Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از امضای تفاهمنامه همکاری صندوق توسعه کسب و کار این کشور با یک شرکت ایرانی برای تولید مشترک ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، «محسن رحیمی» افزود: این تفاهمنامه در وزارت توسعه اقتصادی جمهوری ارمنستان با حضور معاونان وزیران کشاورزی و اقتصاد این کشور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پایه این تفاهمنامه، شرکت ایرانی انواع قطعات ماشین آلات کشاورزی ایرانی را به ارمنستان صادر و آنها را در این کشور به طور نهایی مونتاژ می کند.
صندوق توسعه کسب و کار ارمنستان نیز در زمینه تسهیل رویه های اداری، حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری، کمک های فنی، اطلاع رسانی و سایر حمایت های قانونی با این شرکت همکاری می کند.
رحیمی ادامه داد: بر پایه تفاهم صورت گرفته، در مرحله نخست قرار است صادرات قطعات منفصل (سی.کی.دی) به ارزش تقریبی یک میلیون دلار از ایران به ارمنستان صورت گرفته تا مونتاژ نهایی در این کشور انجام شود.
بازار هدف این شرکت ایرانی ابتدا بخش کشاورزی ارمنستان و در مرحله بعد سایر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیاست.
به گزارش ایرنا، ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومترمربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز قرار دارد.
این جمهوری پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی (1370 خورشیدی) استقلال یافت و با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران هم مرز است.

اقتصام*3061*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ماشين آلات كشاورزي ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: ۸۴ درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "امیر رضا پناهی" مدیر بخش فروش پهپادی شرکت دانش‌بنیان فرابرد با بیان اینکه این شرکت سازنده انواع پهپادهای کشاورزی در ایران و تنها دارنده تأییدیه سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: در حال حاضر توانسته‌ایم در حوزه کشاورزی، پایش و نظارت و سایر حوزه غیرنظامی و صنعتی پهپادهایی رو تولید و کشور از واردات این کالا بی‌نیاز کنیم.

پناهی گفت : 84 درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند.

المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی

وی افزود: با بومی‌سازی پهپادها، موفق به صادرات هم شده‌ایم. این محصولات در حوزه‌های سم پاشی، بذرپاشی و گرانول پاشی و در ظرفیت های 20 و 30 لیتری به تولید می‌رسند.

وی ادامه داد: پهپاد کشاورزی شامل محلول پاش سم پاش، بذرپاش و کودپاش هستند.  

پناهی با بیان اینکه این محصولات هوشمند بوده و به صورت پرواز خودکار نیز روی آسمان می‌ماند، افزود: بسته به سفارش پهپادهای به صورت عمود پرواز هم تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • ازسرگیری تجارت ایران و سریلانکا/ پیشنهاد برقراری تجارت ترجیحی
  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند