Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل
در خوزستان شناسایی شد گفت: پیدا کردن و جذب این دانش آموزان به کلاس درس به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد.

به گزارش ایرنا جمشید کمایی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار 12 هزار نفری از کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان ارایه کرد که با بررسی انجام گرفته مشخص شد این تعداد سه هزار نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بسیاری از این دانش آموزان یا وجود خارجی نداشتند و یا مهاجرت کرده بودند و یا به دلیل بیماری خاص و معلولیت امکان ادامه تحصیل را نداشتند.
کمایی با بیان اینکه طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل برای دومین سال در خوزستان اجرا می شود افزود: پارسال یک هزار و 130 دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب کلاس درس شدند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تنها شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل مهم نیست بلکه ماندگاری این دانش آموزان برای ادامه تحصیل کار سختی است.
وی گفت: موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک پدیده اجتماعی است و برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید اداره کل ثبت احوال خوزستان اطلاعات دانش آموزان را در اختیار دستگاه های مربوطه با این طرح قرار دهد.
وی درادامه بیان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید امسال همزمان با ماه محرم است و باید جشن بازگشایی مدارس با حال و هوای ایام محرم و ترویج فرهنگ حسینی باشد.
وی افزود: پروژه مهر از 15 خرداد تا 15 مهر برای استقبال از دانش آموزان در مدارس اجرا می شود که برای اجرای این پروژه چهار کارگروه تشکیل شده است.
کمایی با اشاره به ثبت دانش آموزان در سامانه سناد بیان کرد: پارسال یک میلیون و 47 هزار و هشت دانش آموز در این سامانه ثبت نام کردند و از نیمه خرداد امسال تاکنون نیز 826هزار و 958 دانش آموز خوزستانی در این سامانه ثبت نام شدند که تا نیمه شهریور باید این کار به پایان برسد.
وی با اشاره به کمبود نیروی معلم در خوزستان برای سال تحصیلی جدید گفت:لازم است که تا پیش از آغاز سال تحصیلی تصمیماتی گرفته شود که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به استقرارپایه 12 در سال تحصیلی جدید بیان کرد: از امسال پایه 12 دوره متوسطه دوم ایجاد می شود و دوره پیش دانشگاهی از دوره تحصیل دانش آموزان حذف می شود.
وی گفت: با استقرار پایه دوازدهم کتاب درسی جدید تالیف می شود که معلم ها باید با نحوه آموزش این پایه آشنا شوند.
کمایی همچنین بیان کرد: 30 درصد نمره امتحان نهایی دانش آموزان در پایه 12 در رتبه کنکور دانش آموز تاثیر گذار است.
وی افزود: پیش از این دوره تحصیل آموزش فنی و حرفه ای 2 سال بود که امسال به سه سال افزایش یافته که با افزایش یک سال به این دوره تحصیل باید فضا و ابزار برای هنرآموزان فراهم شود.

** 10درصد مدارس خوزستان زیرپوشش طرح ایران مهارت
کمایی گفت: این طرح در دوره اول متوسطه اجرا می شود که یک هزار و 718 مدرسه زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و دانش آموزان در قالب این طرح 60 ساعت آموزش می بینند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه این طرح یک کار مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش است بیان کرد: در این طرح دانش آموزان حرفه ها و مهارت هایی را که دوست دارند فرا می گیرند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان نیز گفت: پارسال هشت هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند که از این تعداد 2 هزار و 735 کودک شناسایی شدند.
محمدرضا عباسی افزود: پارسال سهمیه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل توسط این اداره کل 600 نفر بود که 513 نفر در مدارس جذب شدند و برای هر دانش آموز یک بسته آموزشی پنج میلیون ریالی تهیه شد.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی انجام شده بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل بدسرپرست بودن، معلولیت و فقر اقتصادی و دوری از مدرسه از تحصیل بازمانده بودند.
عباسی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 376 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که 242 نفر از این تعداد به دلیل معلولیت امکان تحصیل را نداشتند.
در این نشست از پروژه اجتماعی جذب کودکان بازمانده از تحصیل شش تا 12 سال برای سال تحصیلی جدید رونمایی شد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانش آموز خوزستان بازمانده از تحصيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مجتبی خاکشور مدیر و آموزگار روستای کلاته ملا محمد از مناطق محروم شهرستان قوچان، دانش آموز با نیاز ویژه جسمی حرکتی خود را به تحصیل بازگرداند.

این دانش آموز که به علت معلولیت و مشکلات متعدد، دوسال پیش از تحصیل بازمانده بود با تلاش‌های بی دریغ معلم دلسوز خود به تحصیل بازگشت و طی دوسال تلاش بی وقفه معلم، عقب ماندگی تحصیلی این دانش آموز به نحو احسن جبران شد؛ به گونه ای‌ که به لحاظ درسی و‌ تحصیلی هم سطح سایر دانش آموزان هم دوره خود شده است.

مجبتی خاکشور این معلم نمونه، با رفع موانع تحصیلی دانش آموز خود و بر عهده گرفتن رفت و آمد وی و حتی انجام کار‌های شخصی او، باعث شد تا محیط مدرسه برای او لذت بخش باشد و انجام فعالیت‌ها برایش تسهیل گردد.

این معلم فداکار قوچانی می‌گوید: عشق و علاقه شدید من به معلمی و دانش آموزانم هر سختی را آسان می‌کند و اعتلای آنان در تحصیل، انرژی مضاعف در زندگی و کار به من می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند