Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سرکردگان باند مسلح موسوم به لواء المعتصم وابسته به آنچه الجیش الحر خوانده می‌شود، از اقدام رژیم سعودی در اهدای ۱۰۰ میلیون دلار به گروه‌های مسلح رقیب این باند ابراز تاسف کرد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، این سرکرده الجیش الحر به نام مصطفی سیجری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تاسف‌آور است که برادران ما در پادشاهی عربستان سعودی به طور کامل حمایت از الجیش الحر را بنا به دلایل نامعلوم متوقف کرده‌اند و آنگاه می‌بینیم که با سخاوت پول‌های خود را به سمت گروه‌های جدایی‌طلبی سرازیر می‌کنند که برای بیرون راندن قشرهای عربی از سرزمین‌هایشان فعالیت می‌کنند و به دشمنی در حق آنها پرداخته و به ظلم و ستم و قتل آنها دست می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطر نشان می‌شود رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود کشورهای عربی از جمله سعودی هزینه حضور نظامی این کشور در منطقه و حمایت از بقای رژیم‌های دیکتاتوری عربی را بپردازند، در تازه‌ترین باج‌خواهی، واشنگتن 100 میلیون دلار از ریاض به بهانه مبارزه با داعش دریافت کرد.

حکومت سعودی اعلام کرد که 100 میلیون دلار کمک به‌عنوان مشارکت در ائتلاف آمریکایی جهت برقراری ثبات در مناطقی در شمال شرقی سوریه، که از اشغال داعش آزاده شده است، تقدیم می‌کند.

اهدای این مبلغ به آمریکا در حالی است که رژیم سعودی از ابتدای شروع ناآرامی‌ها و جنگ خونین در سوریه، از مهم‌ترین حامیان مالی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در این کشور بوده است.

از سوی دیگر پرداخت 100 میلیون دلار دیگر از سوی سعودی به آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ به صراحت از دوشیدن رژیم‌های عربی سخن گفته بود و در ادامه به این رژیم‌ها گفته بود اگر می‌خواهند حضور نظامی آمریکا در منطقه ادامه داشته باشد، باید هزینه‌هایش را بپردازند که عقد قراردادهای هنگفت تسلیحاتی و فروش صدها میلیارد سلاح و جنگ افزار از آن جمله است.

ترامپ  اخیرا به صراحت گفته است هزینه‌های حضور نظامی آمریکا در سوریه را باید رژیم‌‌های عربی از جمله سعودی‌ها بپردازند. به اعتراف مقامات آمریکایی،‌رژیم امارات هم متعهد شده است 50 میلیون دلار به آمریکا در این زمینه باج دهد.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟