Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلامحسین ساقی با اعلام این خبر گفت: احداث و بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان به روش BOT  توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست اجرا است و تاکنون این پروژه 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اظهار کرد: مدت زمان ساخت پروژه تصفیه خانه فاضلاب شیروان دوسال پیش بینی شده که ساخت آن از تیرماه سال 95 آغاز شده است و به مدت 25 سال بهره‌برداری از آن به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساقی ظرفیت کل تصفیه خانه فاضلاب شیروان را 24 هزار مترمکعب برشمرد و با اشاره به اینکه این پروژه شامل دو فاز اجرایی است که فاز اول با ظرفیت 12 هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجرا است، افزود: افق طرح  این پروژه در سال 1415 برای جمعیتی بالغ بر 142 هزار و 703 نفر طراحی شده و بر این اساس میزان فاضلاب ورودی در 4 سال اول بهره‌برداری به میزان 6 هزار متر مکعب در شبانه روز و در سال‌های بعد این میزان به 12 هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.
وی هدف از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب را حفظ محیط زیست، ارتقائ بهداشت عمومی، حفاظت از آب های زیرزمینی، تولید کود طبیعی و تولید انرژی و استفاده از پساب آن در بخش های  صنعت و کشاورزی عنوان کرد.
وی افزود: در سال 97 به موازات عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شیروان، 4 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در معابر این شهر اجرا شده است.

 

انتهای پیام./

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شرکت آب و فاضلاب صنعت کود محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه