Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@02:56:56 GMT

همراهی شبکه مستند با حجاج بیت‌الله الحرام

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۵۰۷۵

همراهی شبکه مستند با حجاج بیت‌الله الحرام

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، این شبکه در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده که از ۲۸ مرداد تا یکم شهریور از ساعت ۱۵ پخش خواهند شد.

«پهلوان اسد»، «شهادت سپید»، «عاشورای منا»، «عمری که نکوست»، «دمپایی سفید»، «دل، خانه آشپز» و «آنگاه‌که خاک کیمیا شود» مستند‌هایی هستند که جنبه‌های مرتبط با سفر معنوی حج را به تصویر کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پهلوان اسد» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان یکشنبه ۲۸ مرداد از شبکه مستند پخش می‌شود، این مستند شوق و شیفتگی یک جانباز قطع نخاعی در سفر حج را به تصویر کشیده است.

«شهادت سپید» به تهیه‌کنندگی سید محمد اویس حسینی و کارگردانی جواد آزادی پور هم دوشنبه، ۲۹ مرداد پخش می‌شود، این مستند به شهادت «حجت‌الاسلام سید حسین حسینی» امام جماعت حرم رضوی (صلوات‌الله‌علیه) یکی از شهدای فاجعه منا پرداخته است.

«عاشورای منا» را حسین سیاف‌زاده کارگردانی کرده است، این مستند که سه‌شنبه، ۳۰ مرداد پخش خواهد شد، روایتی از آدم کشی رژیم آل سعود است.

«عاشورای منا» در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌شده و با محوریت زندگی شهید رکن‌آبادی به واکاوی فاجعه خونین منا می‌پردازد.

اتفاق جالب این مستند، همراهی شهید سید حمیدرضا حسینی شهید خبرنگار صداوسیما، با روایت قصه است که تا آخر هم ادامه دارد. در این مستند شهید حسینی موضوع سقوط جرثقیل را روایت می‌کند و حتی در روز عرفه هم حضور دارد، اما در حادثه منا به شهادت می‌رسد.

«عمری که نکوست» ساخته محمدصادق بکتاشیان هم به موضوع حج عمره دانشجویان متأهل پرداخته است؛ این مستند سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ساعت ۱۵:۳۰ پخش خواهد شد.

شبکه مستند سیما برای روز چهارشنبه ۳۱ مرداد پخش مستند‌های «دمپایی سفید» و «دل، خانه آشپز» ساخته محمدصادق بکتاشیان را در نظر گرفته است که به ترتیب ساعت ۱۵ و ۱۵:۳۰ روانه آنتن تلویزیون می‌شوند.

این مستندساز در «دمپایی سفید» با فاطمه و علی زوج جوانی همراه می‌شود که از انگلیس عازم سفر حج می‌شود و در مستند «دل، خانه آشپز» هم حضور آشپز‌های ایرانی در صفر حج را به تصویر می‌کشد. «آنگاه‌که خاک کیمیا شود» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان هم پنجشنبه، اول شهریور ساعت ۱۵ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شبکه مستند حجاج بیت الله الحرام ایکنا خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

وی با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصاً رژیم صهیونیستی افزود: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896289

دیگر خبرها

  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده ای از استطاعت خارج شدند
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • «در لباس سربازی» در قاب شبکه امید
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد/ روایتی نفس‌گیر از لحظه‌ تولد