Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:16:10 GMT

طلب ۳۲۹ میلیارد تومانی گندمکاران گلستانی از دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۴۹۸۱

طلب ۳۲۹ میلیارد تومانی گندمکاران گلستانی از دولت

رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران گلستانی بود که تاکنون بیش از ۹۱۱ میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده و ۳۲۹ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان برداشت گندم در استان گلستان اظهارداشت: 373 هزار هکتار گندم در استان کشت شد که پیش‌بینی تولید ما یک میلیون و 300 هزار تن محصول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بارش‌های خوب و تغذیه مناسب گیاه، این برآورد تا یک میلیون و 400 هزار تن افزایش پیدا کرد و با ایجاد مراکز 120 گانه خرید، 925 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شد. همچنین در این مدت 40 هزارتن گندم بذری نیز خریداری شده در حالیکه براساس برآوردها، یک میلیون و 335 هزار تن گندم در استان تولید شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان یادآور شد: در سال 92 میزان تولید گندم در استان 480 هزار تن و میزان خرید تضمینی 270 هزار تن بود که در این سال‌ها افزایش تولید داشتیم و گلستان در تولید گندم در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از کشاورزان گندم خود را به دولت نفروختند، گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی امسال افزایش نداشت و تأخیری هم که سال قبل در پرداخت وجه گندم به وجود آمده بود، بخشی از کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی که پول آن نقد بود، فروختند.

مهاجر درخصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان گلستانی اظهارداشت: یکهزار و 240 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران گلستانی بود که تاکنون بیش از 911 میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده و 329 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

وی با اشاره به برداشت 112 هزار تن کلزا در استان گفت: 60 هزار هکتار کلزا در استان کشت شده بود که 112 هزار تن محصول از آن برداشت شد که 100 درصد وجه به کشاورزان پرداخت شد.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: 75 هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص یافته بود که 25 هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی درخصوص خرید تضمینی سیب‌زمینی هم بیان داشت: در گلستان نباید بیش از 4هزار و 500 هکتار سیب‎زمینی کشت شود اما امسال 6 هزار و 800 هکتار به کشت این محصول اختصاص پیدا کرد و تولید به 180 هزار تن افزایش یافت.

مهاجر افزود: 8 هزار و 700 تن از سیب زمینی استان به صورت تضمینی و با قیمت 412 تومان از کشاورزان خریداری شده که 8 هزار و 400 تن آن برای صادرات و صنایع تبدیلی به فروش رسیده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟

عطااللّه هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علی رغم پیگیری های مکرر و نامه نگاری های متعدد، هنوز جایزه تحویل گندم توسط رئیس ‌جمهور اعلام نشده است. هرچند گندمکاران چشم انتظار اعلام نرخ خرید هستند.

به گفته او، با توجه به آغاز پیک برداشت، برداشت گندم از ۶ استان در حال انجام است که با شرایط مساعد بارش و وقوع بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و دمای مناسب پیش بینی می شود که میزان خرید به شرط اصلاح قیمت و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران به بالای ۱۱ میلیون تن برسد.

هاشمی ادامه داد: اگر میزان خرید به طور متوسط در هکتار یک تن افزایش یابد، پتانسیل صادرات حداقل یک میلیون تن به بازارهای هدف وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار متوسط بارش سالانه کشور ما ۲۰۰ میلی متر است که با رعایت برخی الزامات همچون دانش، سرمایه و تکنولوژی امکان افزایش عملکرد در واحد سطح وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟