Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:55:42 GMT

دهه موسیقی محلی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۴۷۹۲

‌سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در شهرستان‌های دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد همزمان با شهریور ماه خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، رشید محمودی، در جلسه هماهنگی برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: استان کردستان به عنوان مهد موسیقی در کشور مطرح است بوده و گواه این مدعا را می‌توان در معرفی چهره‌های برتر ملی و جهانی در عرصه موسیقی به عینه مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موسیقی با فرهنگ مردم کردستان عجین است، افزود: هنرمندان عرصه موسیقی محلی خدمت بزرگی به فرهنگ و هنر کرده‌اند و موجب ماندگار شدن آثار ادبی و به ویژه شفاهی و فولکلور استان شده‌اند.

سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تربیت هنرمندانی بزرگ و جهانی، وجود سازهای سنتی و نوع موسیقی در این استان را منحصر به فرد و ویژه عنوان کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای حفظ و گسترش موسیقی سنتی و محلی، دهه موسیقی را در چهار شهرستان استان برگزار می‌کند.

محمودی ادامه داد: بر همین اساس، برگزاری دهه موسیقی از اول شهریور تا دهم همین ماه در چهار شهرستان دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد پیش‌بینی شده است.

وی اذعان کرد: آوازهای موسیقی کردی از جمله هوره، موسیقی لیلاخ، سیاچمانه، حیراناز بخش‌های موسیقی محلی و سنتی کردستان است که به تناسب هر منطقه با حضور گروه‌های محلی و فولکور آن شهرستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

محمودی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه به مدت ۲ شب در شهرستان دهگلان؛ یک شب در کامیاران، ۲ شب در دیواندره و یک شب در سروآباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان