Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «الثوره» سوریه به نقل از منابع مطلع در وزارت حمل و نقل این کشور از وجود طرح احداث خط آهن بین ایران و سوریه خبر داد.

طبق گفته این منابع، قرار است عراق نیز در این طرح مشارکت داشته باشد، زیرا این خط آهن از شلمچه در ایران آغاز و به بندر بصره می‌رسد و از آنجا به خاک سوریه می‌رود. این طرح منطبق بر چشم‌انداز راهبردی و تلاش‌های وزارت حمل و نقل سوریه برای عبور راه ابریشم از سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع همچنین از وجود طرح دیگری برای تأسیس بندری در «الحمیدیه» در طرطوس در غرب سوریه و توسعه کار بندر‌ها و کشتی‌ها و تأمین تسهیلات برای افزایش نقل و انتقال و تبادل تجاری میان ایران و سوریه خبر دادند.

پیشتر و در ماه ژوئیه «علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه از تلاش برای توسعه مسیر‌های ارتباطی در سوریه از شمال به جنوب و از شرق به غرب این کشور خبر داده بود.

حمود گفته بود که وزارتخانه او چشم‌اندازی ویژه و راهبردی در دست اجرا دارد که شامل احداث مسیر‌های بین‌المللی است که جهات مختلف کشور سوریه را به هم مرتبط می‌کند و با «عبور جاده ابریشم از سوریه» منطبق است.

وزیر حمل و نقل سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که طبق طرح‌های او، اتوبان اول شامل شمال به جنوب از مرز‌های ترکیه تا مرز‌های اردن یعنی شامل «باب‌الهوی - حلب - حماة - حمص - دمشق - مرز اردن» به طول ۴۳۲ کیلومتر و با هزینه‌ای نزدیک به ۴۸۰ میلیارد لیر سوریه است.

طبق گفته وزیر سوری، مسیر دوم، شرق و غرب سوریه را به هم متصل می‌کند. این مسیر از طرطوس در ساحل غربی سوریه آغاز می‌شود، به حمص و البصیری، سپس «تنف» (مثلث مرزی سوریه-عراق-اردن) و از آنجا به مرز سوریه و عراق می‌رسد و طول آن ۳۵۱ کیلومتر با هزینه ۲۸۱ میلیارد لیره سوریه است.

در بخش داخلی و توسعه راه‌ها در سوریه نیز به گفته این منابع، بر اساس طرحی دیگر قرار است کمربندی به طول ۱۷۰ کیلومتر پیرامون دمشق احداث شود که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی، مسکن و طرح‌های حیاتی در خدمت این فعالیت‌ها باشد و با مرتبط کردن آزادراه‌های دیگر به نزدیکی دمشق، از حجم ترافیک داخل دمشق بکاهد.

الثوره نوشت که کار، اکنون بر آماده‌سازی و تاسیس جاده‌هایی با کاربرد منفعت بین المللی، اقتصادی و منطقه از طریق مرتبط کردن الساحل الغاب به اتوبان حماة - حلب به طول ۳۰ کیلومتر و احداث شش پل است.

طبق این گزارش، مسیر دیرالزور به شهر البوکمال (مرحله دوم از شهر المیادین تا البوکمال) به طول ۹۰ کیلومتر به علاوه مسیر‌های مرتبط دیگر به طول ۳۴ کیلومتر در دست احداث است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه حمل و نقل ایران و سوریه عراق ایران خاک وزارتخانه جاده ترکیه مسکن ترافیک ایران راه آهن سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از بهره‌برداری پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر تأمین روشنایی مسیر دسترسی میدان باغبان (ابتدای خیابان الفت از سمت میدان سهروردی) به جاده سلامت شماره یک و سه (حاشیه جنوبی زاینده‌رود)، بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک در دستور کار واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیراتِ اداره خدمات شهری مدیریت ناژوان قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه شامگاه ششم فروردین سال جاری همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید و با تأمین روشنایی مورد نیاز بر اساس استانداردهای فنی، درخواست شهروندان اجابت شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی ناژوان با اجرای ۴۵۰ متر طول حفاری، کابل‌کشی و نصب ۱۴ عدد فونداسیون و پایه شش متریِ دوطرفه، ۱۴ پروژکتور ۷۰ وات و LED ۱۴ عدد پروژکتور ۱۰۰ وات LED ضمن در نظر گرفتن شرایط بهینه مصرف برق و انرژی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائلی تاکید کرد: مسیر مذکور روشنایی نداشت، از این‌رو با اجرای این پروژه امنیت تردد استفاده کنندگان از مسیر مذکور به‌طول حدود ۵۰۰ متر طول و عرض ۱۶ متر بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع از عرصه تأمین شد.

وی گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تلاش و همت بی‌وقفه همکارانم در مدیریت این مجموعه ادامه دارد و خبرهای خوب اتمام پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 739518

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • آزادراهی که مسیر رفت دارد اما برگشت نه؟!
  • برف روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد