Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: این سوگواره با هدف حفظ و احیای هنر پرده خوانی و ترویج نمایش‌ های دینی در مکان‌ های مذهبی و عمومی و نیز ارتقای سطح کمی و کیفی نمایش های آیینی در سطح جامعه برگزار می شود.
محمد حسن زاده در خصوص ضوابط شرکت در سوگواره افزود: سوگواره بصورت غیررقابتی برگزار می شود و در طول برگزاری مراسم، گروه های شرکت کننده میهمان ستاد برگزاری خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن زاده ادامه داد: همچنین کلیه پرده خوانان متقاضی شرکت در سوگواره باید یک نسخه از پرده خوانی خود را بر روی لوح فشرده با کیفیت و صدای مطلوب به همراه فرم تقاضای حضور به همراه اسامی منابع استفاده شده تا مهلت مقرر به آدرس دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.
وی گفت: به کلیه گروه های شرکت کننده با توجه به سطح کیفی، تعداد اجراها و نیز بعد مسافت، کمک هزینه حمایتی حداکثر تا سقف پنج میلیون ریال پرداخت می شود.
حسن زاده اظهار داشت: گروه های شرکت کننده در مکان های از پیش تعیین شده از سوی ستاد برگزار کننده شامل هیات مذهبی و پارک های سطح شهر، به اجرای مجلس پرده خوانی خواهند پرداخت.
به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه، به کلیه شرکت کنندگان و میهمانان، گواهی حضور اعطا خواهد شد.
حسن زاده گفت: مهلت دریافت مدارک گروه های شرکت کننده تا 15 شهریور ماه و زمان برگزاری نیز در روزهای سی ام و سی و یکم شهریور ماه امسال خواهد بود و علاقه مندان به شرکت در سوگواره می توانند تقاضای خود را به آدرس: تربت حیدریه، خیابان باغ ملی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با تلفن 09384854151 تماس حاصل کنند.
وی همچنین گفت: شیوه اظهار ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) تاکنون به اشکال و شیوه های مختلف مرسوم بوده و است که صرف نظر از شیوه های بومی و منطقه ای، رایج ترین مناسک خاص ماه محرم شامل مجالس روضه خوانی، تعزیه یا شبیه خوانی، نقالی یا پرده خوانی، زنجیرزنی، نوحه سرایی و برپا کردن سفره های نذری است.
از نسل هنرمندان پرده خوان و نقال تربت حیدریه اکنون فقط 2 نفر به نام های رجبعلی صالحی و مهدی جلالیه باقی مانده و هیچ نشانی جز واگویه های مردم از دیگر پرده خوانان این منطقه موجود نیست.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تربت حیدریه محمد حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)