Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:54:29 GMT

دوحه از ریاض انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۵۵۸۱

دوحه از ریاض انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام دولت قطر به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: فرصتی برای اعزام اتباع و شهروندان قطری به عربستان برای انجام مناسک حج در سال جاری وجود ندارد.

این مقام دوحه در ادامه افزود: ثبت نام حجاج قط برای عزیمت به عربستان مسکوت مانده و از انجائیکه هیأت های دیپلماتیک در این خصوص وجود ندارد، صدور روادید به انجام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاسی کردن مناسک حج از سوی ریاض در حالی ادامه دارد که عربستان سعودی بیش از یک سال گذشته روابط خود با قطر را به بهانه های واهی قطع کرده است.

گفتنی است، تنش بین قطر با ۴ کشور عربی به دنبال آن شدت گرفت که در ۵ ژوئن سال گذشته میلادی عربستان، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع و مسیرهای هوائی و دریائی و نیز مسیرهای تبادلات زمینی کشورهای متبوعشان را به روی قطر بستند.

به دنبال این رویدادها، کشورهایی مانند لیبی، یمن و مالدیو، سنگال نیز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. 

کشورهای مذکور دوحه را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده اند؛ حال آنکه قطر تمام موارد طرح شده علیه خود را رد کرده است.

کد خبر 4379312

منبع: مهر

کلیدواژه: صدور روادید عربستان سعودی قطر مناسک حج مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق عربستان سعودی سوریه ترکیه جنگ 2015 یمن دونالد ترامپ افغانستان آلمان تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند

ترکیه و قطر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان پس از بازگشت از عراق در گفتگو با خبرنگاران گفت که معتقد است قطر دست به چنین اقدامی نمی‌زند و افزود که تمرکز باید بر وضعیت غزه باشد تا محل استقرار رهبران حماس.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه هیچ اطلاعاتی مبنی بر اخراج رهبران حماس از قطر دریافت نکرده است، افزود که از شیخ تمیم آل ثانی، امیر قطر نشنیده است که چنین اقدامی را مطرح کند.

او گفت: نگرش او نسبت به آنها همیشه مانند یکی از اعضای خانواده است و فکر نمی‌کنم این موضع در آینده تغییر کند.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز دیروز گفت که در حالی که تلاش‌های میانجی‌گری ادامه دارد، اخراج سران حماس از دوحه بی‌فایده است. 

شنبه گذشته، رسانه‌های آمریکایی اخباری را مبنی بر نقل مکان احتمالی رهبران حماس از قطر به کشور دیگری منتشر کردند. حماس این خبر را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟