Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  رضا ملک زاده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن ارائه گزارشی از رشد کمی و کیفی علم و فناوری، وضعیت و رتبه مقالات و مستندات علمی جدول اطلاعاتی  SCOPUS ایران را که در سال 2016 میلادی رتبه 16 جهانی و اول منطقه و در سال 2017 میلادی رتبه 17 جهانی و اول منطقه را کسب کرده است را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم فقط در علوم پزشکی 108 دانشمند برتر در کشور بوده که در سال 1394 به 298 نفر و در حال حاضر به  683 نفر افزایش یافته است و از نظر کمیت تولید علم، ایران در پایگاه بین المللی ISI  بین همه کشورهای اسلامی در سال 2017 برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرده است.

 ملک زاده همچنین در خصوص دستاوردهای شگرف علمی افزود: در سالهای اخیر جهشی در فرایند تکامل فناوری های نوین رقم خورده و نتیجه آن تغییر نگاه از توسعه  فناوری‌های در خدمت انسان  به خلق  فناوری‌های یکپارچه شده با کاربر است.

وی تاکید کرد: کشور ما از توانایی‌های علمی و تکنیکی به دست آمده در چند دهه اخیر برخوردار بوده و به دستاوردهای علمی و مهمی دست یافته است.

ملک‌زاده در ادامه وضعیت تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در خلاصه عملکرد پژوهشی  و روند انتشار مقالات بر اساس بانک اطلاعاتی SCOPUS  شرح داد و در خصوص رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رتبه دانشگاه های علوم پزشکی تبریز را بر حسب جدول  H- INDEX در حوزه پزشکی، رتبه خوب کشوری اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در وضعیت پژوهش دانشکده های علوم پزشکی تبریز، بخش عمده ای از پژوهش های دانشگاه حاصل کار دانشکده داروسازی برشمرد و افزود: فرآیند پژوهش در بخش بالینی پزشکی حتما باید تقویت شده و در راستای آن فعالیت و گام‌های مثبتی برداشته شود و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به نقش کلیدی که دارند فعالیت‌های مهمی به انجام رسانده‌اند که از جمله تولید 340 محصول دارویی در شرکت‌های دانش بنیان است.

گفتنی است در این سفر ملک‌زاده، معاون حقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث جاده ای و اولین آزمایشگاه ایمنی و سلامت ترافیک شامل شبیه سازهای رانندگی سهند 1 و سهند 2، آشنایی با پروژه های در دست اجرای مرکز تحقیقات و همچنین معرفی مختصر مرکز همکاری‌های علمی پلیس راهور و دانشگاه (مهپود) بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی حکیم‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در دیدار با احمد حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج را به‌عنوان نماد عزت و اقتدار جهادگران عرصه پژوهش و علم و فناوری  در ساحت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حضور و نقش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در توسعه و پیشبرد برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه حائز اهمیت است و می‌تواند با تربیت سرمایه‌های اجتماعی، دانشگاه را دانشگاهی کارآفرین و در تربیت نسل جوان دانشجو در طراز اول، انقلاب بیش‌ازپیش یاری رساند.

وی افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی خود را اثبات کرده و امروز هر شهری از ظرفیت سپاه در حوزه‌های مختلف بهره برده، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان عنوان کرد: امروز کشور با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در همه زمینه‌ها نیاز به حضور نخبگان و پژوهشگران دارد که بتواند در زمینه تولید و تجاری‌سازی علم و نیز در زمینه پژوهش ایفای نقش کرده و در این راستا دانشگاهیان به‌عنوان افسران علمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی می‌توانند با پژوهش‌های علمی و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌های خودکفایی را فراهم کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) شهرستان تنگستان نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن یاد کرد و گفت: دانشگاه محل تولید علم و پرورش نخبگانی است که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نقشی سازنده و اساسی را ایفا کند.

احمد حیدری اضافه کرد: دانشگاه باید در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های علمی مسئله محور باشد و با مشارکت نخبگان دانشگاهی در کارهای تخصصی، مطالعاتی و تحقیقاتی زمینه‌های خودکفایی را در کشور فراهم کرده و نقش دانشگاه را در توسعه و سازندگی کشور بیش‌ازپیش در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند