین را آغاز کنند.
قرار است بولتون در روزهای آینده با همتای روس خود به منظور پیگیری ملاقات 16 ژوئیه ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی در ژنو سوئیس دیدار کند.
مقام های بلندپایه هر دو حزب عمده آمریکا از ترامپ به علت واکنش وی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 انتقاد کرده اند. وی در اجلاس ماه گذشته در پایتخت فنلاند با ابراز تردید در باره ارزیابی های سازمان های اطلاعاتی آمریکا در باره مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 که به پیروزی ترامپ منجر شد، تکذیب پوتین را در این باره پذیرفت.
شبد**1486**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بولتون انتخابات آمريكا مداخله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند