Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سه استان يمن آماج حملات جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي قرار گرفت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، استان‌هاي صعده، صنعا و عمران يمن آماج حملات جنگنده‌هاي متجاوز سعودي آمريکايي بود که بر اثر آن يک نفر شهيد شد و شماري نيز زخمي شدند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، يک شهروند در شهرستان شدا در استان صعده در حملات جنگنده‌هاي متجاوز سعودي آمريکايي به شهادت رسيد و سه نفر نيز زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات هوايي به شهرستان رازح در صعده به زخمي شدن يک دختربچه منجر شد.
جاده ارتباطي شهرستان‌هاي رازح و شدا نيز از حملات جنگنده‌ها در امان نبود. مناطق مختلف شهرستان ظاهر در استان صعده نيز در شش نوبت بمباران شد.
جنگنده‌هاي متجاوز سعودي آمريکايي روستاي الغرزه در شهرستان حمدان و پادگان الصمع و فريجه را در شهرستان ارحب در استان صنعاء در 24 نوبت بمباران کردند.
شرق جبل مسلوق در شهرستان حرف سفيان در استان عمران نيز در چهار نوبت بمباران شد. منطقه المجاوحه در شهرستان نهم در استان صنعاء نيز در دو نوبت آماج حملات هوايي قرار گرفت.
به گزارش شبکه خبري المسيره؛ جنگنده هاي متجاوز سعودي دو بار روستاي الغرزه در استان صنعا را بمباران کردند. همچنين يگان تک تيرانداز جنبش انصارالله يمن اعلام کرد در 24 ساعت گذشته دست کم 36 تن از مزدوران خارجي در جبهه هاي درگيري نهم، مارب، تعز، الجوف و ديگر جبهه ها در آن سوي مرزي هاي يمن، کشته و زخمي شدند.
جنگنده هاي سعودي در آخرين حملات خود 8 بار منطقه الجاح را در شهر بيت الفقيه استان حديده بمباران کردند.

حملات وحشيانه ائتلاف سعودي به دريهمي
متجاوزان سعودي دست کم 20 واحد مسکوني را تخريب و موجب شهادت و زخمي شدن شماري از غير نظاميان شدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، متجاوزان و مزدوران آنان به جنايات نسل کشي و کوچ اجباري ساکنان شهرستان ساحلي «دريهمي» در استان الحديده يمن از طريق حملات شديد هوايي، دريايي، موشکي و توپخانه‌اي ادامه مي‌دهند.
شبکه تلويزيوني المسيره با اعلام اين خبر افزود: منابع محلي گفتند متجاوزان باعث تخريب دست کم 20 واحد مسکوني و شهادت يا زخمي شدن شماري از غير نظاميان شدند. المسيره تصاويري دريافت کرده که نشان از بخشي از وحشيگري‌هاي متجاوزان و مزدوران آنان است.
حسين فايع گزارشگر المسيره در گزارشي گفت: بار ديگر کودکان در برابر ديدگان جهانيان ساکت در برابر جنايات متجاوزان، قرار گرفته اند. جنايتکاران متجاوز همه چيز را در شهرستان دريهمي واقع در جنوب استان الحديده براي خودشان مباح کرده اند و با همه ابزار‌هاي آدمکشي و ويرانگري و محاصره، ساکنان اين شهرستان را هدف قرار داده اند که به شهادت و زخمي شدن ده‌ها نفر منجر شده و در يکي از از وحشيانه‌ترين جنايات بيش از 20 واحد مسکوني در حملات مستقيم موشک‌ها و راکت‌هاي حملات هوايي متجاوزان با خاک يکسان شده است.

تشديد درگيري ها در سواحل غربي
نبردها در سواحل غربي يمن، شدت گرفته است و نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي توانستند با يورش به متجاوزان، امنيت را در منطقه الجاح در استان الحديده برقرار کنند. همچنين جلوي پيشروي متجاوزان سعودي به سمت منطقه دريهمي گرفته شد.
وزارت دفاع يمن اعلام کرد: 140 نفر از متجاوزان به هلاکت رسيدند، 236 نفر زخمي شدند و 15 خودروي نظامي منهدم شد. همچنين متجاوزان در حين فرار، هدف هواپيماهاي سعودي قرار گرفتند که در حمله به آنها، چهل نفر از مزدوران کشته شدند.
وزارت دفاع يمن در بيانيه‌اي از افزايش شمار کشته‌هاي 48 ساعت اخير ائتلاف سعودي به بيش از 100 نفر خبر داد.
به گزارش شبکه المسيره يمن، وزارت دفاع يمن اعلام کرد که نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي اين کشور با مقاومت خود در جبهه «الدُريهمي» واقع در غرب يمن، توانسته‌اند پيشروي نيروهاي متجاوز ائتلاف سعودي در اين جبهه را متوقف کنند.
در بيانيه وزارت دفاع آمده است: «طي 48 ساعت درگيري با متجاوزان در الدريهمي، 140 نفر از متجاوزان و نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي کشته و 236 نفر ديگر زخمي شده‌اند».
وزارت دفاع يمن گفته که 40 نفر از نيروهاي «مزدور» ائتلاف در حال فرار بوده‌اند که عامدانه از سوي جنگنده‌هاي سعودي هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.
براساس اين گزارش، نيروهاي ائتلاف سعودي از سه محور به شهرستان الدريهمي حمله کردند که در هر سه محور شکست خوردند.
وزارت دفاع يمن همچنين از انهدام 15 خودروي زرهي و نظامي خبر داد که در بين آن‌ها يک خوردوي «اوشکوش» ساخت آمريکا وجود دارد.

دست برتر نيروهاي يمني ها در نبرد با متجاوزان سعودي
آخرين اخبار واصله از يمن حاکيست که36  مزدور سعودي در 24 ساعت گذشته به ضرب گلولۀ تک تيراندازان يمني در مناطق "نِهم، مأرب، تعز ، الجوف و آن سوي مرزهاي يمن" به هلاکت رسيدند و زخمي شدند.
تعداد زيادي از مزدوران عربستان نيز در شهر قانيه استان البيضاء يمن کشته و زخمي شدند و به بيمارستان عمومي شهر مأرب – مرکز استان مأرب - انتقال يافتند.
حدود 20 مزدور سعودي هم با انفجار يک بمب در مسير خودروي آنها در شهر الدريهمي استان حديده يمن کشته و زخمي شدند.
 يکي از سرکردگان مزدوران عربستان به نام "عبدالله بن ناصر بن صالح الهيال" هم به ضرب گلولۀ نيروهاي يمني در شهر صرواح استان مأرب به هلاکت رسيد.
نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با توپخانه مخفيگاه هاي مزدوران سعودي را در شهر قانيه زير آتش گرفتند و تعدادي از آنها را به هلاکت رساندند و زخمي کردند.  
يک خودروي حامل تيربار 23 ميليمتري نيز با موشک نيروهاي يمني در شهر قانيه منهدم شد و نيروهاي يمني در اين شهر مانع پيشروي مزدوراني شدند که از پشتيباني هوايي عربستان برخوردار بودند ولي مزدوران نتوانستند پس از 12 ساعت تلاش، به سوي هيچ يک از مواضع نيروهاي يمني پيشروي کنند.
کميته ملي امور اسراي يمن هم اعلام کرد که 14 اسير را در مبادلۀ اسراء با گروه هاي مسلح وابسته به عربستان در استان هاي مأرب و الجوف آزاد کرد.

حمله به خودي سعودي ها!
مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودي در شهر عدن در جنوب يمن با همديگر همچنان درگير هستند.
خبرها حاکيست که مزدوران امارات ديروز شنبه به يک پايگاه آموزشي نيروهاي عبدربه منصور هادي رئيس جمهوي مستعفي يمن در شهر عدن حمله کردند و نيروهاي عبدربه دسته جمعي پا به فرار گذاشتند.

حمله به محل تجمع مزدوران سعودي
 يگان پهپادهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با يک فروند پهپاد قاصف-1 به مکان‌هاي تجمع مزدوران ( سعودي ) در صحراي ميدي واقع در استان ساحلي حجه يمن حمله کرد.
به گزارش المسيره، همچنين جنگنده هاي متجاوزان مکانهاي تجمع مزدوران (سعودي) را در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف بمباران کردند که به کشته شدن شماري از آنان از جمله پنج نفر از فرماندهان ميداني مزدوران منجر شد. همچنين شماري از مزدوران ( سعودي اماراتي) در حملات نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن به مواضع مزدوران در منطقه القرن در جبهه نهم ( واقع در استان صنعا) کشته يا زخمي شدند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است