Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:00:29 GMT

11 شی عتیقه در جیرفت کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۴۹۰۷

11 شی عتیقه در جیرفت کشف شد

به گزارش ایرنا ،حسین سلامی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اینکه محافظت از اشیای تاریخی به عنوان سرمایه های ملی امری ضروری است، افزود: دستگاه قضایی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیای عتیقه برخورد خواهد کرد.
وی این اشیای عتیقه را شامل کاسه های سفالی، جام پایدار سفالی، کوزه سفالی و کوزه کوچک شکم دار سفالی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی اظهار داشت: اموال فرهنگی و اشیای تاریخی نشانه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان برای آیندگان است که صیانت از این سرمایه های ملی امری ضروری به شمار می رود.
سلامی تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه دارد و دستگاه قضایی با شدت و قاطعیت با این افراد برخورد خواهد کرد.
براساس این گزارش طی یک هفته گذشته تاکنون در قالب 2عملیات و با تلاش ماموران پلیس امنیت جیرفت در مجموع 14 قطعه شی عتیقه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.
به گفته مسئولان میراث فرهنگی، هنوز آثار ارزشمندی در مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که به واسطه نبود اعتبارات مالی مناسب، تلاش قابل توجهی برای کشف این آثار انجام نگرفته است.
شهرستان جیرفت با جمعیت 300 هزار نفری در فاصله 230 کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان کرمان دستگاه قضایی سرمایه کشف و ضبط ماموران پلیس رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان و ۲ دستگاه سواری سمند که در حال تردد بودند مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو‌ها دستور ایست دادند. 

او افزود: مأموران پس از اجرای طرح مهار و در یک عملیات هوشمندانه ۳ دستگاه خودروی قاچاقچیان را متوقف کردند؛ ضمنا ۲ نفر از قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن خودرو از محل متواری شدند که مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، مقدار ۳۸۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

بیشتر بخوانید

 درگیری مسلحانه در نهبندان/ شهادت فرمانده پاسگاه مرزی

سردار شجاعی نسب با اشاره به این که مأموریت در خصوص دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد؛ بیان کرد: در این عملیات در مجموع ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: پلیس با رصد شبانه روزی محور‌های مواصلاتی و فرعی استان اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • شهادت مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • این اشیای نورانی در آسمان ایران چه بودند؟
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد