Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@08:04:48 GMT

2 هزار جلد کتاب بین کانون های مساجد دیواندره توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۵۴۷۲

2 هزار جلد کتاب بین کانون های مساجد دیواندره توزیع شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عثمان سهرابی روز یکشنبه اظهار داشت: توزیع این کتاب‌ها در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و بهره مندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تازه های نشر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اهمیت دارد، افزود: این تعداد کتاب با موضوع فلسفه، روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم عملی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهرابی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد: کانون‌های مساجد، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند و توجه و تجهیز کتابخانه‌های این کانون ها بویژه در روستا‌ها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می‌شود.
۵۶۲ کانون فرهنگی هنری در برخی از ۲ هزار و ۹۴ مسجد استان کردستان فعالیت می کنند که از این تعداد، ۴۶۲ کانون در سامانه بچه های مسجد با عنوان سجا ثبت و ساماندهی شده اند.
کانون های فرهنگی و هنری مساجد مراکزی هستند که در کنار مساجد و با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری از جمله در محورهای قرآنی، آموزشی،فرهنگی، هنری، پژوهشی و ورزشی زمینه حضور موثر و معنوی نوجوانان و جوانان را در مساجد فراهم می کنند.
6108/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات دین روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای  دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام زیبا، رویداد بزرگ سی‌وپنحپین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریک می‌گویم‌.

وی ادامه داد: اولین روز بهار با نمایشگاه قرآن آغاز شد و چه نکو بهاری بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مجموعه ارزشمندی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، فردوسی، خیام، دهه کرامت و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت اصحاب فرهنگ هستیم‌.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

کد خبر 751812

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند